Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

lampje water temperatuur

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: lampje water temperatuur

Bericht door Rotor »

Niets meer vernomen van Lucky. :muur :muur :muur :muur :muur
lucky
Berichten: 83
Lid geworden op: 05 jan 2008, 19:00
Locatie: Voorburg

Re: lampje water temperatuur

Bericht door lucky »

Hmm, ik heb een PM en een mail gestuurd, maar schijnbaar iets niet goed gegaan. Ik probeer het nogmaals
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: lampje water temperatuur

Bericht door Harry62 »

Als je de printplaat toch los hebt controleer dan ook de soldeerpunten waar de
stekker van aansluitkabel overgaat op de print.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
roelssroyce
Berichten: 120
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:32

Re: lampje water temperatuur

Bericht door roelssroyce »

Ik heb dat probleem met lampje op dashboard ook. Heb de weerstandswaarde van de sensoren op het blok gecontroleerd: prima in orde! Laatst weer even geen lampje gehad, maar sinds vandaag wel weer.

Volgens de elektrische schema's zit er op de printplaat een soort relais? of transistor ofzo? Als ik de stekker van het reservoir 'kortsluit' zou de schakelaar gesloten moeten staan, waardoor het lampje uit zou moeten staan (tenzij een draad of ergens op de printplaat massa wordt gemaakt waardoor de 'stroomkring' gesloten wordt en het lampje aan gaat...

Heeft iemand een idee? Iemand toevallig een 2e hands printplaat liggen, of zie ik een ander relais over het hoofd?
lucky
Berichten: 83
Lid geworden op: 05 jan 2008, 19:00
Locatie: Voorburg

Re: lampje water temperatuur

Bericht door lucky »

Ik heb de klacht nog steeds. Lampje brandt nu altijd. Gaat aan zodra je de motor start. Je ook dan ook duidelijk een klikje in het dashboard (denk een relais-tje) en dan gaat het lampje knipperen. Ik heb de bedrading van het reservoirtje al een keer kortgesloten, maar dat hielp niet. Ik weet niet meer zo goed waar ik moet zoeken. Hoe gedraagt je temp meter zich bij jou? Bij mij geeft ie regelmatig 110 graden aan terwijl de motor echt niet zo warm is.

alle tips zijn welkom.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: lampje water temperatuur

Bericht door Multivan Generation »

De teller unit is nog steeds niet vervangen neem ik aan?
Is namelijk al een aantal maanden geleden reeds geopperd..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
lucky
Berichten: 83
Lid geworden op: 05 jan 2008, 19:00
Locatie: Voorburg

Re: lampje water temperatuur

Bericht door lucky »

Ik heb de spanningsregelaar van de dashboard printplaat vervangen en de soldeerlassen nagelopen. Dat heeft helaas niet geholpen. Ik vermoed dat het ook niet in het dashboard zit. Denk dat er somehowe een verkeerd signaal gegenereerd wordt.
roelssroyce
Berichten: 120
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:32

Re: lampje water temperatuur

Bericht door roelssroyce »

Mijn temp meter komt nooit boven de 70-75 graden uit. Dus kan niet meepraten over 110 graden.
Motor wordt wel warm, want koelvinnen slaan regelmatig aan.

Ik word mesjogge van die dingen die het dan weer wel, dan weer niet doen. Kapot = kapot geldt niet voor de t4...

Ik heb al veel voor niets vervangen aan de auto, maar denk dat die teller unit toch niet een slecht idee is. Ik probeer binnenkort nogeens contact spray op de T28 stekker op de printplaat, daarna 2e hands unit...

Sensorstekker reservoir kortsluiten heeft geen invloed op lampje, dus denk dat er ergens anders massa wordt gemaakt. Maarja, het zijn wel erg veel draden daar achter die zekering kast.

Iemand een 2e hands unit van t4 2.4d AAB 1992 (of daar in de buurt) te koop?
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: lampje water temperatuur

Bericht door Harry62 »

http://www.vw-bus-t4.de/Forentipps/konstanter.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier het vergrote geeld van de print van de tellerklok met soldeer plekken.
Die pijl links is ook belangrijk (anders brand je transistor door)
Dus niet controleren maar opnieuw/nogmaals solderen
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
lucky
Berichten: 83
Lid geworden op: 05 jan 2008, 19:00
Locatie: Voorburg

Re: lampje water temperatuur

Bericht door lucky »

Dank voor de link, Dit zijn inderdaad de soldeerlassen van de stekkerverbinding en de spanningsregelaar. Daar zit het probleem bij mij echt niet in. een slechte verbinding zou af en toe uitvallen van functies verklaren. Bij mij brandt het templampje altijd en schiet de temperatuurmeter naar 110 graden terwijl de motor helemaal niet zo heet is. Ventilator slaat ook niet aan.
Plaats reactie