Ik heb dat probleem met lampje op dashboard ook. Heb de weerstandswaarde van de sensoren op het blok gecontroleerd: prima in orde! Laatst weer even geen lampje gehad, maar sinds vandaag wel weer.
Volgens de elektrische schema's zit er op de printplaat een soort relais? of transistor ofzo? Als ik de stekker van het reservoir 'kortsluit' zou de schakelaar gesloten moeten staan, waardoor het lampje uit zou moeten staan (tenzij een draad of ergens op de printplaat massa wordt gemaakt waardoor de 'stroomkring' gesloten wordt en het lampje aan gaat...
Heeft iemand een idee? Iemand toevallig een 2e hands printplaat liggen, of zie ik een ander relais over het hoofd?
Ik heb de klacht nog steeds. Lampje brandt nu altijd. Gaat aan zodra je de motor start. Je ook dan ook duidelijk een klikje in het dashboard (denk een relais-tje) en dan gaat het lampje knipperen. Ik heb de bedrading van het reservoirtje al een keer kortgesloten, maar dat hielp niet. Ik weet niet meer zo goed waar ik moet zoeken. Hoe gedraagt je temp meter zich bij jou? Bij mij geeft ie regelmatig 110 graden aan terwijl de motor echt niet zo warm is.
Ik heb de spanningsregelaar van de dashboard printplaat vervangen en de soldeerlassen nagelopen. Dat heeft helaas niet geholpen. Ik vermoed dat het ook niet in het dashboard zit. Denk dat er somehowe een verkeerd signaal gegenereerd wordt.
Mijn temp meter komt nooit boven de 70-75 graden uit. Dus kan niet meepraten over 110 graden.
Motor wordt wel warm, want koelvinnen slaan regelmatig aan.
Ik word mesjogge van die dingen die het dan weer wel, dan weer niet doen. Kapot = kapot geldt niet voor de t4...
Ik heb al veel voor niets vervangen aan de auto, maar denk dat die teller unit toch niet een slecht idee is. Ik probeer binnenkort nogeens contact spray op de T28 stekker op de printplaat, daarna 2e hands unit...
Sensorstekker reservoir kortsluiten heeft geen invloed op lampje, dus denk dat er ergens anders massa wordt gemaakt. Maarja, het zijn wel erg veel draden daar achter die zekering kast.
Iemand een 2e hands unit van t4 2.4d AAB 1992 (of daar in de buurt) te koop?
Hier het vergrote geeld van de print van de tellerklok met soldeer plekken.
Die pijl links is ook belangrijk (anders brand je transistor door)
Dus niet controleren maar opnieuw/nogmaals solderen
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Dank voor de link, Dit zijn inderdaad de soldeerlassen van de stekkerverbinding en de spanningsregelaar. Daar zit het probleem bij mij echt niet in. een slechte verbinding zou af en toe uitvallen van functies verklaren. Bij mij brandt het templampje altijd en schiet de temperatuurmeter naar 110 graden terwijl de motor helemaal niet zo heet is. Ventilator slaat ook niet aan.