Fallus=status ????
Geweldige uitdrukking !
Als het daar om gaat moet je de mijne onder een microscoop gaan zoeken....want :
Ging gisteren om 12 uur de garage in, en dan begint het :
-werkbank leegmaken van 6 andere klussen waar het gereedschap nog van ligt te slingeren
-Golfje van de oprit af zetten
-Kever naar buiten
-Bus naar binnen
-Kever weer onder de carport (stel je voor dat ie nat wordt
![fun :bifun](./images/smilies/bigfun.gif)
)
-lekker aan het sleutelen, begint de sneeuw te dooien en sta je ineens in het water
-flikkert een bitje T30 uit je klauwen en moet alsnog de beschermbak los
-kun je met de trekker eerst de zaak droogmaken (dat of in het water gaan liggen)
-nouja, allemaal niet zo erg hoor
-de 3 radiateurs in de servicestand
-vervolgens heb ik de 2 ventilators gedemonteerd, ik wou er echt goed bij kunnen
-met Dasty (ontvetter van de Wibra, superspul) en perslucht de zaak ontvet
Toen was het 6 uur en vond het genoeg, vanmorgen om 10 uur verder :
-inspuitleidingen van 4+5 moesten echt los om er met een pijpsleuteltje bij de bougie van cil 4 te kunnen
-de rest van de bougies waren makkelijk, alleen van cil 2 nog even spannend vanwege de stekker op de voeler in de koelwaterflens, maar die los en dan kun je er mooi langs
-alles mooi schoon en weer dichtbouwen, water nog even afgetapt bij brandstoffilter, om 2 uur klaar
En record tijd
Nee werkelijk, daar gaat het toch helemaal niet om, een goede monteur in een garage kan het dan in 35 minuten, maar die heeft een brug en doet dan ook niet meer dan dat.
...Bovendien, nu voor 5 tientjes klaar dus ook weer het geld in de zak gehouden, ja tijd is ook geld maar sleutelen is leuk (ffe rust) en je weet weer hoe alles erbij ligt in het vooronder.
Zelf vind ik het leuk om alles om mijn gemak eens te bekijken, hier en daar eens wat te smeren, poetsen etc.
Overigens vind ik dat we een KLOTE blok hebben om aan te sleutelen hoor, hoe diep het zit en hoe vol met slangen/kabels/leidingen. Komt ook door de opties, airco en koelwaterbijverwarmer natuurlijk.
GerJol, je plaatje lijkt me van veel VW kleppendeksels te zijn, maar niet van de T4, in ieder geval exact zoals op mijn Golfje, ook daar heb ik die rubber vervangen, was ook gescheurd.
Noemt Etka dat potje drukregelaar ? Vreemde term, aangezien het ding niks regelt ?
Peter, het is niet van morsen of vullen, dit is duidelijk iets wat al heel lang continue een beetje lekt. De vulbuis heeft een O-ring, maar daarnaast zit het potje, deze heeft ook een afdichting.
Overigens... is de carterdamp aangesloten op de zuigzuide van de turbo, dus hoe kan er eigenlijk overdruk zijn bij dat potje ??
p.s. oude gloeiers waren van Beru, nu Bosch Duratherm, start weer als een tierelier.
![fun :yes](./images/smilies/yes.gif)