Ik denk inderdaad dat ik het in de electronica moet zoeken... niet echt mijn sterkste kant....
Ps mensen die 133d km probleemvrij rijden zijn binnenkort aan de beurt. Voor de meeste europese automaatbakken staat zo'n 150d km voor een grote service beurt
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Automatisch bak hard schakelen door defecte gaspositie klep?
De dealer? die kan helemaal niets met je bak doen. Behalve olieverversen dan. Ik rij erg rustig en heb binnen 7 d km weer problemen...
Wist je dat een VW golf dezelfde automaat bak heeft als een t4. Wist je ook dat revisiebedrijven heel veel t4s in onderhoud hebben?
Er zin verschillende t4/5 bezitters die een zaak hebben met VW vanwege onoplosbare problemen.
Het is gewoon een te licht bakkie
en als je nog niets hebt behoor je tot de kleine minderheid; afkloppen dus
JJ
Wist je dat een VW golf dezelfde automaat bak heeft als een t4. Wist je ook dat revisiebedrijven heel veel t4s in onderhoud hebben?
Er zin verschillende t4/5 bezitters die een zaak hebben met VW vanwege onoplosbare problemen.
Het is gewoon een te licht bakkie
en als je nog niets hebt behoor je tot de kleine minderheid; afkloppen dus
JJ
T4, Golf, passat, tiptronic alles in principe dezelfde problemen!
Helaas dus juist voor een minderheid! anders hadden we wel sterker gestaan!
Ik hoop dat Altrans de oorzaak op kan sporen de komende weken.
Fiat heeft de naam, maar in dit geval blijkt dat VW dus ook de weg goed kwijt kan zijn in electronica wereld!
(ik blijf dus van mening dat de bak in principe sterk genoeg is voor een T4, maar dat de electronica de bak om zeep helpt)
nu 146.000 (bij 70.000 gekocht) altijd leeg en rustig bereden (behalve als hij warm was en er een stoplichtsprintje vanaf kon....) alles gereviseerd en/of vernieuwd en toch nog na ca 500m (of temperatuurmeter net los) even een misschakeling met extra slijtage voor de bak!
Helaas dus juist voor een minderheid! anders hadden we wel sterker gestaan!
Ik hoop dat Altrans de oorzaak op kan sporen de komende weken.
Fiat heeft de naam, maar in dit geval blijkt dat VW dus ook de weg goed kwijt kan zijn in electronica wereld!
(ik blijf dus van mening dat de bak in principe sterk genoeg is voor een T4, maar dat de electronica de bak om zeep helpt)
nu 146.000 (bij 70.000 gekocht) altijd leeg en rustig bereden (behalve als hij warm was en er een stoplichtsprintje vanaf kon....) alles gereviseerd en/of vernieuwd en toch nog na ca 500m (of temperatuurmeter net los) even een misschakeling met extra slijtage voor de bak!
Automatische versnellingsbak info...
Hoi Iedereen,
Hier dan in ieder geval een gedeelte van wat ik heb kunnen terug vinden over problemen met de versnellingsbak van VW
http://www.t1-t5talk.de/thread.php?thre ... 634308ae0e
Het is in het Duits sorry hiervoor maar gaat over computer van je bak en de vershillende kabels die hiermee te maken hebben.
Ik hoop dat deze info goed genoeg is om meer duidelijkheid te krijgen/ of storingsonderzoek te kunnen doen...
SUCCES!
Olafvh
Ex-364 snik
Hier dan in ieder geval een gedeelte van wat ik heb kunnen terug vinden over problemen met de versnellingsbak van VW
http://www.t1-t5talk.de/thread.php?thre ... 634308ae0e
Het is in het Duits sorry hiervoor maar gaat over computer van je bak en de vershillende kabels die hiermee te maken hebben.
Ik hoop dat deze info goed genoeg is om meer duidelijkheid te krijgen/ of storingsonderzoek te kunnen doen...
SUCCES!
Olafvh
Ex-364 snik
Ik ben niet Schizofreen, jij denkt alleen dat WIJ dat zijn....