Voor de geinteresseerden onder ons een mooi artikel over de problemen met de nieuwe motoren.
Komt ook een mooi stukje van de EGR in voor.
http://www.carrec-technocenter.nl/weblo ... downsizen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Interessant artikel over downsizen
Re: Interessant artikel over downsizen
leerzaam stuk.
Re: Interessant artikel over downsizen
Na het lezen van dit verhaal ben ik nog meer van overtuigd geraakt over het nut van EGR afsluiting.
De vervuiling in het inlaat kanaal veroorzaakt door de EGR is mede verantwoordelijk voor verstoring van luchtwervelingen.
Gr. Babson
De vervuiling in het inlaat kanaal veroorzaakt door de EGR is mede verantwoordelijk voor verstoring van luchtwervelingen.
Gr. Babson
T5 GP DSG, 220 pk 490 Nm
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: Interessant artikel over downsizen
De V50 is meestal een lease bak en meestal ook zo bereden.
Lijkt wel een maandag morgen wagen met een derde turbo erin
Overigens vertel dit verhaal dat we het mileu ontlasten en de blokken juist zwaarder belasten, maar pak eens een blok nu en hetzelfde vermogen, zelfde wagen 10 jaar terug.
Tegenwoordig worden de blokken van zulke goeie legering gemaakt met zulke kleine toleranties, die kunnen de ratio meer vermogen uit kleine inhoud ook makkelijker aan en vaak ook bij minder toeren.
Overigens denk ik dat de 1.6 zich ook een weg naar de T5 en een half gaat vinden![neutral :groteogen](./images/smilies/groteogen.gif)
Lijkt wel een maandag morgen wagen met een derde turbo erin
![neutral :ie](./images/smilies/ie.gif)
Overigens vertel dit verhaal dat we het mileu ontlasten en de blokken juist zwaarder belasten, maar pak eens een blok nu en hetzelfde vermogen, zelfde wagen 10 jaar terug.
Tegenwoordig worden de blokken van zulke goeie legering gemaakt met zulke kleine toleranties, die kunnen de ratio meer vermogen uit kleine inhoud ook makkelijker aan en vaak ook bij minder toeren.
Overigens denk ik dat de 1.6 zich ook een weg naar de T5 en een half gaat vinden
![neutral :groteogen](./images/smilies/groteogen.gif)
Re: Interessant artikel over downsizen
dat zeg ik de hele tijd al
grote motor ,niet te veel vermogen uithalen en geen egr!!!!
![fun :zwaai](./images/smilies/zwaai.gif)
grote motor ,niet te veel vermogen uithalen en geen egr!!!!
![fun :muur](./images/smilies/muur.gif)
![fun :gekte](./images/smilies/gekte.gif)
![fun :yes](./images/smilies/yes.gif)
![fun :zwaai](./images/smilies/zwaai.gif)
Re: Interessant artikel over downsizen
Ook bij de F1 wordt het downsizen geblazen.
Ook gevonden op www:
De racewagens in de Formule 1 moeten vanaf 2013 van een beduidend milieuvriendelijker motor zijn voorzien. De huidige 2,4 liter V8-motoren worden in dat jaar vervangen door 1,6 liter turbomotoren met vier cilinders.
Ik denk dat het niet te stoppen is, zoek ook maar eens op downsizen bij mercedes, daar moet de S klasse er ook aan geloven.
Ook gevonden op www:
De racewagens in de Formule 1 moeten vanaf 2013 van een beduidend milieuvriendelijker motor zijn voorzien. De huidige 2,4 liter V8-motoren worden in dat jaar vervangen door 1,6 liter turbomotoren met vier cilinders.
Ik denk dat het niet te stoppen is, zoek ook maar eens op downsizen bij mercedes, daar moet de S klasse er ook aan geloven.
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: Interessant artikel over downsizen
VroegaH, reden ze ook al met een V6 1,5 liter en wat dikke turbo's erop.
Resultaat 1200pk in de race en met de qualificaties meer dan 1400(de meter kon niet meer meten)
Als ze gewoon op die voet verder gingen.....
Resultaat 1200pk in de race en met de qualificaties meer dan 1400(de meter kon niet meer meten)
Als ze gewoon op die voet verder gingen.....