Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

3e voorruit in een jaar kapot.

vragen over de T5
Gebruikersavatar
pootpeter
Berichten: 132
Lid geworden op: 02 apr 2011, 12:00
Locatie: Vlaardingen

Re: 3e voorruit in een jaar kapot.

Bericht door pootpeter »

raymondo schreef:nou.. denk wel zeker dat rijstijl invloed heeft op doorscheuren van een ruit... zeker gezien de stijfheid van een t5...
als ik hem 12 uur lang gebruikt bijv. in roemenie lekker door de bergen en dan pak ik hem de volgende ochtend...

dan is het kraken van de dc.. en andere kunststof delen bijna oorverdovend de eerste kilometers.. tot alles weer zijn plek heeft en lekker flexibel is. dan houd het gekraak groten deels wel op..
Daar had ik ook al last van in de bergen in Frankrijk, ik dacht lekkere rammelbak zo'n multivan. Maar i.d.d. hield het op na een paar kilometers
2011 Multivan GP DC LWB 140 PK Bearlock Nolden LED dagrijverlichting ABT verlaagd
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33885
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 3e voorruit in een jaar kapot.

Bericht door Multivan Generation »

pootpeter schreef: Daar had ik ook al last van in de bergen in Frankrijk, ik dacht lekkere rammelbak zo'n multivan. Maar i.d.d. hield het op na een paar kilometers
Een complete multivan met alle banken en stoelen, is zeker geen rammelbak,
als je hem als DC gaat rijden, dan ga je een "probleem" creëren door een onvoorspelbare kunststof wand,
die anders reageert op torsie en temperatuur als de rest van de carrosserie.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Babson
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 jun 2007, 20:26
Locatie: Achterhoek

Re: 3e voorruit in een jaar kapot.

Bericht door Babson »

raymondo schreef:
gaat met toch weer halve dag vrij kosten en en 114 euro..... willen deze ruit niet op locatie doen....
Hey Raymondo,

Wat vreemd dat ze de ruit niet op locatie willen vervangen!

Zelf woon ik ±500 meter van hun vestiging vandaan, maar toen ik belde voor een ruit vervanging, stond men erop om deze bij mij op de oprit te vervangen. De werkplaats was zogenaamd volgeboekt.
Ik moest de monteur van de mobiele service zelf helpen met de montage van de nieuwe ruit. Tja, de voorruit van een T5 is toch wat anders dan die van een Panda.

Heb daarna een praatje gemaakt met de beste man (na deze klus ging hij op vakantie) en hij wist mij te vertellen, dat ze bij zijn firma liefst mobiele service verkopen. Dit zou nog lucratiever zijn dan de toch al goed betaalde ruit vervanging in hun werkplaats.

Gr. Babson
T5 GP DSG, 220 pk 490 Nm
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: 3e voorruit in een jaar kapot.

Bericht door rick_k »

Ik heb gewoon al 2 jaar een scheur... De goedkoopste oplossing.
Mooi laten zitten tot ie een keer apk afgekeurd wordt, eerder gaat er geen nieuwe in.

Is trouwens een T4.

mvg Rick
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: 3e voorruit in een jaar kapot.

Bericht door raymondo »

ik wil geen gezeik bij grens controles .. en vind het hoogst irritant een barst door me zicht veld... heb de werkplaatst van carglass gebeld maar denk dat vanwege vakantie nu alleen in de werkplaats gewerkt word....

we zullen zien.. woensdag is die aan de beurt... auto is nu bij de dealer....... even wat garantie werk.... dakraam vervangen... contactslot... parkeersensorregelapparaat... krakende voorstoel... wederom gerammel en gekraak in veerschotel lagers..

en voor wie het niet weet.. er was een terug roep actie..... die voeren ze direct uit... heeft iets met software te maken...

en ook zijn 2e onderhouds beurt krijgt die vast.. staat nu op 66000.... moet nog op vakantie.. en anders heb ik straks geen mobiliteit garantie meer...
Plaats reactie