Ik zit weer met iets.
Koelfans draaiden bij het uitzetten van de motor steeds zo hard. Leek wel een vliegtuig. Bleek er maar één te draaien. Zekeringen bij de Accu nagekeken bleek de onderste stuk. Nieuwe 50A zekering bij de dealer gehaald erin geschroefd en nu draaien ze allebei weer. Maar de ventilator aan de kant van de ruitensproeier -die het eerst dus niet deed- piept en knerst nogal. Ben bang dat mijn zekering hierdoor binnenkort weer stukgaat.
Nu wil ik de ventilatormotor gaan vervangen bij voorkeur voor een nieuwe. De fan bekeken, nummers opgeschreven maar met wat daarop staat kan de Dealer niets. Er waren volgens hem veel merken en types ook met verschillende diameters. Achterop waar de draadjes erin gaan staat met witte letters 01 242 350G op de andere kant staat op het schoepenwiel SIEMENS Vanavond geprobeerd om de motor uit het huis te krijgen om te kijken of daar een VW nummer op staat. Maar veel verder dan een afgebroken imbus kwam ik niet

Zoeken hier, en op T4Wiki kwam ik niet verder. Op Wiki zeggen ze dat 4cyl types 1 fanmotor hebben (en de andere met snaar wordt aangedreven dat klopt voor de TD niet dus) Weet iemand een bestelnummer van de koelfan?? voor de 1.9TD (1994) de doorsnede is 280mm. :love :love :love
Groeten
Odorf