Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

temperatuur

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Fumay
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 mar 2012, 22:15

Re: temperatuur

Bericht door Fumay »

matjepel schreef:zal dat stukje er morgen een tussen uit halen en er een gewoon stukje pijp tussen zetten
Dat zou een mooie oplossing zijn, maar dan blijft de kachel altijd aan staan. Dat ventiel zorgt ervoor dat je de kachel aan en uit kan zetten en dat je de temperatuur kan regelen. Maar als je dat ding eruit haalt, dan kan je dat niet meer regelen en wordt het erg warm in de bus, vooral in de zomer niet lekker..
VW T4 Carthago Camper - 2.4ltr 77pk
VW Lupo 3L TDI - 1.2ltr 75pk
Gebruikersavatar
matjepel
Berichten: 108
Lid geworden op: 11 nov 2011, 21:00

Re: temperatuur

Bericht door matjepel »

maar dan kan ik wel zien of het daar aan licht of de meter dan om hoog komt
t4 2.4 sterk in zijn soort
Dienstverlening T B
Gebruikersavatar
Fumay
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 mar 2012, 22:15

Re: temperatuur

Bericht door Fumay »

matjepel schreef:maar dan kan ik wel zien of het daar aan licht of de meter dan om hoog komt
Ben benieuwd hoe het gegaan is?
VW T4 Carthago Camper - 2.4ltr 77pk
VW Lupo 3L TDI - 1.2ltr 75pk
Gebruikersavatar
matjepel
Berichten: 108
Lid geworden op: 11 nov 2011, 21:00

Re: temperatuur

Bericht door matjepel »

helemaal niks heb een nieuw ding gekocht en er meteen onder gezet maar niks geen koude lucht en de meter blijft gewoon onder in liggen dus.
denk dat er binnen kort weer een t4 minder word in nederland
t4 2.4 sterk in zijn soort
Dienstverlening T B
Herman744
Berichten: 685
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:23
Locatie: Oost-Brabant

Re: temperatuur

Bericht door Herman744 »

Hoi,

Volgens mij moet dit een elektrisch probleem zijn. Heb je een nieuwe klok gehaald of een uit een sloopauto? Is die toevallig ook niet kapot. Werkt de brandstofmeter wel? Thermostaat heeft er ook niks mee te maken m.i. Knippert het lampje van de temperatuur (koelvloeistof) 3x als je de wagen op contact zet? Als dat het geval is zal dat lampje wel gaan knipperen als de motor te heet wordt.

Heb je je oude meter nog eens teruggeplaatst? Hoe reageert die?
Je gaat je bus toch niet weg doen voor zoiets. Gewoon elke dag even koelvloeistofniveau controleren en lekker doorrijden.
Is zeker irritant, dat wel.

Je vroeg onlangs om welke kabels waarvoor zijn op de stekker achter je dashboard. Misschien heb je hier iets aan.
http://www.t4-wiki.de/wiki/Kombiinstrument" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet,
Herman744
Gebruikersavatar
matjepel
Berichten: 108
Lid geworden op: 11 nov 2011, 21:00

Re: temperatuur

Bericht door matjepel »

het lampje knippert wel als ik hem op contakt zet maar ben het zo wie zo zat de meter moet het gewoon doen
wil zo een even kiojken welke draat het sinaal geeft van af de moet kijken of die wat gooit heb gistre wel alebijde
stekkers een dan draad voor draad een keer aan mass gelegd en een krijg ik vonken meeren dat was dan de onderste stekker in het termostaat huis

we wachten nog even ander gaat hij mooi weg
t4 2.4 sterk in zijn soort
Dienstverlening T B
Plaats reactie