Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
stotteren en nagelen 2.5 acv tdi
Re: stotteren en nagelen 2.5 acv tdi
Ik vroeg dit om dat het is begonnen na de montage van de nieuwe pomp, mijn verstuivers zijn volgens mij ook aardig versleten, kloppen en niet meer als een naaimachientje lopen en ook niet meer echt lekker op alle vijf, maar hij trekt goed en start goed en rookt ook niet, ik dacht dus zomaar, is er geen vuil in de nieuwe pomp achter gebleven en via de leiding bij de verstuivers gekomen en blokeerd dat, dit omdat hij steets slechter gaat lopen en die van mijn met mijn versleten verstuivers niet.
ik hoop dat je me kan volgen.
robbie
ik hoop dat je me kan volgen.
robbie
2.5 tdi acv wijsneus 1998 dubbelcabine zwart, 495.000 km eerste eigenaar.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Re: stotteren en nagelen 2.5 acv tdi
Goede losse nozzelels: Fatelli Bosio PP520 voor ACV motor
PP502 zijn voor 150PK T4
Meeste TDI tuners werken met Fatelli Bosio
Verkrijgbaar bij Diesel Service Olst: http://www.diesel-service.nl/vag.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Webshop Diesel Serve Olst: http://www.dieselserviceshop.nl/c-14174 ... zzles-los/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr, Geert
PP502 zijn voor 150PK T4
Meeste TDI tuners werken met Fatelli Bosio
Verkrijgbaar bij Diesel Service Olst: http://www.diesel-service.nl/vag.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Webshop Diesel Serve Olst: http://www.dieselserviceshop.nl/c-14174 ... zzles-los/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr, Geert
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Re: stotteren en nagelen 2.5 acv tdi
dat van jou hoeft geen verstuivers te zijn. met pompafstelling doe je een heleboel! je vuil verhaal? alles kan.. maar ik denk het niet.robstof schreef:Ik vroeg dit om dat het is begonnen na de montage van de nieuwe pomp, mijn verstuivers zijn volgens mij ook aardig versleten, kloppen en niet meer als een naaimachientje lopen en ook niet meer echt lekker op alle vijf, maar hij trekt goed en start goed en rookt ook niet, ik dacht dus zomaar, is er geen vuil in de nieuwe pomp achter gebleven en via de leiding bij de verstuivers gekomen en blokeerd dat, dit omdat hij steets slechter gaat lopen en die van mijn met mijn versleten verstuivers niet.
ik hoop dat je me kan volgen.
robbie
ik ga nu naar engeland en dinsdag weet ik meer.
Re: stotteren en nagelen 2.5 acv tdi
verstuivers vervangen.. same story.. ik vrees dat er 1 vd kleppen verbrand is oid.. iig is ie goed stuk.. vrees dat ik eerst wat anders erbij koop zodat ik hier op mn gemak de kop af kan halen..
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: stotteren en nagelen 2.5 acv tdi
Weet je zeker dat het niet aan het inspuittijdstip ligt?
René
René
Re: stotteren en nagelen 2.5 acv tdi
ja hij staat perfect, met de vagcom gechecked.. en hij loopt nog steeds op 4 cillinders..
ik ga dit ook wel vinden.. maar ik heb geen flauw idee meer..
ik ga dit ook wel vinden.. maar ik heb geen flauw idee meer..
Re: stotteren en nagelen 2.5 acv tdi
Dat is mooi KL. , heb je de verstuivers zelf gereviseerd? , met de onderdelen van die duitse link?
niet dat dat wat uit zou maken hoor maar in was gewoon nieuwsgierig.
robbie
niet dat dat wat uit zou maken hoor maar in was gewoon nieuwsgierig.
robbie
2.5 tdi acv wijsneus 1998 dubbelcabine zwart, 495.000 km eerste eigenaar.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Re: stotteren en nagelen 2.5 acv tdi
ow nee, ik heb die andere gehaald uit belgie. die verstuivers zijn prima, daar ligt het niet aan.. alleen hij gaat niet op 5 cillinders lopen.. ik zit er heel sterk aan te denken een andere t4 te halen..
- Multivan Generation
- Berichten: 33915
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: stotteren en nagelen 2.5 acv tdi
krijgen alle verstuivers daadwerkelijk ook brandstof?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: stotteren en nagelen 2.5 acv tdi
ik heb bij lopende motor alle verstuiverleidingen per stuk losgedraaid en ze deden het allemaal..Multivan Generation schreef:krijgen alle verstuivers daadwerkelijk ook brandstof?
Re: stotteren en nagelen 2.5 acv tdi
Arjan,
je hebt nu losse verstuivers, sluit er 1 aan de leiding, van de cilinder, die het niet doet, verplooi deze voorzichtig, en zie hoe dat ie verstuift, en of dat er iets uitkomt, verstuift hij goed, dan kan je er vanuit gaan dat je pomp goed is, ook al is hij gereviseerd, je moet uitgaan van zekerheden. dan haal je de andere verstuiver uit de kop, van de cilinder die maar niet wil werken., zet kleppen dicht, piston omhoog, in versnelling met handrem op, en je blaast perslucht in de cilinder, via het verstuivergat, en tegelijkertijd horen in luchtfilter, uitlaat, en oliecarter, en je weet waar er veel compressieverlies zou zijn.
je kan ook gewoon de compressie meten, van alle cilinders dan he, dan kun je vergelijken.
groeten
eens je genoeg compressie hebt en brandstof op de juiste tijd, dat moet ie draaien.
je hebt nu losse verstuivers, sluit er 1 aan de leiding, van de cilinder, die het niet doet, verplooi deze voorzichtig, en zie hoe dat ie verstuift, en of dat er iets uitkomt, verstuift hij goed, dan kan je er vanuit gaan dat je pomp goed is, ook al is hij gereviseerd, je moet uitgaan van zekerheden. dan haal je de andere verstuiver uit de kop, van de cilinder die maar niet wil werken., zet kleppen dicht, piston omhoog, in versnelling met handrem op, en je blaast perslucht in de cilinder, via het verstuivergat, en tegelijkertijd horen in luchtfilter, uitlaat, en oliecarter, en je weet waar er veel compressieverlies zou zijn.
je kan ook gewoon de compressie meten, van alle cilinders dan he, dan kun je vergelijken.
groeten
eens je genoeg compressie hebt en brandstof op de juiste tijd, dat moet ie draaien.
Re: stotteren en nagelen 2.5 acv tdi
ja dat weet ik jammergenoeg. logisch gezien moet ie nu wel geen compressie hebben op 1 vd cillinders.
ik ga gewoon alle verstuivers eruit halen, kleppendeksel eraf, en dan bij gesloten kleppen er perslucht op zetten.
dan moet het euvel aan het licht komen, en vrees ik dat de kop eraf moet.. (ga ik wel doen, maar niet met haastige spoed)
ik haal er eerst een andere t4 tdi bij, en dan kan ik iig weer met de motoren op pad (en dus geld verdienen)
nu heb ik geen vervoer, dus kan zelfs niet eens trainen.. dat gaat niet, dus er komt zsm een andere t4 bij.
dan rij ik daar gewoon mee.. maak de oude klaar, en dan zie ik wel wat ik verkoop, of het moet zo erg worden dat ik de oude sloop.. wie zal het zeggen.
ik moet iig door met mn sport anders kom ik straks in de problemen. en ik heb gewoon geen tijd om elke avond in die t4 te steken..
ik ga gewoon alle verstuivers eruit halen, kleppendeksel eraf, en dan bij gesloten kleppen er perslucht op zetten.
dan moet het euvel aan het licht komen, en vrees ik dat de kop eraf moet.. (ga ik wel doen, maar niet met haastige spoed)
ik haal er eerst een andere t4 tdi bij, en dan kan ik iig weer met de motoren op pad (en dus geld verdienen)
nu heb ik geen vervoer, dus kan zelfs niet eens trainen.. dat gaat niet, dus er komt zsm een andere t4 bij.
dan rij ik daar gewoon mee.. maak de oude klaar, en dan zie ik wel wat ik verkoop, of het moet zo erg worden dat ik de oude sloop.. wie zal het zeggen.
ik moet iig door met mn sport anders kom ik straks in de problemen. en ik heb gewoon geen tijd om elke avond in die t4 te steken..