Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

stotteren en nagelen 2.5 acv tdi

vragen over de T4
Gebruikersavatar
robstof
Berichten: 271
Lid geworden op: 31 jul 2010, 21:44
Locatie: Dinteloord Noord-brabant

Re: stotteren en nagelen 2.5 acv tdi

Bericht door robstof »

Ik vroeg dit om dat het is begonnen na de montage van de nieuwe pomp, mijn verstuivers zijn volgens mij ook aardig versleten, kloppen en niet meer als een naaimachientje lopen en ook niet meer echt lekker op alle vijf, maar hij trekt goed en start goed en rookt ook niet, ik dacht dus zomaar, is er geen vuil in de nieuwe pomp achter gebleven en via de leiding bij de verstuivers gekomen en blokeerd dat, dit omdat hij steets slechter gaat lopen en die van mijn met mijn versleten verstuivers niet.

ik hoop dat je me kan volgen.

robbie :toppie
2.5 tdi acv wijsneus 1998 dubbelcabine zwart, 495.000 km eerste eigenaar.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: stotteren en nagelen 2.5 acv tdi

Bericht door Geert G »

Goede losse nozzelels: Fatelli Bosio PP520 voor ACV motor
PP502 zijn voor 150PK T4
Meeste TDI tuners werken met Fatelli Bosio

Verkrijgbaar bij Diesel Service Olst: http://www.diesel-service.nl/vag.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Webshop Diesel Serve Olst: http://www.dieselserviceshop.nl/c-14174 ... zzles-los/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gr, Geert
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
arjantdi
Berichten: 247
Lid geworden op: 31 dec 2008, 13:49

Re: stotteren en nagelen 2.5 acv tdi

Bericht door arjantdi »

robstof schreef:Ik vroeg dit om dat het is begonnen na de montage van de nieuwe pomp, mijn verstuivers zijn volgens mij ook aardig versleten, kloppen en niet meer als een naaimachientje lopen en ook niet meer echt lekker op alle vijf, maar hij trekt goed en start goed en rookt ook niet, ik dacht dus zomaar, is er geen vuil in de nieuwe pomp achter gebleven en via de leiding bij de verstuivers gekomen en blokeerd dat, dit omdat hij steets slechter gaat lopen en die van mijn met mijn versleten verstuivers niet.

ik hoop dat je me kan volgen.

robbie :toppie
dat van jou hoeft geen verstuivers te zijn. met pompafstelling doe je een heleboel! je vuil verhaal? alles kan.. maar ik denk het niet.
ik ga nu naar engeland en dinsdag weet ik meer.
arjantdi
Berichten: 247
Lid geworden op: 31 dec 2008, 13:49

Re: stotteren en nagelen 2.5 acv tdi

Bericht door arjantdi »

verstuivers vervangen.. same story.. ik vrees dat er 1 vd kleppen verbrand is oid.. iig is ie goed stuk.. vrees dat ik eerst wat anders erbij koop zodat ik hier op mn gemak de kop af kan halen..
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: stotteren en nagelen 2.5 acv tdi

Bericht door René »

Weet je zeker dat het niet aan het inspuittijdstip ligt?

René
arjantdi
Berichten: 247
Lid geworden op: 31 dec 2008, 13:49

Re: stotteren en nagelen 2.5 acv tdi

Bericht door arjantdi »

ja hij staat perfect, met de vagcom gechecked.. en hij loopt nog steeds op 4 cillinders..
ik ga dit ook wel vinden.. maar ik heb geen flauw idee meer..
Gebruikersavatar
robstof
Berichten: 271
Lid geworden op: 31 jul 2010, 21:44
Locatie: Dinteloord Noord-brabant

Re: stotteren en nagelen 2.5 acv tdi

Bericht door robstof »

Dat is mooi KL. :muur , heb je de verstuivers zelf gereviseerd? , met de onderdelen van die duitse link?
niet dat dat wat uit zou maken hoor maar in was gewoon nieuwsgierig.

robbie
2.5 tdi acv wijsneus 1998 dubbelcabine zwart, 495.000 km eerste eigenaar.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
arjantdi
Berichten: 247
Lid geworden op: 31 dec 2008, 13:49

Re: stotteren en nagelen 2.5 acv tdi

Bericht door arjantdi »

ow nee, ik heb die andere gehaald uit belgie. die verstuivers zijn prima, daar ligt het niet aan.. alleen hij gaat niet op 5 cillinders lopen.. ik zit er heel sterk aan te denken een andere t4 te halen..
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33896
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: stotteren en nagelen 2.5 acv tdi

Bericht door Multivan Generation »

krijgen alle verstuivers daadwerkelijk ook brandstof?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
arjantdi
Berichten: 247
Lid geworden op: 31 dec 2008, 13:49

Re: stotteren en nagelen 2.5 acv tdi

Bericht door arjantdi »

Multivan Generation schreef:krijgen alle verstuivers daadwerkelijk ook brandstof?
ik heb bij lopende motor alle verstuiverleidingen per stuk losgedraaid en ze deden het allemaal..
michisoft
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 dec 2011, 22:34
Locatie: Merksplas

Re: stotteren en nagelen 2.5 acv tdi

Bericht door michisoft »

Arjan,

je hebt nu losse verstuivers, sluit er 1 aan de leiding, van de cilinder, die het niet doet, verplooi deze voorzichtig, en zie hoe dat ie verstuift, en of dat er iets uitkomt, verstuift hij goed, dan kan je er vanuit gaan dat je pomp goed is, ook al is hij gereviseerd, je moet uitgaan van zekerheden. dan haal je de andere verstuiver uit de kop, van de cilinder die maar niet wil werken., zet kleppen dicht, piston omhoog, in versnelling met handrem op, en je blaast perslucht in de cilinder, via het verstuivergat, en tegelijkertijd horen in luchtfilter, uitlaat, en oliecarter, en je weet waar er veel compressieverlies zou zijn.

:muur

je kan ook gewoon de compressie meten, van alle cilinders dan he, dan kun je vergelijken.

groeten

eens je genoeg compressie hebt en brandstof op de juiste tijd, dat moet ie draaien.
arjantdi
Berichten: 247
Lid geworden op: 31 dec 2008, 13:49

Re: stotteren en nagelen 2.5 acv tdi

Bericht door arjantdi »

ja dat weet ik jammergenoeg. logisch gezien moet ie nu wel geen compressie hebben op 1 vd cillinders.
ik ga gewoon alle verstuivers eruit halen, kleppendeksel eraf, en dan bij gesloten kleppen er perslucht op zetten.
dan moet het euvel aan het licht komen, en vrees ik dat de kop eraf moet.. (ga ik wel doen, maar niet met haastige spoed)
ik haal er eerst een andere t4 tdi bij, en dan kan ik iig weer met de motoren op pad (en dus geld verdienen)
nu heb ik geen vervoer, dus kan zelfs niet eens trainen.. dat gaat niet, dus er komt zsm een andere t4 bij.
dan rij ik daar gewoon mee.. maak de oude klaar, en dan zie ik wel wat ik verkoop, of het moet zo erg worden dat ik de oude sloop.. wie zal het zeggen.

ik moet iig door met mn sport anders kom ik straks in de problemen. en ik heb gewoon geen tijd om elke avond in die t4 te steken..
Plaats reactie