Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Voor Oskar denk ik, CV en elektrische ramen
Re: Vragen ivm nbouwen CV en elektrische ramen kit met foto'
Heb er idd overgelezen en over dit 'Draai nu het middelste boutje en onderste boutje los van de raamgeleider . Neem het raam uit de deur , en neem de geleider uit de deur .'
Moet ik het raam helemaal uit de deur nemen ? Hoe doe ik dit ? Eerst laten zakken en dan langs buiten er uit trekken of zie ik dit verkeerd ?
Dan eerst de raamgeleider en motor plaatsen en nadien het raam er terug in ?
Had ook al eens gekeken waar ik die stang van de CV moest bevestigen, klopt het dat ik het gewoon bij onder het ander stangetje in plug want hier lijkt een klein gaatje te zitten aan een plastic ding ?
Er zitten ook nog 2 goud kleurig platte stangen bij waardat men boven en onder een vijs in kan draaien waar komen die ?
Grtz J
Moet ik het raam helemaal uit de deur nemen ? Hoe doe ik dit ? Eerst laten zakken en dan langs buiten er uit trekken of zie ik dit verkeerd ?
Dan eerst de raamgeleider en motor plaatsen en nadien het raam er terug in ?
Had ook al eens gekeken waar ik die stang van de CV moest bevestigen, klopt het dat ik het gewoon bij onder het ander stangetje in plug want hier lijkt een klein gaatje te zitten aan een plastic ding ?
Er zitten ook nog 2 goud kleurig platte stangen bij waardat men boven en onder een vijs in kan draaien waar komen die ?
Grtz J
Laatst gewijzigd door Jurgen VH op 16 jun 2012, 02:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Vragen ivm nbouwen CV en elektrische ramen kit met foto'
Heb een paar duidelijke foto's gevonden dus post ik ze voor als iemand het in de toekomst zou nodig hebben
dit is wat ik bedoelde rode markering dus moet ik nog kleine witte plugs gaan halen en vijzen voor de cv motoren te bevestigen
met het plastic ding
schuifdeur
schuifdeurcontact
bedradings beloop
dit is wat ik bedoelde rode markering dus moet ik nog kleine witte plugs gaan halen en vijzen voor de cv motoren te bevestigen
met het plastic ding
schuifdeur
schuifdeurcontact
bedradings beloop
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Vragen ivm nbouwen CV en elektrische ramen kit met foto'
je moet het raam er niet uitnemen , je mag het ook gewoon laten zitten hoor , dan vraag je gewoon aan iemand om het vast te houden , of je tapt het even vast . Ikzelf neem het er snel even uit , als ik alleen aan de klus bezig ben.
de 2 platte metalen stukken horen aan de binnenkant vd deur te komen , en worden mee vastgeschroefd met de elektr motor , die dienen ter versteviging van het plaatwerk/deurpaneel.
de 2 platte metalen stukken horen aan de binnenkant vd deur te komen , en worden mee vastgeschroefd met de elektr motor , die dienen ter versteviging van het plaatwerk/deurpaneel.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Vragen ivm nbouwen CV en elektrische ramen kit met foto'
Ok bedankt voor de tips en info Pascal, als ik is 2d thuis en vrij ben probeer ik het nog is
Grtz J
Grtz J
Re: Vragen ivm inbouwen CV en elektrische ramen kit met foto
Ok, ik weet het het is een oud topic en ben er nog steeds niet aan toegekomen maar nu we toch al bezig zijn ga ik er echt werk van maken als mijn busje terug is van dit viewtopic.php?f=12&t=41911" onclick="window.open(this.href);return false; dan moet het er echt in, maar eerst wat voorbereiding en wat bijhorende vragen
Vraag 1 ik heb een rode stekker die aan de passagierskant uitkomt maar de aansluiting op deze passagiersdeur is een zwarte stekker, deze hebben beiden 5 draden in de stekker zitten waar dat er 1tje van vrij is in beide stekkers namelijk nr 4.
Aansluitingsdraden op rode stekker: 1) bruin 2) blauw 3) blauw/rood 4) GEEN 5) wit 6) wit/groen
Aansluitingsdraden op zwarte stekker: 1) bruin 2) wit/blauw 3) zwart/wit 4) GEEN 5) wit 6) wit/groen
Dus verschillen behalve stekkerkleur nr2 voor rode stekker = blauw en voor de zwarte stekker = wit/blauw en dan nog nr3 voor rode stekker = blauw/rood en voor de zwarte stekker is dit zwart/wit
Foto bijgevoegd zodat mijn chinees mss wa duidelijker wordt
Vraag 2 ik heb 2 rode pluggen die beiden naar een soort van zekeringblokje gaan 1M(man) en 1V(vrouw) ik weet nu dat rood meestal ingeplugd wordt in de zekeringkast, maar ik dacht dat dit enkel M pluggen waren. Plug je de V ook gewoon in de zekeringkast of gaat deze naar een andere kabel (heb nog een rode aan een zekering hangen zonder plug, worden deze mss met elkaar verbonden ??) of verbind je deze 2 gewoon met elkaar zodat je een lus maakt (laatste is het volgens mij helemaal niet, maar je weet het nooit)
Foto's van zekeringblokje met M en V stekkertjes en de 2de foto is van de vermelde zekering met rode draad zonder stekker
Aan deze moet volgens mij gewoon een M stekkertje en dan inpluggen in de zekeringkast
Vraag 3 een zwart en bruin stekkertje beiden met bruin/witte draden en weet totaal niet naar wat deze moeten en waarvoor ze dienen, iemand een idee ??
Foto's van stekkertjes
Vraag 4 klein stekkertje aan schuifdeurcontact B-stijl met wit/bruine draad moet dit bij ingeplugd worden aan het schakelaartje van het lichtcontact ??
Foto
Alvast bedankt voor het meedenken
Vraag 1 ik heb een rode stekker die aan de passagierskant uitkomt maar de aansluiting op deze passagiersdeur is een zwarte stekker, deze hebben beiden 5 draden in de stekker zitten waar dat er 1tje van vrij is in beide stekkers namelijk nr 4.
Aansluitingsdraden op rode stekker: 1) bruin 2) blauw 3) blauw/rood 4) GEEN 5) wit 6) wit/groen
Aansluitingsdraden op zwarte stekker: 1) bruin 2) wit/blauw 3) zwart/wit 4) GEEN 5) wit 6) wit/groen
Dus verschillen behalve stekkerkleur nr2 voor rode stekker = blauw en voor de zwarte stekker = wit/blauw en dan nog nr3 voor rode stekker = blauw/rood en voor de zwarte stekker is dit zwart/wit
Foto bijgevoegd zodat mijn chinees mss wa duidelijker wordt
Vraag 2 ik heb 2 rode pluggen die beiden naar een soort van zekeringblokje gaan 1M(man) en 1V(vrouw) ik weet nu dat rood meestal ingeplugd wordt in de zekeringkast, maar ik dacht dat dit enkel M pluggen waren. Plug je de V ook gewoon in de zekeringkast of gaat deze naar een andere kabel (heb nog een rode aan een zekering hangen zonder plug, worden deze mss met elkaar verbonden ??) of verbind je deze 2 gewoon met elkaar zodat je een lus maakt (laatste is het volgens mij helemaal niet, maar je weet het nooit)
Foto's van zekeringblokje met M en V stekkertjes en de 2de foto is van de vermelde zekering met rode draad zonder stekker
Aan deze moet volgens mij gewoon een M stekkertje en dan inpluggen in de zekeringkast
Vraag 3 een zwart en bruin stekkertje beiden met bruin/witte draden en weet totaal niet naar wat deze moeten en waarvoor ze dienen, iemand een idee ??
Foto's van stekkertjes
Vraag 4 klein stekkertje aan schuifdeurcontact B-stijl met wit/bruine draad moet dit bij ingeplugd worden aan het schakelaartje van het lichtcontact ??
Foto
Alvast bedankt voor het meedenken
Re: Voor Oskar denk ik, CV en elektrische ramen
Jurgen, vraag 1: zo aansluiten
vraag 2: rode dikke draad in zekeringkast en op die andere kan je de rode dunne op aansluiten met die blauwe zekering.
vraag 3: de bruin witte gaan achter de zekeringkast tussen een zelfde aansluiting, zit deze er niet dan komt ie op de draad van het rechter deur contact voor de binnen verlichting.
het bruin witte draadje van de laatste foto komt op het deurcontact van de binnen verlichting van de schuifdeur. dit zit er waarschijnlijk al dus dat losse draadje op de foto komt dan te vervallen.
Succes,
vraag 2: rode dikke draad in zekeringkast en op die andere kan je de rode dunne op aansluiten met die blauwe zekering.
vraag 3: de bruin witte gaan achter de zekeringkast tussen een zelfde aansluiting, zit deze er niet dan komt ie op de draad van het rechter deur contact voor de binnen verlichting.
het bruin witte draadje van de laatste foto komt op het deurcontact van de binnen verlichting van de schuifdeur. dit zit er waarschijnlijk al dus dat losse draadje op de foto komt dan te vervallen.
Succes,
Groet, Oskar.
Re: Voor Oskar denk ik, CV en elektrische ramen
Bedankt Oskar voor wederom een snelle serviceOskar 725 schreef:Jurgen, vraag 1: zo aansluiten
vraag 2: rode dikke draad in zekeringkast en op die andere kan je de rode dunne op aansluiten met die blauwe zekering.
vraag 3: de bruin witte gaan achter de zekeringkast tussen een zelfde aansluiting, zit deze er niet dan komt ie op de draad van het rechter deur contact voor de binnen verlichting.
het bruin witte draadje van de laatste foto komt op het deurcontact van de binnen verlichting van de schuifdeur. dit zit er waarschijnlijk al dus dat losse draadje op de foto komt dan te vervallen.
Succes,
Re: Voor Oskar denk ik, CV en elektrische ramen
Jurgen, schrijffoutje: Rechter deur moet linker deur zijn.
Groet, Oskar.
Re: Voor Oskar denk ik, CV en elektrische ramen
Geen probleem Oskar, dit had ik al begrepen dat het draadje voor de linker deur bestemd was, maar aan de linker deur zit al de zoemer en de lichtschakelaar dus veronderstel ik dat ik deze mag aftappen van een andere wit/bruine of komen deze dan ook te vervallen ?Oskar 725 schreef:Jurgen, schrijffoutje: Rechter deur moet linker deur zijn.
Osakar was nog een kabeltje vergeten stekker rood met wit/groene kabel ook gewoon inpluggen in zekeringkast ? Deze komt na een dikke rode stekker (bestuurdersdeur) ;)
Foto stekkertje
Alvast bedankt voor je hulp
Re: Voor Oskar denk ik, CV en elektrische ramen
Jurgen, aftappen van de bruin/witte is goed.
De groen/witte is voor de spiegel verwarming, moet op een zelfde kleur draad, zit bij de achterruit verwarming in.
De groen/witte is voor de spiegel verwarming, moet op een zelfde kleur draad, zit bij de achterruit verwarming in.
Groet, Oskar.
Re: Voor Oskar denk ik, CV en elektrische ramen
Dus als ik het goed begrijp zit de groen/witte bij op de schakelaar van de achterruit verwarming of op de zekeringkast geplugd (ik zie het wel en weet nu toch waarvoor deze dient) Nogmaals bedankt voor je hulp OskarOskar 725 schreef:Jurgen, aftappen van de bruin/witte is goed.
De groen/witte is voor de spiegel verwarming, moet op een zelfde kleur draad, zit bij de achterruit verwarming in.
Gisteren bij vw langs geweest om de geplakte deurrubbers op te halen 114€ voor 3 rubbertjes , en gevraagd naar de kabels die van onder aan de A-stijl naar de B-stijl lopen naar het schuifdeurcontact en dan volgens mij met 3-draden boven aan de B-stijl vertakken naar de achterklep. dus deze zal ik zelf moeten maken, maar de elektrieker was al naar huis dus kon de magazijnier dit niet bevestigen of er een 3-draads vertakking was naar de achterklep toe (logischerwijze zou ik denken van wel dus hier zal ik mee beginnen ;)
Re: Voor Oskar denk ik, CV en elektrische ramen
het is een 2 draads vertakking, de witte en de gele. massa komt weer bovenlangs op het vaste plaatwerk erbij richting klep. succes verder met het inbouwen.Jurgen VH schreef:gevraagd naar de kabels die van onder aan de A-stijl naar de B-stijl lopen naar het schuifdeurcontact en dan volgens mij met 3-draden boven aan de B-stijl vertakken naar de achterklep. dus deze zal ik zelf moeten maken, maar de elektrieker was al naar huis dus kon de magazijnier dit niet bevestigen of er een 3-draads vertakking was naar de achterklep toe (logischerwijze zou ik denken van wel dus hier zal ik mee beginnen ;)
op t4 wiki staan schema's, zoeken op "zentralverriegelung"
Re: Voor Oskar denk ik, CV en elektrische ramen
Alle aansluitingen zijn gelukt ik maakt me druk om niks blijkbaar, is echt plug and play
HULP Oskar of iemand problemen cv en elektrische ramen
Nadien zijn er dan toch problemen op gedoken, langs de passagierskant werkt alles en staat alles erin, maar langs de bestuurderskant werkt enkel de spiegelbediening (die ik bedien van de passagierskant want bestuurderskant zit er nog niet op) verder niks ook de cv werkt niet langs die kant en langs de passagierskant sluiten wel alle deuren goed
Ik zou zeker mijn raam erin moeten kunnen krijgen dan kan ik toch al rijden maar doordat de elektrische bediening niet werkt krijg ik deze niet naar beneden om het raam erin te krijgen.
Alles is aangesloten wat moest aangesloten worden het rare van heel de zaak is dat passagierskant alles werkt, alle kabels en stekkers gecontroleerd en hier alles ok, zou de bedieningsunit defect kunnen zijn of is het iets anders ??
Zou maandag rijdend moeten zijn dus hoop op 1 of ander manier het raam er toch in te krijgen en dicht
Ik zou zeker mijn raam erin moeten kunnen krijgen dan kan ik toch al rijden maar doordat de elektrische bediening niet werkt krijg ik deze niet naar beneden om het raam erin te krijgen.
Alles is aangesloten wat moest aangesloten worden het rare van heel de zaak is dat passagierskant alles werkt, alle kabels en stekkers gecontroleerd en hier alles ok, zou de bedieningsunit defect kunnen zijn of is het iets anders ??
Zou maandag rijdend moeten zijn dus hoop op 1 of ander manier het raam er toch in te krijgen en dicht
Re: Voor Oskar denk ik, CV en elektrische ramen
Jurgen,
heb je links de massa van de deurkabelboom aangesloten?
heb je links de massa van de deurkabelboom aangesloten?
Groet, Oskar.