Even voorstellen: Ik ben Ed en heb een T4 uit '99 (2,5 TDI)
Om kosten te besparen doe ik klein onderhoud aan de bus zelf en heb nu de voorremblokken vervangen.
Aanleiding was het slijtageindicatorlampje dat begon te branden (gele lampje van schijf met 6 segmentjes eromheen).
Wiel eraf gehaald en inderdaad het bleek dat het blok met draadje tot aan de indicator was afgesleten (nog best veel voering over trouwens...)
Toen de zoektocht naar de juiste blokken, wat een verschillende typen gebruikt VW zeg !
Blokken via een Ebay-adres in Duitsland gekocht, ATE voor ik geloof 80 euro. Scheelt toch met de prijzen in Nederland
Vanmiddag de boel vervangen en schoon gemaakt, doet het prima !
Echter: het lampje blijft branden en de piep voor het starten blijft.
De afgelopen tijd heb ik dit forum regelmatig gebruikt om 'lering van anderen' te trekken en ook nu ben ik op zoek geweest naar een mogelijke oorzaak.
Inmiddels heb ik:
- stekkertje los gehaald en schoongemaakt (niet vies oid) + contactspray
- de accupolen los gehad (reseten ?)
Uiteindelijk achterremklauw rechts losgehad, blokken (met indicator) zijn daar veel dikker dan voor dus ik verwacht dat die het signaal niet geven.
Waarom blijft het lampje branden ?
Wat ik me afvraag hoe je kunt controleren waar het signaal vandaan komt en hoe die achterindicator werkt.
Aan dit achterstekkertje zit een gelusde draad die in een wit blokje zit. Dit blokje zit vast aan 2 veertjes die vast zitten aan een rond oog. Dit oog schuif je in een uitsparing van het remblok. Zie je het voor je ?

Wie kent dit probleem en hoe los ik het op ?
Vast bedankt voor de reacties.
Groet
Ed