![fun :muur](./images/smilies/muur.gif)
De "oude" modellen T4 ('91-'95) hadden veel last van roest , enerzijds door de leeftijd (inmiddels oude knarren aan het worden) , anderzijds door onvoldoende "roestpreventie" ...
De modellen '96-'98 hadden er ook nog last van , zij het wel in mindere mate dan de "oudjes" .
De "jongere" modellen vanaf '98 waren verzinkt , en hadden nog weinig last van roest (op uitzonderingen na) .
Nu had ik onlangs de zwaar gehavende T4 van Cor gekocht , deze had een ongeval gehad (overkop geweest) en werd dus afgeschreven . Nadat ik deze T4 uit elkaar begon te halen , kwam ik toch wel aardig wat roest tegen op plaatsen waar ik het bij een 97-er zeker niet verwachtte (wel bij de "oude"modellen) : roest aan de chassisbalken vooraan .
Na het verwijderen van de voorste spatborden zag het er zo uit :
![Afbeelding](http://i234.photobucket.com/albums/ee81/granada924/IMG_1769-1.jpg)
veel roest dus onderaan waar het spatbord aan het (vaste) binnenste spatbord geschroefd zit . Zelfs doorgeroeste gaten.
andere zijde :
![Afbeelding](http://i234.photobucket.com/albums/ee81/granada924/IMG_1806.jpg)
En de schuine chassisbalken vooraan op de hoeken , die zagen er zo uit : gaten ingerot
![Afbeelding](http://i234.photobucket.com/albums/ee81/granada924/IMG_1768-1.jpg)
![Afbeelding](http://i234.photobucket.com/albums/ee81/granada924/IMG_1807.jpg)
Cor had dit zelf nog niet gezien , en de T4 had 2 maand eerder een APK gehad , waar ze ook niks hadden gezien of gemeld ...
CONTROLEER DUS OP TIJD !!!
![fun :werkaanT4](./images/smilies/t4workinprogress.gif)
Laat je geliefde T4 niet wegrotten tot het onherstelbaar word , repareer op tijd !
![fun :werkaanT4](./images/smilies/t4workinprogress.gif)
Voor mij maakte het niet uit dat deze rot was , hij werd toch gesloopt .
Maar ik dacht : ik meld het even , een gewaarschuwd man is er twee waard !