Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Vraagje voor de techneuten
Vraagje voor de techneuten
Nu door het topic van Mastercraft ivm de intercooler, heb ik zelf een vraagje
Ik ga binnen kort mijn busje wat opfrissen dit is dan ook de ideale tijd om een gat meer of minder te maken en al iet door te voeren voor de toekomst
Heeft een luchthapper door de motorkap die een rechtstreekse flow zou garanderen naar de kleine 102pk ACV IC een meerwaarde ? En verduidelijk waarom wel/niet aub, maar in iets of wat mensentaal
Het volgende (lees volgend jaar) wat ik zou doen is het busje chippen of mss zelfs nog iets meer als enkel chippen vandaar de vraag ivm IC
Btw ik ken meer van motors dan van auto's maar bij moto's spreken we over ram air en dit is geforceerde lucht inductie die rechtstreeks naar de luchtfilterkast gaat en deze hebben geen IC maar hierdoor en het topic van Mastercraft kwam ik op dit idee
Ik ga binnen kort mijn busje wat opfrissen dit is dan ook de ideale tijd om een gat meer of minder te maken en al iet door te voeren voor de toekomst
Heeft een luchthapper door de motorkap die een rechtstreekse flow zou garanderen naar de kleine 102pk ACV IC een meerwaarde ? En verduidelijk waarom wel/niet aub, maar in iets of wat mensentaal
Het volgende (lees volgend jaar) wat ik zou doen is het busje chippen of mss zelfs nog iets meer als enkel chippen vandaar de vraag ivm IC
Btw ik ken meer van motors dan van auto's maar bij moto's spreken we over ram air en dit is geforceerde lucht inductie die rechtstreeks naar de luchtfilterkast gaat en deze hebben geen IC maar hierdoor en het topic van Mastercraft kwam ik op dit idee
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Vraagje voor de techneuten
Waarom niet gewoon een interkoelerpakket van een 151PK erop zetten ? Da's origineel , plug-and-play , en klaar .
Een gat in de motorkap : is niet mooi , de 102PK IC blijft een kleine IC , en als je de bus later wil verkopen haken kopers af als ze die verbouwde motorkap zien ...
Een gat in de motorkap : is niet mooi , de 102PK IC blijft een kleine IC , en als je de bus later wil verkopen haken kopers af als ze die verbouwde motorkap zien ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Vraagje voor de techneuten
Tsjaa wat is je verwachting, dat hij vooruit zal schieten?
Eigenlijk is een hoop al gezegd in het topic van Mastercraft.
Ik zou ook niet zomaar een gat maken in de motorkap.
Wellicht moet je eens gaan rijden bij iemand die een 151pk erin heeft geplaatst, zal dan waarschijnlijk wel met chiptuning zijn maar dat zou je ook kunnen doen voor het relatieve lage bedrag wat waar mee is gemoeid.
Chiptuning kost btw nog minder dan den 151pk IC pakket (-; dus al shet om prestatie gaat kan je dat beter doen. Heb je er meer voor over dan bouw je een 151pk IC pakket erin icm tuning (-;
Eigenlijk is een hoop al gezegd in het topic van Mastercraft.
Ik zou ook niet zomaar een gat maken in de motorkap.
Wellicht moet je eens gaan rijden bij iemand die een 151pk erin heeft geplaatst, zal dan waarschijnlijk wel met chiptuning zijn maar dat zou je ook kunnen doen voor het relatieve lage bedrag wat waar mee is gemoeid.
Chiptuning kost btw nog minder dan den 151pk IC pakket (-; dus al shet om prestatie gaat kan je dat beter doen. Heb je er meer voor over dan bouw je een 151pk IC pakket erin icm tuning (-;
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Re: Vraagje voor de techneuten
Is daar dan plaats voor in een korte neus ? Ik dacht dat de 151pk IC enkel kon bijgeplaatst worden in de wijsneus of heb ik dit verkeerd begrepen, komt de grotere IC niet voor de radiator ?
Chippen ga ik zo wie zo doen, maar als ik bijkomstige veranderingen zou doen kan ik deze beter voor het chippen doen dus vandaar het idee
Grtz J
Chippen ga ik zo wie zo doen, maar als ik bijkomstige veranderingen zou doen kan ik deze beter voor het chippen doen dus vandaar het idee
Grtz J
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39
Re: Vraagje voor de techneuten
ik heb fotos van internet waarbij ze een intercooler van een t5 pasgemaakt hebben in een korte neus.
Was overigens wel zonder airco.
Was overigens wel zonder airco.
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Re: Vraagje voor de techneuten
Kan geen kwaad ik heb GEEN airco dus alle info is goedmastercraft schreef:ik heb fotos van internet waarbij ze een intercooler van een t5 pasgemaakt hebben in een korte neus.
Was overigens wel zonder airco.
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Vraagje voor de techneuten
Neen , past niet in een korte neus . Tenzij je de grille meerdere cm's naar voor brengt ...Jurgen VH schreef:Is daar dan plaats voor in een korte neus ? Ik dacht dat de 151pk IC enkel kon bijgeplaatst worden in de wijsneus of heb ik dit verkeerd begrepen, komt de grotere IC niet voor de radiator ?
Chippen ga ik zo wie zo doen, maar als ik bijkomstige veranderingen zou doen kan ik deze beter voor het chippen doen dus vandaar het idee
Grtz J
Ik heb nog wel een complete wijsneus te koop , dus als je wil kun je voordat je je T4 laat spuiten eerst ombouwen naar lange neus ? Dan heb je alle plaats voor een grote IC
Ombouw naar lange neus is vrij simpel : is gewoon plug en play , gewoon schroeven (niks lassen of slijpen)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: Vraagje voor de techneuten
Je zou een extra motorkap kunnen kopen en hiermee gaan experimenteren.Pascal-141 schreef:Waarom niet gewoon een interkoelerpakket van een 151PK erop zetten ? Da's origineel , plug-and-play , en klaar .
Een gat in de motorkap : is niet mooi , de 102PK IC blijft een kleine IC , en als je de bus later wil verkopen haken kopers af als ze die verbouwde motorkap zien ...
Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
Re: Vraagje voor de techneuten
ik heb nog een witte kap met turbo inlaat 5 tientjes
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39
Re: Vraagje voor de techneuten
Hier is een link van het betreffende topic voor de inbouw van een t 5 cooler.
http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.php?t=31527" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.php?t=31527" onclick="window.open(this.href);return false;
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
- Multivan Generation
- Berichten: 33916
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Vraagje voor de techneuten
Engelsen moet je niet te veel naar kijken ---> die zijn gek
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39
Re: Vraagje voor de techneuten
Dat klopt. Die sporen niet. Maar toch wel leuk om te zien wat ze allemaal doen toch.
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
- Multivan Generation
- Berichten: 33916
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Vraagje voor de techneuten
tot je er op een meeting mee spreekt en hoort dat ze over de 160 pk en behoorlijk wat extra koppel op een standaard 88 pk bak zetten, en daarna vertellen dat het goed gaat en heel blijft.. --> yeah right...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Vraagje voor de techneuten
@ Pascal persoonlijk vind ik de korte neus iets hebben met uw zwo frontje en andere lichten met drl en indien het iets zou uitmaken een luchthapper(tje) erop Heb de wijsneus al te koop gezien op 2dehands en begrijp niet dat je er nog niet van af bent voor die prijs en hij ziet er op foto zeker nog top uit
@ sgsdebruijn ik dacht eerder een normaal type neus maar mijn busje heeft idd een korte
@ Matje Thx for the offer, maar ga het voor de moment nog effe zo laten (heb nog een paar mnd) en het gedacht en de meningen hierover wat volgen (zoals ik al zei van auto's hebben ik weinig verstand) ik ben eerder een moto knutselaar dit is de eerste auto waar ik geld ga insteken en dit gewoon omdat ik er graag mee rijd en hij mij en mijn motor overal brengt en het gezin veel plezier verschaft tijdens vakanties. En mijn zoontje van 5 moet je eens vragen als we thuis vertrekken en mijn madam zegt dat we met haar golf 4 weg gaan dan zakt de moed zo in zijn schoentjes want het busje is gewoon de max !!! En wat is er meer waart dan de smile van uw kind(eren)
@ Mastercraft ths for the link
Hier knutsel ik soms aan en er moeten nog wa dingen geoptimaliseerd worden de zwarte is mijne vorige de groene mijn huidige
http://imageshack.us/g/1/9967462/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/g/1/9967458/" onclick="window.open(this.href);return false;
@ sgsdebruijn ik dacht eerder een normaal type neus maar mijn busje heeft idd een korte
@ Matje Thx for the offer, maar ga het voor de moment nog effe zo laten (heb nog een paar mnd) en het gedacht en de meningen hierover wat volgen (zoals ik al zei van auto's hebben ik weinig verstand) ik ben eerder een moto knutselaar dit is de eerste auto waar ik geld ga insteken en dit gewoon omdat ik er graag mee rijd en hij mij en mijn motor overal brengt en het gezin veel plezier verschaft tijdens vakanties. En mijn zoontje van 5 moet je eens vragen als we thuis vertrekken en mijn madam zegt dat we met haar golf 4 weg gaan dan zakt de moed zo in zijn schoentjes want het busje is gewoon de max !!! En wat is er meer waart dan de smile van uw kind(eren)
@ Mastercraft ths for the link
Hier knutsel ik soms aan en er moeten nog wa dingen geoptimaliseerd worden de zwarte is mijne vorige de groene mijn huidige
http://imageshack.us/g/1/9967462/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/g/1/9967458/" onclick="window.open(this.href);return false;