Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
dit kan eer ook nog wel bij
dit kan eer ook nog wel bij
mijn uit laat stuk de twee dempers will de tog al wel een dubbelle van rvs, heb eps gebeld kon niet meer voor mijn vakantie gaat zaterdag weg naar frankrijk, en eps heeft dan ook drie weken vakantie kort om over 4 weeken ben ik aan de beurt hoop dat hij nog ff wil blijven hangen.
krijg demper in het midden en die word gespilts naar L en naar R en dan een dubbele eindemper.
mail van EPS:
Het L+R systeem zoals u dat waarschijnlijk wel kent van ander WJW leden zil
ik in uw geval niet adviseren omdat de 150 pk motor van de Caravelle nogal
wat meer geluid produceert dan de 88 en de 102 pk.
Een mooie 5 cilindergrom is leuk, maar bij de 150 pk wordt dit dan al gauw
overheersend.
Ik kan u wel een alternatief aanbieden: een RVS L+R sportuitlaat met een
middendemper én links en rechts een einddemper.
In combinatie met de katvervanger krijg je dan een lichte 5 cilindergrom
zonder hinderlijk geluid bij constante snelheden.
ben zeer benieuwt kan bijna niet wachten
krijg demper in het midden en die word gespilts naar L en naar R en dan een dubbele eindemper.
mail van EPS:
Het L+R systeem zoals u dat waarschijnlijk wel kent van ander WJW leden zil
ik in uw geval niet adviseren omdat de 150 pk motor van de Caravelle nogal
wat meer geluid produceert dan de 88 en de 102 pk.
Een mooie 5 cilindergrom is leuk, maar bij de 150 pk wordt dit dan al gauw
overheersend.
Ik kan u wel een alternatief aanbieden: een RVS L+R sportuitlaat met een
middendemper én links en rechts een einddemper.
In combinatie met de katvervanger krijg je dan een lichte 5 cilindergrom
zonder hinderlijk geluid bij constante snelheden.
ben zeer benieuwt kan bijna niet wachten
ik denk dat je het anders moet zien ,een grom is leuk maar 97 dB 600 km lang wordt vervelend.
het gaat hier zoals ik het lees niet om vermogen maar om hinderlijke lawaai welke kan ontstaan en daar proberen ze deze beste man voor te behoeden en dat hij na 1 maand toch zegt doe maar wat stiller en weer geld kwijt is.
het gaat hier zoals ik het lees niet om vermogen maar om hinderlijke lawaai welke kan ontstaan en daar proberen ze deze beste man voor te behoeden en dat hij na 1 maand toch zegt doe maar wat stiller en weer geld kwijt is.
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Hoi Carl,
Volg de raad van EPS maar op, ik heb ook een AXG 150pk met wat chiptuning.
En een whitehooker achter.
Man mijn vrouw vind het stoer die zware brul, maar lange afstanden moet ik wel afzien een hele zware grom blijft er rond de bus hangen, en als ik tunnels doorga is het gewoon schrikken van jezelf.
Boven de 140km/h blijf ik het geluid voor, dus ......
Groeten Berrie
Volg de raad van EPS maar op, ik heb ook een AXG 150pk met wat chiptuning.
En een whitehooker achter.
Man mijn vrouw vind het stoer die zware brul, maar lange afstanden moet ik wel afzien een hele zware grom blijft er rond de bus hangen, en als ik tunnels doorga is het gewoon schrikken van jezelf.
Boven de 140km/h blijf ik het geluid voor, dus ......
Groeten Berrie
- Multivan Generation
- Berichten: 33910
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Berrie, jij hebt dan ook maar een demper aan het einde he
Twee dempers aan de achterzijde kost natuurlijk ook meer he
Maar ja wie een 150 pk wil rijden, moet het ook kunnen betalen he, zullen ze denken
Maar hoe kan het dat een 150 pk in vergelijking met een 102 pk meer herrie zou maken. Hoe is dat technisch te verklaren? Doordat de VTG lader meer doorlaat als een vaste turbo?
Wie iemand anders hier een verklaring voor?
Twee dempers aan de achterzijde kost natuurlijk ook meer he
Maar ja wie een 150 pk wil rijden, moet het ook kunnen betalen he, zullen ze denken
Maar hoe kan het dat een 150 pk in vergelijking met een 102 pk meer herrie zou maken. Hoe is dat technisch te verklaren? Doordat de VTG lader meer doorlaat als een vaste turbo?
Wie iemand anders hier een verklaring voor?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Hey Berrie, je maakt een foutje wat dit betreft.Berrie en Rene schreef:
Boven de 140km/h blijf ik het geluid voor, dus ......
Groeten Berrie
Snelheid van het geluid is geen 140km/h maar zelfs meer dan 1140km/h. Je zit er maar een slordige 1000km/h naast.
Het is maar goed ook dat je niet zo snel kan, als je mij voorbij gaat geeft dat zo'n knal.
Kijk niet achterom, daar heb je spiegels voor!
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
@Vinnie,
mmm zo ik het niet in de gaten gehad hebben dan dat de wijzer al een paar keer rond is gegaan?
Toch verdwijnt het geluid boven de 140km/h ik denk dat het komt door de resonantie die veranderd bij andere luchthoeveelheid maar het verhaal van jou is natuurlijk beter bij de borrel
@Carl,
Rene heeft dezelfde motor en zit rond de 190 pk, ik heb aanmerkelijk meer maar we weten niet hoeveel en waarom. Feit is dat mijn turbo iets geks doet, bij gas geven ratelt er iets en op moment dat het ratelen stopt krijg je een forse korte duw in je rug, deze is dan ook te horen als een korte extra grom in de uitlaat. ( de knightrider had er een knopje voor TURBOBOOST )
@Peter,
Ik heb 1 achterdemper, wel nog een middendemper en kat vervanger.
Peter, snap je nu waarom de 150 pk standaard al een ander luchtfilterbak heeft, deze heeft aanmerkelijk meer lucht nodig als de ander 5 cilinder diesels. Waarschijnlijk produceerd de turbo niet allen meer druk maar meer volume als bij de 102pk en 88 pk tdi. En deze extra hoeveelhied volume geeft meer luchtdruk in dezelfde uitlaatdiameter wat dus ook hardere resonanties opleverd. Het hard en zacht blazen op de alpenhorn.
Berrie
mmm zo ik het niet in de gaten gehad hebben dan dat de wijzer al een paar keer rond is gegaan?
Toch verdwijnt het geluid boven de 140km/h ik denk dat het komt door de resonantie die veranderd bij andere luchthoeveelheid maar het verhaal van jou is natuurlijk beter bij de borrel
@Carl,
Rene heeft dezelfde motor en zit rond de 190 pk, ik heb aanmerkelijk meer maar we weten niet hoeveel en waarom. Feit is dat mijn turbo iets geks doet, bij gas geven ratelt er iets en op moment dat het ratelen stopt krijg je een forse korte duw in je rug, deze is dan ook te horen als een korte extra grom in de uitlaat. ( de knightrider had er een knopje voor TURBOBOOST )
@Peter,
Ik heb 1 achterdemper, wel nog een middendemper en kat vervanger.
Peter, snap je nu waarom de 150 pk standaard al een ander luchtfilterbak heeft, deze heeft aanmerkelijk meer lucht nodig als de ander 5 cilinder diesels. Waarschijnlijk produceerd de turbo niet allen meer druk maar meer volume als bij de 102pk en 88 pk tdi. En deze extra hoeveelhied volume geeft meer luchtdruk in dezelfde uitlaatdiameter wat dus ook hardere resonanties opleverd. Het hard en zacht blazen op de alpenhorn.
Berrie
- Multivan Generation
- Berichten: 33910
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
@ Berrrie,
veel 150 pk's worden geknepen op de inkomende luchthoeveelheid
Maar dan hebben die modificaties aan de luchtstroom en uitlaatgassen-stroom veel effect op de geluidsproductie.
Ik wist dat je dat er nog allemaal onderhad.
Nu die verrekte einddemper nog een keer vervangen
Maar ja, dat vecht je thuis maar uit
veel 150 pk's worden geknepen op de inkomende luchthoeveelheid
Maar dan hebben die modificaties aan de luchtstroom en uitlaatgassen-stroom veel effect op de geluidsproductie.
Ik wist dat je dat er nog allemaal onderhad.
Nu die verrekte einddemper nog een keer vervangen
Maar ja, dat vecht je thuis maar uit
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
@Berrie en Rene
hebben jullie alle bij dan een chip? of pouwer box?
want dat word de volgende fase
ken iemand bij mijn werk die doet het voor me, (pon chippie)
en als jij hier kijkt http://www.weetjewel.com/testrapport.htm
moet ik dat dan toch ook krijgen of zie ik dat niet goed?
Groet
Carl
hebben jullie alle bij dan een chip? of pouwer box?
want dat word de volgende fase
ken iemand bij mijn werk die doet het voor me, (pon chippie)
en als jij hier kijkt http://www.weetjewel.com/testrapport.htm
moet ik dat dan toch ook krijgen of zie ik dat niet goed?
Groet
Carl
- Multivan Generation
- Berichten: 33910
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer: