De achterklep van onze transporter begint onderaan te roesten. Is er plaatwerk voor het onderste deel van klep verkrijgbaar en heeft er iemand ervaring hoe de pasvorm is?
Ook krijg ik de schuifdeur niet goed afgesteld. Onderaan sluit die niet goed aan tegen de carrosserie. Heb de deur al tot het maximum bijgeregeld onderaan maar toch blijft er aan de achterzijde een opening tussen de deur en het rubber. Vervelend omdat de uitlaat regelmatig loskomt aan de verbinding van de middendemper en de uitlaatgassen zo binnendringen in het interieur
Iemand tips of advies waar nog naar te kijken of op te letten?
Plaatwerkrand is er wel..o.a. bij Artaparts..pasvorm..het is imitatie dusssss.
Denk dat je beter kunt kijken naar een andere gebruikte klep..spuiten moet je toch al.
Afstellen van de schuifdeur zou ik niet weten,maar geef aan in welke regio je woont...wellicht is er iemand in de buurt die kan helpen...
grtz.Harry
Bijlagen
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Klep is vorig jaar vervangen maar deze begint nu ook wat te roesten. Komt uit een uitgebrande bus en waarschijnlijk is er water ingekomen. Is nu enkel het achterste paneel en niet het raamwerk zelf. Spuiten maakt niet uit omdat de klep nu ook in ander kleur is en de bus moet in de toekomst nieuw kleedje krijgen. Liever goed stuk inlassen (maakt niet uit als het imitatie is en nog wat paswerk nodig heeft, zolang het niet te veel is) dan andere deur waar mogelijkheid is dat die binnen 1-2 jaar ook begint te roesten nadat de bus gerspoten is. Probeer natuurlijk ook om de kost iets te drukken.
Ben van West-vlaanderen, België. Niet veel T4-rijders in de buurt dus.
Grtz,
Dieter
Ik zie dat artaparts ook het achterste gedeelte van het spatbord vooraan heeft. Zijn deze ergens origineel te verkrijgen of enkel in imitatie? En wat is het verschil tussen Type 1&2 voor de spatborden?
Dank U Harry, zo weet ik waar op te letten als ik er nieuwe vleugels opzet.
Ben niet op de hoogte wat er wel en niet verkrijgbaar is bij de dealer. Zal eens een andere zoeken dan waar ik vroeger ging en eens informeren.
Pascal woont nog een eindje uit de buurt, is anderhalf uur enkel. Moest ik binnenkort eens daar in de buurt moeten zijn neem ik wel eens contact met hem op, heb nog ergens zijn nummer.
Grtz,
Dieter
Bedankt MG.
Deze is iets duidelijker dan wat in tips en trucs staat
Ik heb blijkbaar nog een afstelling over het hoofd gezien. Dit weekend eens kijken om deze ook te doen. Nog een vraagje hierbij, is het normaal dat de bovenste rolgeleiding veel speling heeft aan het wieltje? Deze zorgt voor een irritant gerammel tijdens het rijden.
Grtz,
Dieter
Uitkijken bij laswerk aan de T4. Deze week dorpel deels vervangen. Er zit purschuim in. Vliegt onmiddellijk in brand bij lassen. Goed verwijderen dus. Heb een deel van mijn dak gebruikt dat over was na inbouw MacMol-dakje.
Is inderdaad goed uitkijken met het purschuim.
Een tijdje geleden laswerk aan een mini gehad waar de dorpels volgespoten waren hiermee. Was oorspronkelijk de bedoeling dat er plaatje opgelast werd om wagen snel door de keuring te krijgen. Heb gelukkig kunnen overtuigen om dit niet zo te doen maar dorpel compleet te vervangen (en zo gezien dat die volzat met pur), ging anders hoogst waarschijnlijk zelfs niet meer naar keuring moeten gaan ermee...
Bij de T4 zijn de dorpels nog goed maar de spatbordrand begon vorig jaar roestblaasjes te vertonen. Na nog een winter mee rijden is het nu wel heel erg geworden.