Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Plaatwerk achterklep+ vraagjeschuifdeur

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
miniman
Berichten: 190
Lid geworden op: 16 jul 2012, 23:00
Locatie: België- West Vlaanderen

Plaatwerk achterklep+ vraagjeschuifdeur

Bericht door miniman »

De achterklep van onze transporter begint onderaan te roesten. Is er plaatwerk voor het onderste deel van klep verkrijgbaar en heeft er iemand ervaring hoe de pasvorm is?

Ook krijg ik de schuifdeur niet goed afgesteld. Onderaan sluit die niet goed aan tegen de carrosserie. Heb de deur al tot het maximum bijgeregeld onderaan maar toch blijft er aan de achterzijde een opening tussen de deur en het rubber. Vervelend omdat de uitlaat regelmatig loskomt aan de verbinding van de middendemper en de uitlaatgassen zo binnendringen in het interieur :nuts
Iemand tips of advies waar nog naar te kijken of op te letten?
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Plaatwerk achterklep+ vraagjeschuifdeur

Bericht door Harry 341 »

Plaatwerkrand is er wel..o.a. bij Artaparts..pasvorm..het is imitatie dusssss.
Denk dat je beter kunt kijken naar een andere gebruikte klep..spuiten moet je toch al.
Afstellen van de schuifdeur zou ik niet weten,maar geef aan in welke regio je woont...wellicht is er iemand in de buurt die kan helpen...
grtz.Harry
Bijlagen
Kopie van rood en blauw.JPG
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
miniman
Berichten: 190
Lid geworden op: 16 jul 2012, 23:00
Locatie: België- West Vlaanderen

Re: Plaatwerk achterklep+ vraagjeschuifdeur

Bericht door miniman »

Klep is vorig jaar vervangen maar deze begint nu ook wat te roesten. Komt uit een uitgebrande bus en waarschijnlijk is er water ingekomen. Is nu enkel het achterste paneel en niet het raamwerk zelf. Spuiten maakt niet uit omdat de klep nu ook in ander kleur is en de bus moet in de toekomst nieuw kleedje krijgen. Liever goed stuk inlassen (maakt niet uit als het imitatie is en nog wat paswerk nodig heeft, zolang het niet te veel is) dan andere deur waar mogelijkheid is dat die binnen 1-2 jaar ook begint te roesten nadat de bus gerspoten is. Probeer natuurlijk ook om de kost iets te drukken.

Ben van West-vlaanderen, België. Niet veel T4-rijders in de buurt dus.
Grtz,
Dieter
Gebruikersavatar
miniman
Berichten: 190
Lid geworden op: 16 jul 2012, 23:00
Locatie: België- West Vlaanderen

Re: Plaatwerk achterklep+ vraagjeschuifdeur

Bericht door miniman »

Ik zie dat artaparts ook het achterste gedeelte van het spatbord vooraan heeft. Zijn deze ergens origineel te verkrijgen of enkel in imitatie? En wat is het verschil tussen Type 1&2 voor de spatborden?
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Plaatwerk achterklep+ vraagjeschuifdeur

Bericht door Harry 341 »

Type 1 zit gelast..type 2 zit met boutjes....en zit Pascal niet in je buurt?
En die rand onder het portier is toch ook nog bij de dealer?
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
miniman
Berichten: 190
Lid geworden op: 16 jul 2012, 23:00
Locatie: België- West Vlaanderen

Re: Plaatwerk achterklep+ vraagjeschuifdeur

Bericht door miniman »

Dank U Harry, zo weet ik waar op te letten als ik er nieuwe vleugels opzet.
Ben niet op de hoogte wat er wel en niet verkrijgbaar is bij de dealer. Zal eens een andere zoeken dan waar ik vroeger ging en eens informeren.

Pascal woont nog een eindje uit de buurt, is anderhalf uur enkel. Moest ik binnenkort eens daar in de buurt moeten zijn neem ik wel eens contact met hem op, heb nog ergens zijn nummer.
Grtz,
Dieter
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Plaatwerk achterklep+ vraagjeschuifdeur

Bericht door Multivan Generation »

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
miniman
Berichten: 190
Lid geworden op: 16 jul 2012, 23:00
Locatie: België- West Vlaanderen

Re: Plaatwerk achterklep+ vraagjeschuifdeur

Bericht door miniman »

Bedankt MG.
Deze is iets duidelijker dan wat in tips en trucs staat :jumpklap
Ik heb blijkbaar nog een afstelling over het hoofd gezien. Dit weekend eens kijken om deze ook te doen. Nog een vraagje hierbij, is het normaal dat de bovenste rolgeleiding veel speling heeft aan het wieltje? Deze zorgt voor een irritant gerammel tijdens het rijden.
Grtz,
Dieter
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Plaatwerk achterklep+ vraagjeschuifdeur

Bericht door Multivan Generation »

paar millimeter is normaal,
maar je kunt hem losdraaien, iets naar binnen trekken en weer vast draaien.

enne graag gedaan hoor :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Herman744
Berichten: 685
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:23
Locatie: Oost-Brabant

Re: Plaatwerk achterklep+ vraagjeschuifdeur

Bericht door Herman744 »

Hoi,

Uitkijken bij laswerk aan de T4. Deze week dorpel deels vervangen. Er zit purschuim in. Vliegt onmiddellijk in brand bij lassen. Goed verwijderen dus. Heb een deel van mijn dak gebruikt dat over was na inbouw MacMol-dakje.

Groet,
Herman744
Gebruikersavatar
miniman
Berichten: 190
Lid geworden op: 16 jul 2012, 23:00
Locatie: België- West Vlaanderen

Re: Plaatwerk achterklep+ vraagjeschuifdeur

Bericht door miniman »

Is inderdaad goed uitkijken met het purschuim.
Een tijdje geleden laswerk aan een mini gehad waar de dorpels volgespoten waren hiermee. Was oorspronkelijk de bedoeling dat er plaatje opgelast werd om wagen snel door de keuring te krijgen. Heb gelukkig kunnen overtuigen om dit niet zo te doen maar dorpel compleet te vervangen (en zo gezien dat die volzat met pur), ging anders hoogst waarschijnlijk zelfs niet meer naar keuring moeten gaan ermee...

Bij de T4 zijn de dorpels nog goed maar de spatbordrand begon vorig jaar roestblaasjes te vertonen. Na nog een winter mee rijden is het nu wel heel erg geworden.
Gebruikersavatar
miniman
Berichten: 190
Lid geworden op: 16 jul 2012, 23:00
Locatie: België- West Vlaanderen

Re: Plaatwerk achterklep+ vraagjeschuifdeur

Bericht door miniman »

Het probleem van de afstelling van de schijfdeur is opgelost met een nieuw rubber met dank aan Pascal :toppie
Plaats reactie