Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 California 2.4D grijs , vraagje over cabinebed

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
HMMaat
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:58
Locatie: rotterdam

Re: VW Transporter California 2.4D grijs metall. ´92

Bericht door HMMaat »

Zijn die a stijlen gewoon los te trekken? Ben altijd bang dat ik plastic kapot trek..
En dan het hemeltje ook? Dacht er zelf aan een klein gaat je door en door te boren , in het vak vd hendel vh dak en dan plastic aan plaatwerk te schroeven.. Hoe en waar moet ik dan wel ff precies bekijken . Okay, je hebt dan een schroefje in het zicht maar als deze mooi zwart is is dat niet zo storend denk ik.
HMMaat
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:58
Locatie: rotterdam

Re: VW Transporter California 2.4D grijs metall. ´92

Bericht door HMMaat »

zo , zal snel ff foto plaatsen maar weer ad bus bezig geweest , simpele dingen zoals een radio met handsfreeset dus niet schokkend , wel blij dat dit er nu inzit , veel beter geluid en handsfree bellen via de parrot vd radio is erg prettig.
dashboard is ook wat netter nu.

kachel gisteren een tijd brandend gehad , sta nu aan de stroom dus genoeg spanning. na een uur de gloeibougie schoongebrand te hebben de kachel uitgezet en weer bij mijn ouders naar binnen gegaan , kleine lag zowaar lekker in de bus te tukken..

na 1.5 uur terug bij de bus gekomen , we staan nml bij mijn ouders in de wei te camperen/testen , hoorde ik de bus tikken.. (brandstofpomp?) bleek dat op een of andere manier de kachel weer ingeschakeld stond.. althans de schakelaar stond om.. na terugzetten vd schakelaar stopte het getik..
vanmorgen probeerde ik de kachel weer op te starten maar krijg gelijk het getik weer te horen , ong. 2x per sec. , en de kachel start niet op , zou dit kunnen komen door laag brandstof niveau in de tank? zit redelijk richting reserve..

kan niks over dit euvel vinden in het boekje.. , ook hier de zoekfunctie al geprobeert .
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: VW Transporter California 2.4D grijs metall. ´92

Bericht door Multivan Generation »

zou inderdaad kunnen door laag brandstof niveau
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
volvosurfer
Berichten: 267
Lid geworden op: 10 mei 2009, 22:32
Locatie: Bergen op Zoom

Re: VW Transporter California 2.4D grijs metall. ´92

Bericht door volvosurfer »

Mooie bus hoor!

Ff gaan checken wat er nu met de HH accu's is, display knippert. Volgens mij zijn ede accu's kapot. Een goed meten met een multimeter. Succes!
Jaaaaaa, een mooie California gekocht!!
HMMaat
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:58
Locatie: rotterdam

Re: VW Transporter California 2.4D grijs metall. ´92

Bericht door HMMaat »

iemand tips over het laten monteren van dakdrager montagesteunen? ben er toch wel uit dat ik die zwarte steuntjes op het hefdak nodig heb voor deze zomer..maar 87,-voor een paar kleine zwarte stukjes ijzeren profiel?
echter is de lijst van to do's gegroeid dus moet el cheapo als het kan..MAAR WEL GOED EN WATERDICHT...
kan altijd nog naar poptop maar die zullen wel de hoofdprijs vragen voor het monteren ook....

en ik kwam na de regen vd laatste dagen lekkage tegen in de bus.. helaas maar waar , en dat moet dus ook aangepakt worden..ik kwam nml een klein plasje tegen in de kast.en zag een paar druppels aan de carrosserie balk hangen.


ik denk dat linksachter het zwarte rubberblok in het dak niet meer 100 procent waterdicht is.. , kan ik dit met kit gewoon dichtstrijken? ik kwam

als er nog iemand is die de dragers heeft voor een prikkie....
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: VW Transporter California 2.4D grijs metall. ´92

Bericht door odorf »

HMMaat schreef:en ik kwam na de regen vd laatste dagen lekkage tegen in de bus.. helaas maar waar , en dat moet dus ook aangepakt worden..ik kwam nml een klein plasje tegen in de kast.en zag een paar druppels aan de carrosserie balk hangen.
ik denk dat linksachter het zwarte rubberblok in het dak niet meer 100 procent waterdicht is.. , kan ik dit met kit gewoon dichtstrijken?
Het is een plastic blok met langs de randen kit. Ik zou de kit wat weghalen en opnieuw opvullen met zwarte ruitenkit.

Gr Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
D-J
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:50
Locatie: Over den IJssel

Re: VW Transporter California 2.4D grijs metall. ´92

Bericht door D-J »

Wat een leuk draadje en een mooie bus zeg! We zijn zelf ook in de markt voor een T4 california!
Wat weet je van dat blok, de 2.4 diesel? Nog zaken waar ik goed op moet letten?
HMMaat
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:58
Locatie: rotterdam

Re: VW Transporter California 2.4D grijs metall. ´92

Bericht door HMMaat »

wat ik weet is hier te lezen..viewtopic.php?f=2&t=41720" onclick="window.open(this.href);return false;

ik ben nog maar een leek en lerende , lees dus veel hier op het forum en gebruik de zoekfunctie regelmatig.

@odorf , ramenkit ..., dacht zelf aan sikaflex 291(i) , moet ik wel even zicht hebben op een paar dagen droog weer.... , wat is dat?..
had al ergens een topic gelezen hier over het inlijmen vd blokken , eens even nalezen en kijken hoe het er onder de kit uitziet.. weet ik wat ik beet ga pakken..
beetje kit wegschrappen , ontvetten , kitten en gladstrijken met een beetje sop moet wel lukken..

ik zag ook dat jij van die dakdrager steunen op je hefdak hebt zitten.. zelf gemonteert?
Gebruikersavatar
D-J
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:50
Locatie: Over den IJssel

Re: VW Transporter California 2.4D grijs metall. ´92

Bericht door D-J »

Bedankt! Dat draadje ga ik lezen :toppie
HMMaat
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:58
Locatie: rotterdam

Re: VW Transporter California 2.4D grijs metall. ´92

Bericht door HMMaat »

zo , vandaag accu´s doorgemeten.. dood. multimeter geeft 11.52 aan als alle elektra in de bus is uitgeschakeld ,dislpay doet dit ook , ook knippert er een accu op de display
doe ik de koelkast aan en een lampje zakt de multimeter gelijk naar 8.60 ... en geeft de display het volgende aan.
ga er dus maar 2 nieuwe accu´s inzetten , alleen niet van die dure als er nu inzitten..309,/ pstuk.. ga denk ik voor gewone loodaccu´s , 2x 108 ah. per stuk.
mijn buurman met wie ik de accu´s doormeette vertelde mij echter dat loodaccus eigenlijk een ventilatie naar buiten moesten hebben ivm dampen vh lood? is hier iets over bekent bij jullie en zoja hoe zou ik dat realiseren..
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: VW Transporter California 2.4D grijs metall. ´92

Bericht door sgsdebruijn »

Hoe lang wil je "vrij" kunnen staan? met een 100ah accu kan je best even vooruit. Ik had er ook 2 van 80 in maar nu 1 van 100. kan je de ruimte mooi benutten voor weer andere spullen.
Als de afmeting hetzelfde is kan je later er nog een 2de bijplaatsen indien dat nodig mocht zijn.
Dachtdat je op het display aan de achterkant met de dip switches aan kan geve of je 1 of 2 accu's hebt.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
HMMaat
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:58
Locatie: rotterdam

Re: VW Transporter California 2.4D grijs metall. ´92

Bericht door HMMaat »

heb er wel over nagedacht om een wat grotere accu te plaatsen en dan een gastank erbij , echter als we weer naar scandinavie gaan dan is vrij staan zo´n beetje het enige wat we doen..
daarnaast heb ik nu ook even geen zin om de boel helemaal overhoop te halen..ik zou dan nml ook weer gasleidingen naar achter moeten leggen..sluit niet uit dat dit gebeurt hoor , eerst maar eens kijken of de keukenkastjes nu niet groot genoeg zijn.

maargoed , rest nog steeds de vraag of er geen ventilatie wenselijk is met loodaccu´s , ..
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2036
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: VW Transporter California 2.4D grijs metall. ´92

Bericht door chv »

En hoe zit het met de garantie?
Iedereen was toch vol lof over Josh?
Dus zou ik zeggen: ga ermee terug.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: VW Transporter California 2.4D grijs metall. ´92

Bericht door Multivan Generation »

Loodaccu's hebben een verkeerde karakteristiek voor het woongedeelte.
En bij goed gebruik, en regelmatig aan de laadpaal voor een aantal dagen,
gaan gel-/AGM accu's heel lang mee.. Is ook een investering voor jaren,
niet nu even geld besparen en later weer een setje loodaccu's er in..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
HMMaat
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:58
Locatie: rotterdam

Re: VW Transporter California 2.4D grijs metall. ´92

Bericht door HMMaat »

@chv , ik heb 3 mnd garantie op blok en versnellingsbak , accu's zijn dus mijn zorg..

moet idd zeggen dat ik er van baal want josh wist wel dat de omvormer kapot was( is een nieuwe ingegaan bij koop) en dat de accus dus waarschijnlijk wel diep en lang ontladen zijn geweest..
ik heb daar echt geen erg in gehad , is een redelijk nieuwland voor mij allemaal..

ben er wel uit dat het dan toch weer agm accu's moeten gaan worden ,. kan ik zonder dingen aan te passen gewoon 2x 108 ah inbouwen of moet ik me aan de 2x90 ah houden?
Plaats reactie