Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

t4 111kw 2002 trektniet goed en hoog verbruik

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: t4 111kw 2002 trektniet goed en hoog verbruik

Bericht door Pascal-141 »

bartrennenberg schreef:morgen naar heerde , naar johan t4 monteur , bus trek nu al een stuk beter na het vernieuwen van de vacium slangen vergruik is nog steets rond de 10 liter op 100 bij 120\130 de is veel teveel mij collega heeft bij zelfde rij stijl 8 liter op 100

10L/100km te hoog verbruik :ie

Ik kom zelfs nooit ONDER de 10L/100km met mijn 151PK Westfalia ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
bartrennenberg
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jul 2013, 17:56

Re: t4 111kw 2002 trektniet goed en hoog verbruik

Bericht door bartrennenberg »

hoi ik ben in heerde geweest , bij johan , ongelooflijk wat die man van de t4 weet , hij heeft mijn brandstof pomp goed gezet , hij stond er zo ver naast 112 en nu op 57 bus loopt veel beter , hoog verbruik wordt opgelost door de tuner , omdat hij geen vermogen uit de bus kreeg ( door defecte vacium slangen ) heest hij steeds meer turbo druk en brandstof gegeven , die kan nu terug worden gezet .dan is de bus hele maal klaar foto,s volgen . bedankt voor jullie hulp gr bart
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: t4 111kw 2002 trektniet goed en hoog verbruik

Bericht door sgsdebruijn »

Nou dan weet ej gelijk waar je niet meer moet wezen met je bus :ie
Geen beste oplossing als die tuner dat echt heeft gedaan, zo zie je maar, zoals sommigen aangeven, eerst bus in orde dan tunen!

Maar in ieder geval mooi dat het is opgelost
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
bartrennenberg
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jul 2013, 17:56

Re: t4 111kw 2002 trektniet goed en hoog verbruik

Bericht door bartrennenberg »

hoi ik ben met de bus 111kw naar kroatie geweest , verbruik si nog erg hoog bijna 10 liter op de 100 auto trekt onderin goed ,maar is niet snel bij hooge snelheden en rookt , lijkt soms of er geen of weinig vermogen is , als hij stationair draait stoot de moter flink ,

bij de tunner geweest voor de vakantie , en deze zij dat de auto bijna niet reageert op meer turbo druk en meer brandstof
er komt wel koppel uit maar weinig pk,s waar zou dit aan kunnen liggen vestuvers ?
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: t4 111kw 2002 trektniet goed en hoog verbruik

Bericht door René »

rijdend loggen, kanaal 3, 8 en 11.
Kunt de vraag blijven stellen waar het e.e.a. aan ligt, maar als je niet dat doet wat aangegeven wordt zal je nooit het probleem te weten komen.
1 op 10 met welke snelheid en welke andere condities?

Reed zelf naar oostenrijk en haalde 1 op 8,5.
Reed niet harder dan 120 km/h
Wel zware last erachter, namelijk een caravan van 560. (1600kg)
Rij zelf ook 111kw AXG motor

Grtzzz Rene
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: t4 111kw 2002 trektniet goed en hoog verbruik

Bericht door Geert G »

Luchtmassa meter (LMM) overleden??? :nuts
Heeft wel de symtomen ....... als ie niet wil trekken + hoog verbruik.
Bosch 0 281 002 461 = ruilartikel (oude inleveren)

F0281002461.jpg
http://www.mister-auto.nl/fl/luchtmassa ... 2!461.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Heeft de auto meer dan 200.000 gelopen? :groteogen
N75 klep heeft dan zijn langste tijd ook wel gehad. Die wil op deze leeftijd ook wel eens problemen geven
7.21903.75.0___tecdoc.jpg
7.21903.75.0___tecdoc.jpg (4.71 KiB) 1564 keer bekeken
Pierburg 7.21903.75.0
Blijft tenslotte een slijtage onderdeel.
Meeste tuners vervangen deze preventief met auto's boven de 200.000km, juist om turbodruk problemen te voorkomen



Ik denk dat je het hier moet gaan zoeken.........maar LMM lijkt mij toch wel het meest waarschijnlijke.
Laat effe weten wat eruit is gekomen, ben wel benieuwd :wjw
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: t4 111kw 2002 trektniet goed en hoog verbruik

Bericht door Multivan Generation »

Een 150 pk verwacht een LMM waarde van rond de 700 en die bewerkt die verder in de software.
Lijkt me dat een beetje slechte LMM dat nog steeds moet kunnen halen,
als die echt kapot is, dan zie je strak een waarde van 550.

Zoals René al schreef is loggend rijdend uitlezen een goede methode om te kunnen troubleshooten..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
bartrennenberg
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jul 2013, 17:56

Re: t4 111kw 2002 trektniet goed en hoog verbruik

Bericht door bartrennenberg »

lmm is nieuw n75 klep ook vernieuwt ik heb de verstuivers getest op retour waarde uitkomst versuiver nr 1 5,6 ml verstuiver nr 2 7,9 ml verstuiver nr3 6,8 ml verstuiver nr 4 7,0 ml versuiver nr5 4 ml , maar deze wordt elektnice geregeld , mag er zoveel verschil in zitten , en de moter stoot bij stationair lopen toerenteller schomeld ligt ,
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: t4 111kw 2002 trektniet goed en hoog verbruik

Bericht door Multivan Generation »

Lijkt me een groot verschil.
tussen 1 en de rest bijna 50% verschil :ie

Meestal zul je binnen de marge van rond de 1,5 mg/slag verschil zien.
verstuivers kunnen wel eens aan revisie toe zijn
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
bartrennenberg
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jul 2013, 17:56

Re: t4 111kw 2002 trektniet goed en hoog verbruik

Bericht door bartrennenberg »

ja dat vond ik ook al , ik hoop eigenlijk dat het iets is met een of meer verstuivers ,dan weet ik teminste waar ik het moet zoeken , maar kan je zo iets ook in die logs terug vinden ?
wil je even bedanken voor je reacties ,volgens mij weet jij er ook erg veel van als ik naar jou reacties kijk ,nog maals bedankt multivan .
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 661
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: t4 111kw 2002 trektniet goed en hoog verbruik

Bericht door jos_br »

Hebben ze kanaal 1 (vak 2) ook gelogd?

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: t4 111kw 2002 trektniet goed en hoog verbruik

Bericht door Multivan Generation »

jos_br schreef:Hebben ze kanaal 1 (vak 2) ook gelogd?

Jos.
denk jij ook dat hij te vroeg staat?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
MicroPopeye
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 sep 2012, 21:53
Contacteer:

Re: t4 111kw 2002 trektniet goed en hoog verbruik

Bericht door MicroPopeye »

Hallo

Zijn de slangen van de turbo naar de interkoeler goed? Ik ben een jaar aan het zoeken geweesd. van alles vernieuwd maar niets hielp. Tot ik afgelopen week er achter kwam dat er in de grote slang die vanaf de turbo komt een grote schuur zat. Deze vernieuwd en trek als een leeuw. Ook hoorde ik van de week dat bij iemand anders deze slang er tegen aan zat, maar bij gas geven als de motor kantelt de lucht er tussen door kwam.
Eens sprak iemand:"mijn camper is klaar" toen wist ik hier spreekt een leugenaar!!
bartrennenberg
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jul 2013, 17:56

Re: t4 111kw 2002 trektniet goed en hoog verbruik

Bericht door bartrennenberg »

hoi ik had een foutmelding dieseltemp sensor stuk dieselpomp , deze is vervangen , toen ik de bus bracht liep hij goed en zuinig , nu na reperatie weer hoog verbruik en weinig vermogen , de monteur zij dat er roest/ drap in de pomp zat , dit kan van water in de diesel komen , maar nu loopt hij weer slecht en maakt ook een ander geluid met de klepen inspuit tijt stip stond goed 57 , maar de monteur zij me dat hij een pakking had bestelt voor de axg motor ,die in mijn bus ligt op schasie nr maar heeft een pakking moeten gebruiken van een acv pomp , dit is toch wel vreemt , maar weet iemand of een acv pomp 102 pk anders is als een agx pomp 150 pk . graag reacties .
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: t4 111kw 2002 trektniet goed en hoog verbruik

Bericht door Multivan Generation »

Hoi,
brandstofpomp van een 150 pk(AHY of AXG) is inderdaad anders als van een ACV.
Had je nog contact opgenomen met René zoals ik je voorstelde..?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie