Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Temperatuurmeter 1/4

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nick.c
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:49
Locatie: Antwerpen

Temperatuurmeter 1/4

Bericht door nick.c »

Mijn temperatuurmeter gaat maar tot het 1e streepje naar omhoog en blijft daar netjes hangen hij gaat enkel naar het midden als ik na een langere rit traag rij vanaf dat ik weer wat sneller rij zakt hij weer naar het eerste streepje maar loopt nooit warm ofzo
hij is reeds gesoldeerd in het paneel omdat hij ervoor amper werkte. Thermostaat die blijft openstaan ?

iemand een idee ? groetjes Nick :zwaai
1.9td
passie71
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 mei 2007, 14:25
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Temperatuurmeter 1/4

Bericht door passie71 »

Hoi,

Dat heb ik ook momenteel. Dit kan zowel de censor zijn als een probleem in je teller unit. Wordt de kachel wel goed warm?
Busje komt zooooo
Gebruikersavatar
nick.c
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:49
Locatie: Antwerpen

Re: Temperatuurmeter 1/4

Bericht door nick.c »

passie71 schreef:Hoi,

Dat heb ik ook momenteel. Dit kan zowel de censor zijn als een probleem in je teller unit. Wordt de kachel wel goed warm?
ik heb hem al een keertje gesoldeerd in de teller want toen deed het metertje van de brandstof het niet
,de kachel geeft goed warmte af en een sensor zou wel kunnen maar ik vind het raar dat hij toch tot in het midden gaat
als ik onder de 40km/u rij hij blijft dan ook mooi in het midden staan ga ik naar een hogere snelheid dan pas gaat hij terug naar het eerste streepje
1.9td
Skywalker
Berichten: 75
Lid geworden op: 06 nov 2013, 20:02

Re: Temperatuurmeter 1/4

Bericht door Skywalker »

passie71 schreef:Hoi,

Dat heb ik ook momenteel. Dit kan zowel de censor zijn als een probleem in je teller unit. Wordt de kachel wel goed warm?
Heb precies hetzelfde probleem met mijn t4 '96 2.4 diesel. De kachel wordt echt loeiheet en bij warm weer blijft ie ook omlaag. Zal binnenkort ook mijn printplaat eruit halen en kijken of er solderingen los zitten. Anders nieuwe thermostaat proberen er in te zetten.

Ben benieuwd hoe jij/jullie het oplossen!

Succes
Gebruikersavatar
nick.c
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:49
Locatie: Antwerpen

Re: Temperatuurmeter 1/4

Bericht door nick.c »

jan2009 schreef:Zou iets met het lamellen probleem kunnen zijn.
viewtopic.php?f=2&t=44335" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoe sneller je rijdt des te meer rijwind en afkoeling .

TIP : het is altijd wel handig om te vermelden wat voor type bus dat je rijdt.
Of zet het in je onderschrift.
Het is een 1.9d (1x) de thermoschakelaar afkoppelen ? als hij koud is staan ze gewoon dicht
de thermostaat doet het gewoon aan de darmen te voelen.
Heb al wel vroeger gehad met een andere wagen dat het heel lang duurde voor de motor warm was
maar nog nooit dat de temperatuur op en af gaat.
1.9td
VWZN
Berichten: 385
Lid geworden op: 24 aug 2013, 08:37
Locatie: Mol-Postel België

Re: Temperatuurmeter 1/4

Bericht door VWZN »

heb ik ook.
ff afwachten wat de winterstand doet.
Skywalker
Berichten: 75
Lid geworden op: 06 nov 2013, 20:02

Re: Temperatuurmeter 1/4

Bericht door Skywalker »

Skywalker schreef:
passie71 schreef:Hoi,

Dat heb ik ook momenteel. Dit kan zowel de censor zijn als een probleem in je teller unit. Wordt de kachel wel goed warm?
Heb precies hetzelfde probleem met mijn t4 '96 2.4 diesel. De kachel wordt echt loeiheet en bij warm weer blijft ie ook omlaag. Zal binnenkort ook mijn printplaat eruit halen en kijken of er solderingen los zitten. Anders nieuwe thermostaat proberen er in te zetten.

Ben benieuwd hoe jij/jullie het oplossen!

Succes
Vandaag volgens de handleiding van Sjoerd de Vries (staat bij onderhoud t4 > electronica > spanningsregelaar) mijn spanningsregelaar opnieuw gesoldeerd. Op het eerste oog leek er niks mis met de solderingen, maar naar heel goed kijken een de spanningsregelaar een beetje heen en weer duwen zag ik kleine haarscheurtjes in de solderingen. Dit weer opnieuw vast gesoldeerd en nu doen mijn meters het weer prima! :yes
Plaats reactie