Mijn temperatuurmeter gaat maar tot het 1e streepje naar omhoog en blijft daar netjes hangen hij gaat enkel naar het midden als ik na een langere rit traag rij vanaf dat ik weer wat sneller rij zakt hij weer naar het eerste streepje maar loopt nooit warm ofzo
hij is reeds gesoldeerd in het paneel omdat hij ervoor amper werkte. Thermostaat die blijft openstaan ?
iemand een idee ? groetjes Nick
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Temperatuurmeter 1/4
Temperatuurmeter 1/4
1.9td
Re: Temperatuurmeter 1/4
Hoi,
Dat heb ik ook momenteel. Dit kan zowel de censor zijn als een probleem in je teller unit. Wordt de kachel wel goed warm?
Dat heb ik ook momenteel. Dit kan zowel de censor zijn als een probleem in je teller unit. Wordt de kachel wel goed warm?
Busje komt zooooo
Re: Temperatuurmeter 1/4
ik heb hem al een keertje gesoldeerd in de teller want toen deed het metertje van de brandstof het nietpassie71 schreef:Hoi,
Dat heb ik ook momenteel. Dit kan zowel de censor zijn als een probleem in je teller unit. Wordt de kachel wel goed warm?
,de kachel geeft goed warmte af en een sensor zou wel kunnen maar ik vind het raar dat hij toch tot in het midden gaat
als ik onder de 40km/u rij hij blijft dan ook mooi in het midden staan ga ik naar een hogere snelheid dan pas gaat hij terug naar het eerste streepje
1.9td
Re: Temperatuurmeter 1/4
Heb precies hetzelfde probleem met mijn t4 '96 2.4 diesel. De kachel wordt echt loeiheet en bij warm weer blijft ie ook omlaag. Zal binnenkort ook mijn printplaat eruit halen en kijken of er solderingen los zitten. Anders nieuwe thermostaat proberen er in te zetten.passie71 schreef:Hoi,
Dat heb ik ook momenteel. Dit kan zowel de censor zijn als een probleem in je teller unit. Wordt de kachel wel goed warm?
Ben benieuwd hoe jij/jullie het oplossen!
Succes
Re: Temperatuurmeter 1/4
Het is een 1.9d (1x) de thermoschakelaar afkoppelen ? als hij koud is staan ze gewoon dichtjan2009 schreef:Zou iets met het lamellen probleem kunnen zijn.
viewtopic.php?f=2&t=44335" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe sneller je rijdt des te meer rijwind en afkoeling .
TIP : het is altijd wel handig om te vermelden wat voor type bus dat je rijdt.
Of zet het in je onderschrift.
de thermostaat doet het gewoon aan de darmen te voelen.
Heb al wel vroeger gehad met een andere wagen dat het heel lang duurde voor de motor warm was
maar nog nooit dat de temperatuur op en af gaat.
1.9td
Re: Temperatuurmeter 1/4
heb ik ook.
ff afwachten wat de winterstand doet.
ff afwachten wat de winterstand doet.
Re: Temperatuurmeter 1/4
Vandaag volgens de handleiding van Sjoerd de Vries (staat bij onderhoud t4 > electronica > spanningsregelaar) mijn spanningsregelaar opnieuw gesoldeerd. Op het eerste oog leek er niks mis met de solderingen, maar naar heel goed kijken een de spanningsregelaar een beetje heen en weer duwen zag ik kleine haarscheurtjes in de solderingen. Dit weer opnieuw vast gesoldeerd en nu doen mijn meters het weer prima!Skywalker schreef:Heb precies hetzelfde probleem met mijn t4 '96 2.4 diesel. De kachel wordt echt loeiheet en bij warm weer blijft ie ook omlaag. Zal binnenkort ook mijn printplaat eruit halen en kijken of er solderingen los zitten. Anders nieuwe thermostaat proberen er in te zetten.passie71 schreef:Hoi,
Dat heb ik ook momenteel. Dit kan zowel de censor zijn als een probleem in je teller unit. Wordt de kachel wel goed warm?
Ben benieuwd hoe jij/jullie het oplossen!
Succes