Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Even voorstellen; 2.0 start niet en zekering 14
Re: Even voorstellen; 2.0 start niet en zekering 14
Filip,
als het de startonderbreker is dan vonkt ie niet en doet de brandstof pomp ook niks.
als het de startonderbreker is dan vonkt ie niet en doet de brandstof pomp ook niks.
Groet, Oskar.
Re: Even voorstellen; 2.0 start niet en zekering 14
Als hij vonkt en brandstof krijgt, maar niet loopt, dan gaat er met de timing iets mis. Distributie controleren of deze nog op tijd staat, is misschien versprongen ?
Succes, Olaf
Succes, Olaf
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
Re: Even voorstellen; 2.0 start niet en zekering 14
Oskar:
ja... denk je? kan de startonderbreker ook niet de brandstoftoevoer stoppen?
maar goed, we horen het binnenkort.
ja... denk je? kan de startonderbreker ook niet de brandstoftoevoer stoppen?
maar goed, we horen het binnenkort.
Re: Even voorstellen; 2.0 start niet en zekering 14
Olaf, dat zou wellicht kunnen. alleen heb ik na vervangen van de stroomverdeler wel 500km probleemloos gereden. dus het lijkt me sterk.
Hij is niet tijdens het rijden ermee gestopt, gewoon ene paar uur later toen ik weg wilde rijden.
Hij is niet tijdens het rijden ermee gestopt, gewoon ene paar uur later toen ik weg wilde rijden.
- Multivan Generation
- Berichten: 33917
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Even voorstellen; 2.0 start niet en zekering 14
Volgens mij snap je de reactie van Oskar niet.filipilif schreef:Oskar:
ja... denk je? kan de startonderbreker ook niet de brandstoftoevoer stoppen?
maar goed, we horen het binnenkort.
Een startonderbreker werkt vaak zo dat de brandstofpomp geen spanning krijgt,
en dat er ook geen spanning richting bobine gaat.
Je hebt dan dus geen vonk en geen spanning op de brandstofpomp..
Dus als je rijdt en de startonderbreker zou in werking treden,
dan krijgt de brandstofpomp geen spanning meer en is er ook geen vonk meer..
Re: Even voorstellen; 2.0 start niet en zekering 14
Nou ik snap de reactie van Oskar wel, maar een startonderbreker zorgt er niet voor dat er geen stroom is. Ik heb eens een sleutel laten namaken waar geen transponder inzat, je kon er de deuren mee openenen, de auto mee starten maar mooi dat ie niet aansloeg.
Re: Even voorstellen; 2.0 start niet en zekering 14
Je snapt het nog steeds niet hé?
De transponder in de sleutel zorgt ervoor dat de onderbreker eraf gaat...en dán heb je stroom....Ja?
En als er dus géén transponder is.....? juist ja...
De transponder in de sleutel zorgt ervoor dat de onderbreker eraf gaat...en dán heb je stroom....Ja?
En als er dus géén transponder is.....? juist ja...
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
- Multivan Generation
- Berichten: 33917
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Even voorstellen; 2.0 start niet en zekering 14
nee,
en dat komt door de weg rij blokkering (wat een onderdeel is van het startonderbreker geheel).
Hoe werkt dat dan?
Nou je steekt de sleutel in je contactslot,
om het contactslot zit een uitlees spoel.
Als je de auto op het contact zet, dan wordt de uitlees spoel geactiveerd.
Door de transponder in een originele sleutel, in combinatie met de uitleesspoel, wordt er een signaal richting de motorcomputer gestuurd.
Dit signaal en wat er mee gebeurd is aan eisen gebonden.
In de motorcomputer worden er berekeningen van checksums mee gedaan.
Checksums zijn controle getallen die dwars door verschillende kenvelden berekend worden.
Die checksums, daarvan moet het antwoord kloppen, en de hoeveelheid checksums moet kloppen, en ze moeten ook nog binnen een gestelde tijd van bijvoorbeeld 50 miliseconde gegenereerd worden.
Wordt aan al deze eisen voldaan, dan wordt er een relais vrijgegeven (in een diesel relais 109, in een benzine een ander nummer) en kan er gestart worden. Spanning naar brandstofpomp en bobine in jouw geval.
Heb je nu een niet originele sleutel, zonder transponder, dan kun je daar dus niet mee starten.
Maar stuur me anders even een mailtje, wellicht heb ik een schema voor je.
Dan gaat het wellicht gemakkelijker qua troubleshooten.
Zaak is, dat de auto op benzine het goed gaat doen.
Daarna is pas het eventuele gebruik van LPG aan de beurt..
en dat komt door de weg rij blokkering (wat een onderdeel is van het startonderbreker geheel).
Hoe werkt dat dan?
Nou je steekt de sleutel in je contactslot,
om het contactslot zit een uitlees spoel.
Als je de auto op het contact zet, dan wordt de uitlees spoel geactiveerd.
Door de transponder in een originele sleutel, in combinatie met de uitleesspoel, wordt er een signaal richting de motorcomputer gestuurd.
Dit signaal en wat er mee gebeurd is aan eisen gebonden.
In de motorcomputer worden er berekeningen van checksums mee gedaan.
Checksums zijn controle getallen die dwars door verschillende kenvelden berekend worden.
Die checksums, daarvan moet het antwoord kloppen, en de hoeveelheid checksums moet kloppen, en ze moeten ook nog binnen een gestelde tijd van bijvoorbeeld 50 miliseconde gegenereerd worden.
Wordt aan al deze eisen voldaan, dan wordt er een relais vrijgegeven (in een diesel relais 109, in een benzine een ander nummer) en kan er gestart worden. Spanning naar brandstofpomp en bobine in jouw geval.
Heb je nu een niet originele sleutel, zonder transponder, dan kun je daar dus niet mee starten.
Maar stuur me anders even een mailtje, wellicht heb ik een schema voor je.
Dan gaat het wellicht gemakkelijker qua troubleshooten.
Zaak is, dat de auto op benzine het goed gaat doen.
Daarna is pas het eventuele gebruik van LPG aan de beurt..
Re: Even voorstellen; 2.0 start niet en zekering 14
filipilif schreef:Vandaag heeft zelfs de wegenwacht het niet gevonden. Dus maar slepen naar de vw dealer. Huiskes kokkeler. Hopelijk vinden die het wel.
-Hij krijgt vonken
-Brandstofpomp doet het
-injectoren tikken
-loopt als er in het spruitstuk (uit een spuitbus) bandstof in wordt gespoten.
zou de startonderbrekeing kunnen zijn. maar wat nog meer?
enfin.
kunnen we hieruit de conclusie trekken dat je auto het laatst op gas heeft gereden en daarna niet meer wilde starten? en tijdens startpogingen met startpiloot wel aanslaat maar niet blijft lopen (zonder die spuitbus erbij)?filipilif schreef:Olaf, dat zou wellicht kunnen. alleen heb ik na vervangen van de stroomverdeler wel 500km probleemloos gereden. dus het lijkt me sterk.
Hij is niet tijdens het rijden ermee gestopt, gewoon ene paar uur later toen ik weg wilde rijden.
als je auto op benzine start en daarna overgaat op de gasinstallatie wordt de benzine toevoer geblokkeerd. zoek even uit hoe dat zit bij jou gasinstallatie, als ik logisch jou bovenstaande waarnemingen onder elkaar zet krijgt de auto geen benzine wat dus misschien door die blokkering van de gasinstallatie komt.