Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Glaslook panelen tijdelijk niet leverbaar!!!

vragen over de T5
LoosTDI
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 apr 2007, 10:55
Locatie: Amsterdam

Glaslook panelen tijdelijk niet leverbaar!!!

Bericht door LoosTDI »

Goedendag weetjewellers.

Ik had vandaag de dealer aan de lijn en vroeg hem naar het glaslook paneel probleem.
Omdat ik nu al een paar T5-jes heb zien rijden met gebolde panelen. Vroeg ik hem of hij daar meer over kon vertellen. Ik krijg mijn T5 eerste weel van juli en wil niet terug omdat er ondeugelijk materiaal op mijn T5 geplaatst is.
Nou hij vertelde mij dat er tot nader orde geen panelen meer worden geplaatst!!
Ivm: dat er al vele klachten waren binnen gekomen en dat er zelfs al een paar panelen van de T5-jes waren afgewaait!!!
Wie heeft hier al ervaring mee gehad?
Ik vind dit toch echt niet kunnen! :bonk

Mvg

Loos.
In in mei met de T5 naar de Wörthersee! Volgas naar de plas!

http://www.Woertherseetreffen.at
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Bericht door harry t5 191 »

Gewoon Glas van securit erop laten plakken! :klappen
Geen gebol, lijkt super mooi :happy

:wjw :T54LIFE :zwaai
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
guzzi
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:39
Locatie: Mandello del Lario ( Como )

Glasbak panelen

Bericht door guzzi »

Heb je even?
Glasbak-panelen zijn op zich mooi,maar als je toch iets moois wilt
ga naar je dealer,zeg dat je na 18!!!!! panelen het SPUUGzat bent
en je zal ervaren dat je dealer er van harte mee eens bent,want het is niet de schuld van de dealer ,maar van Vadertje STAAT,heb vervolgens maling
aan het maffiose grijs kenteken gedoe en laat voor een geringe meerprijs
er privacy(zwart)echt glas in zetten aan WEERSZIJDE!!! LET OP alleen iets moei importante: blik moet er ook uit vanwege condensvorming
zwart geverft hard-board erachter KLAAR en mooooooiiiiiii
wat de plakjongens ook verzinnen;plastic krimpt en zet TE veel uit
op de LWB gaat het gewoon niet
en niet onbelangrijk:je bussie wordt er niet mooier erop met al die mishandelingen om die*$^%@ panelen er weer af te hakken
ik weet wel waar ze het heel mooi kunnen,dan meel ik je even
mvg
meestal op 2 wielen door de bocht
Gebruikersavatar
sam the glassman
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 jun 2007, 01:28
Locatie: tilburg

glaslook

Bericht door sam the glassman »

ik plaats voor een dealer altijd originele glas panelen zonder problemen gewoon op staal en geen condens.

is gewoon de mooiste en legale oplossing :toppie

:happy
CASINI
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 mar 2007, 11:45
Locatie: Gouda
Contacteer:

glasslook

Bericht door CASINI »

ik heb ook de condens en er staat altijd water achter soms na dagen zie ik weer water langs de scherm lopen grrrrrrr
Je zit tegenwoordig langer vast in het verkeer dan in de bajes.
Gebruikersavatar
sam the glassman
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 jun 2007, 01:28
Locatie: tilburg

condens

Bericht door sam the glassman »

als de panelen goed gemonteerd zijn kan er geen condens achter. maar zoals de nep panelen geplaatst zijn krijg je inderdaad condens en streep vorming op achterscherm
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

misschien een domme vraag hoor, maar waarom zou je glaslookpanelen willen hebben?

Het lijkt me dat rondom echte ramen veel mooier is en minder condens :knipoog
Aan de binnenzijde dan iets van een plaat ertegen zodat het ondoorzichtig is en voila je bent er..

Is er al eens iemand aangehouden, waartegen gezegd is, dat de glazen ruiten eruit gehaald moesten worden en er ondoorzichtig kunststof panelen voor teruggeplaatst moesten worden?

Is maar een overweging van mij hoor.
Ik zou ook geen enkele cabine bestellen waar ze in Nederland dan een DC van maken, ik zou meteen kiezen voor de carosserie van de kombi met rondom ramen, kan namelijk nog wel eens van voordeel zijn, later.. :lach
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
sam the glassman
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 jun 2007, 01:28
Locatie: tilburg

rondom glas

Bericht door sam the glassman »

rondom glas zonder paneel is mooi maar is verboden in nederland bij een dubbelcabine. enkel cabine mag dit wel.

bij de dubbel cabine moet de links achterplaat dicht zijn dmv metaal of kunstof waardoor deze dicht is en moet gelast of verlijmd zijn.

wat wel mogelijk is is om de linker achter kant van binnen uit te voorzien van een metalen plaat en van buiten gefolied glas paneel.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: rondom glas

Bericht door Multivan Generation »

sam the glassman schreef:rondom glas zonder paneel is mooi maar is verboden in Nederland bij een dubbelcabine. enkel cabine mag dit wel.

bij de dubbel cabine moet de links achterplaat dicht zijn dmv metaal of kunststof waardoor deze dicht is en moet gelast of verlijmd zijn.

wat wel mogelijk is is om de linker achter kant van binnen uit te voorzien van een metalen plaat en van buiten gefolied glas paneel.
de regelgeving was me jammer genoeg al bekend :knipoog
Echter de carrosserie van een kombi heeft de uitsparingen voor de ramen af fabriek, en dat is een groot voordeel ten aanzien van de roestvorming. Ik heb namelijk al genoeg bussen gezien die roestvorming hebben bij de ramen van de DC waar die er later ingezet zijn. En ja ook van zeer gerenommeerde inbouwers.

Daarom zou ik een combi nemen.
Bij een DC moet de linksachterplaat dicht zijn wist is ook al,
echter dat kun je ook van binnenuit doen.

Ik zou hem rondom ramen nemen, en dan linksachter vanaf de binnenzijde dichtmaken. Omwille van de roestvorming, het uitzien, en de strakheid, zou ik daarvoor kiezen. Glaslook is een materiaal dat er uit zou moeten zien, en wat voor glas door zou moeten gaan, nou dan heb ik liever echt glas :lach

Nogmaals mijn vraag: zijn er al eens mensen aangehouden die linksachter glas hadden (al dan niet voorzien van een metalen plaat aan de binnenzijde)?


Want hoe doen de mensen die een multivan rijden dat dan? Die hebben namelijk ook rondom ramen, zo komt zo'n bus in Nederland. Dan zou ik hem ondoorzichtig foliën en eventueel van een paneel aan de binnenzijde voorzien, als je wilt voldoen aan de DC regels.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Bericht door Harry 341 »

Ik heb gewoon glas over het plaatwerk laten plakken.Geen condens en geen gezeur volgens de douane.Er mag rechts een ruit zitten die doorzichtig is en links een op glas lijkend kunststofpaneel.
Volgend hun heb ik nu een op kunststof lijkend glaspaneel :bifun :bifun
Aangezien bij mij het plaatwerk er nog inzit is er geen probleem volgens deze heren.
grtz.Harry
klik ff op de foto....
Afbeelding
popeye
Berichten: 115
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:01

Bericht door popeye »

sam the glassman,


rijdt je door geheel Nederland met je glaswerk??
Ikheb glaslook en dat is nu dof geworden na 3 jaar .
Wat kost het bij jou om echt glas te krijgen en hoe is de garantie dat het mij er niet af sodemietert???
dog-house@hetnet.nl
wie goed doet , goed ontmoet!
Gebruikersavatar
bob de bosbouwer
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 apr 2007, 22:54
Locatie: zaandam

Bericht door bob de bosbouwer »

goedenavond,

nou eindelijk heb ik mn bussie opgehaald, lekker crossen.
heb er via een of ander pakket ook de glasslook panelen op gekregen. nou werd er door de dealer verteld dat ze nu van rvs zouden zijn.
dit betwijfel ik trouwens. maar ze lijken helemaal niet op glas..
t glimmmmmttttt helemaal niet :bifun
ga eerst ff bij de dealer wat lobbyen en anders moeten er toch ook maar echte raampjes in komen :lach
4-motion 215pk.... ga over land en zand....(bijna) niets kan me stoppen.........
Gebruikersavatar
sam the glassman
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 jun 2007, 01:28
Locatie: tilburg

glaspaneel

Bericht door sam the glassman »

bij mij worden ze gemonteerd zoals de originele ook gemonteerd zit.

donderen er dan ook nooit af.

de kosten zijn 350,- ex btw voor panelen met folie.(originele glas panelen van vw met logo.)

ik heb zelf een multivan besteld met dubbelcabine waarbij je dus ook die lelijke plastic paneel erin krijgt.

deze haal ik er dan weer uit en maak een plaat aan de binnenzijde en glas aan de buitenzijde.

krijg hem in september als het goed is.
popeye
Berichten: 115
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:01

Bericht door popeye »

Dus , als ik het goed begrijp wordt er bij bijv. mijn t5 het plaatwerk verwijderd en geheel met rubberrand bekleed en glas erin met folie bekleed??
Dus geen plakwerk op bestaand metaal??
Of zie ik het nu helemaal verkeerd?
wie goed doet , goed ontmoet!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

ik vrees dat je dat verkeerd ziet :muur :bonk
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie