Ik denk er ook precies zo over, en alle troep 2 jaar of 30.000 erin te laten zittenMultivan Generation schreef:iK DENK OOK DAT DE MODERNERE MOTOREN DIE OOK EEN ONDERBLOK VAN ALUMINIUM HEBBEN, INWENDIG HARDER SLIJTEN DAN DE GIETIJZEREN ONDERBLOKKEN VAN VROEGER. iK HEB ER AL RUIM 150.000 KM 5 w 40 IN EN BIJ HET KOUD WEGRIJDEN, BEN IK DAN IETS RUSTIGER OMDAT HET GEWOON LANGER DUURT VOORDAT ALLES NETJES VAN OLIE VOORZIEN IS. BIJ EEN WARME MOTOR VEROORZAAKT DE IETS DIKKERE OLIE IETS MEER STILTE ALS MET DIE LONGLIFEOLIE.Roger B. schreef:heeft jouw motor ook longlife olie erin?
de combi moderne hoogwaardig afgewerkte motoronderdelen en veel te goede en dunne olie (longlife) is vaan het probleem.
DAT BEN IK MET JE EENS!
inlopen van de motor (het op elkaar inslijten van de onderdelen wordt door betere afwerking/passing en super smeereigenschappen van longlife olie beperkt waardoor het langer duurt voor het inlopen volledig geschied is.
OOK DAT BEN IK MET JE EENS, BIJ ONS DUURDE HET RUIM 80.000 KM VOORDAT DE AUTO PAS LOS KWAM.
daaarbij komt dat longlife zo dun als water is en dus makkelijker langs kleinere openingen lekt.
OOK MEE EENS, ALLEEN IS DE AUTO DAAROP AANGEPAST
die verklaring kan ik geven aan het feit dat bij moderne motoren met longlife olie heel vaak een hoog olieverbruik in de eerste 20 a 30 duizenkilometers te zien is. Vrijwel altijd wordt dit rond die kilometerstanden minder tot normale proporties van 1 liter op pakweg 15 a 20 duizend of zuiniger.
EN IK HEB LIEVER 2 KEER EEN VERVERSING MET OLIE EN FILTER, ALS EEN KEER DE DUURDERE LONGLIFE ERIN. VIND IK EEN KWESTIE VAN VAKER VERVERSEN EN DUS SCHONERE OLIE. KOSTEN ZIJN ONGEVEER GELIJK DAN.
lijkt me ook veel slechter als 1x/ jaar alles schoon en nieuw.
en voor die kendall 5 w 40 voll sythetische olie betaal ik nog net geen 6 euro/liter. en daar krijg ik die 0 w 30 niet voor.