Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VW T5 soms slecht starten en airco update

vragen over de T5
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: VW T5 soms slecht starten en airco

Bericht door ktmkrik »

robertTREBOR schreef:Kenny vroeg me in een prive berichtje wat de kosten waren voor een nieuwe cijlinderkop voorzien van stalen bussen.

Wellicht dat anderen dat ook willen weten;

ik denk 3000 a 4000 euro

Niet vooraf te bepalen omdat toen ze bij mijn bus de cijlinderkop wilde vervangen vanwege hetzelfde probleem

bleek dat de stoters, nokkenaslagers en nokkenas ook vervangen moesten worden.

Dat kan je pas zien als de boel open is.

volgens mij was een cijlinderkop voorzien van stalen bussen amper duurder.

Ik was in ieder geval 4500 euro armer inkl. vervangend vervoer een vw UP wel bij de off. V.W. Dealer.
Zit jou nog steeds erg hoog he Robert dat je zo gigantisch genaaid bent door je VW dealer :zwaai
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: VW T5 soms slecht starten en airco

Bericht door robertTREBOR »

Geert G schreef:Het RVS verbussen & oplassen van de pompverstuiver houders in de cilinderkop is een duurzamere & betere oplossing als een nieuwe cilinderkop. Tevens is dit ook goedkoper. :toppie
JB-Autoservice in Dieverbrug http://www.jbautoservice.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; of Motorenrevisie Valkenswaard zijn hier goed bedreven in.

Tuurlijk, een dealer praat voor eigen parochie. Zij mogen van Pon ook niet buiten de pot pissen. Dat betekend dus automatisch bij de dealer een nieuwe cilinderkop. :muur
Terwijl er inmiddels betere alternatieven zijn, uitgedokterd door de tuners.

Mede Weetjeweller Olaf heeft het mooi gedocumenteerd op zijn website: http://www.olaf-jacobs.nl/t5-motor.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hij heeft de kop ook RVS verbust.

Denk ook effe eraan om je tandempomp te controleren. Zwart brandstoffilter, is standaard een kapotte tandempomp.

Gr, Geert
--------------------------------------------------------------------------------------------

Ik deel de ervaring niet dat de V.W. dealer alleen maar een orginele nieuwe cijlinderkop monteerd, met de zelfde
makkes na weer 130 dkm. Dat zou te zot voor woorden zijn als je om de 130 dkm een nieuwe cijlinderkop nodig zou hebben ?
Bij mijn V.W. dealer mocht er zonder problemen een volgens mij inderdaad goedkopere
cijlinderkop op voorzien van stalen bussen, sterker nog het werd zelfs aangeraden !
Ik vind trouwens dat op dit forum de dealer vaak onterecht in een kwaad daglicht wordt gezet , mijn ervaring
is juist dat je vaak bij de dealer goedkoper uit bent.
Ik was voor een long life beurt bij de dealer goedkoper uit dan bij ABC in Schiedam, bovendien heb je bij de dealer
gratis mobiliteits garantie, kom je stil te staan is ophalen gratis !
Ik had een keer bij mijn T4 de waterpomp na 360 dkm preventief laten vervangen, bij zo'n kut universele
zogenaamde goedkope garage, hadden ze er een immitatie waterpomp ingedaan die na 35 dkm helemaal in de soep
liep. Bij de dealer een orginele nieuwe waterpomp in laten zetten , rekeningen vergeleken, was de dealer goedkoper
met die orginele waterpomp ! Maar die orginele pomp was wel goed voor 400 dkm !! en goedkoper !!
Ik vind de dealer zo slecht nog niet, je mag er in ieder geval vanuit gaan dat een dealer meer kennis van het product
bezit en ook alle speciaal gereedschap bezit , dan een universele garage die ALLE merken staat te repareren.

p.s. Heel lang geleden ging ik op vakantie met een T4 die ik bij de dealer had gekocht, de distributie riem was 5.000 km
terug vervangen, reed ermee naar zuid frankrijk, stond ik bij de Tolweg te betalen, een enorm geratel ongelooflijk, rustig verder gereden naar Monpellier / Cap D Agde. Bleek dat ze een fout hadden gemaakt met spanrollen verkeerd om monteren
of zoiets, Moest een nieuwe cijlinderkop op in Zuid Frankrijk laten doen bij ......de DEALER. Terug gegaan naar de Dealer in NL die bekeek de boel , had ook wat kapotte onderdelen en die riem meegenomen en de bon uit Zuid Frankrijk kreeg de volle 3500 euro keurig terug betaald. Zoiets lukt je natuurlijk nooit met een universele garage.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
teevijf
Berichten: 57
Lid geworden op: 30 jan 2007, 20:12

Re: VW T5 soms slecht starten en airco

Bericht door teevijf »

Robert schei toch uit man.
kennyw
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 apr 2014, 20:38

Re: VW T5 soms slecht starten en airco

Bericht door kennyw »

Gisteren ben ik terug naar de handelaar gegaan. (rotterdam naar Alkmaar)

Handelaar heeft zelf gezien dat de dealer gelijkhad. Hij zegt ik ga vandaag met de oude eigenaar bespreken wat hun kunnen doen voor mij. (kosten 3200euro bij de garage van de handelaar). omdat hij de transporter voor een vriend heeft verkocht aan mij.
Handelaar zeg ik heb er niks aan verdiend. ik heb alleen een vriend een gunst gedaan.

hij zou me in de middag daarover terug bellen. Hij zeg meer kan ik opdit moment niet doen. Ik vertrouwde het niet maar ben uit eindelijk terug naar rotterdam gegaan. Blijkt gisteren niet terug gebeld. Ik belde hem vanochtend toen wist mij me te vertellen. Dat hij mij niet kan helpen met de kosten. Want de oude eigenaar van de bus is Falliet. En omdat hij niks heb verdiend op de auto
gaat hij geen geld uit eigen zak betalen.

Dus komt erop neer krijgt de p.... maar.

Ik laat de kop wel repareren in valkenswaard. En de andere onderdelen moet ik zelf doen. betaald toch zelf de kosten.
Over de handelaar moet ik nog ff nadenken. Ik vind dit gewoon oplichting
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: VW T5 soms slecht starten en airco

Bericht door robertTREBOR »

Beste Kenny,

Heel vervelend allemaal dat je op deze nare wijze al een maand na aankoop in de kosten komt.

Bij de " handelaar " trek ik het zogenaamde faillisement van de vorige eigenaar sterk in twijfel.

Heel vreemd trouwens want stel dat je de bus voor 10.000 / 12.000 euro gekocht hebt dan is

dat geld 1 maand terug in de portemonnee van de vorige eigenaar gevloeid.

Verder las ik dat een garage van " de handelaar" een berekening had gemaakt van 3200 euro ?

===========================================
Dealer heeft veel problemen geconstateerd:
= Cilinderkop moet vervangen worden. (Nieuwe busjes voor de verstuivers zijn maar tijdelijk en is zonder garantie)
= Rechter Aandrijfas zit teveel speling moet worden vervangen.
= Interkoeler is lek. moet ook vervangen worden.
= Airco pomp is stuk. moet ook vervangen worden.
= Homokineet hoes is gescheurd.
= achterveer rubber is kapot
= Lekkage bij de spruitstuk/turbo
= auto lekt op diverse plekken olie en diesel.
===========================================

Ik weet zeker dat alle reparatie's bovenstaand echt niet gaat lukken voor 3200 euro

Ik denk dat een reeel bedrag eerder 6000 / 7000 euro inkl. btw zal zijn, maar ik hoop

voor jouw dat het goedkoper uit zal vallen, want niemand zit op dit soort kosten te wachtten.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: VW T5 soms slecht starten en airco

Bericht door ktmkrik »

robertTREBOR schreef:Beste Kenny,

Heel vervelend allemaal dat je op deze nare wijze al een maand na aankoop in de kosten komt.

Bij de " handelaar " trek ik het zogenaamde faillisement van de vorige eigenaar sterk in twijfel.

Heel vreemd trouwens want stel dat je de bus voor 10.000 / 12.000 euro gekocht hebt dan is

dat geld 1 maand terug in de portemonnee van de vorige eigenaar gevloeid.

Verder las ik dat een garage van " de handelaar" een berekening had gemaakt van 3200 euro ?

===========================================
Dealer heeft veel problemen geconstateerd:
= Cilinderkop moet vervangen worden. (Nieuwe busjes voor de verstuivers zijn maar tijdelijk en is zonder garantie)
= Rechter Aandrijfas zit teveel speling moet worden vervangen.
= Interkoeler is lek. moet ook vervangen worden.
= Airco pomp is stuk. moet ook vervangen worden.
= Homokineet hoes is gescheurd.
= achterveer rubber is kapot
= Lekkage bij de spruitstuk/turbo
= auto lekt op diverse plekken olie en diesel.
===========================================

Ik weet zeker dat alle reparatie's bovenstaand echt niet gaat lukken voor 3200 euro

Ik denk dat een reeel bedrag eerder 6000 / 7000 euro inkl. btw zal zijn, maar ik hoop

voor jouw dat het goedkoper uit zal vallen, want niemand zit op dit soort kosten te wachtten.
Pfffffffffffffffffffffffffff :nuts :nuts
Voor de hoeveelste keer gooi je die bedragen nu op een topic, we weten het nu onderhand wel een keer Robert :zwaai
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Re: VW T5 soms slecht starten en airco

Bericht door Deki »

ktmkrik schreef:
robertTREBOR schreef:Beste Kenny,

Heel vervelend allemaal dat je op deze nare wijze al een maand na aankoop in de kosten komt.

Bij de " handelaar " trek ik het zogenaamde faillisement van de vorige eigenaar sterk in twijfel.

Heel vreemd trouwens want stel dat je de bus voor 10.000 / 12.000 euro gekocht hebt dan is

dat geld 1 maand terug in de portemonnee van de vorige eigenaar gevloeid.

Verder las ik dat een garage van " de handelaar" een berekening had gemaakt van 3200 euro ?

===========================================
Dealer heeft veel problemen geconstateerd:
= Cilinderkop moet vervangen worden. (Nieuwe busjes voor de verstuivers zijn maar tijdelijk en is zonder garantie)
= Rechter Aandrijfas zit teveel speling moet worden vervangen.
= Interkoeler is lek. moet ook vervangen worden.
= Airco pomp is stuk. moet ook vervangen worden.
= Homokineet hoes is gescheurd.
= achterveer rubber is kapot
= Lekkage bij de spruitstuk/turbo
= auto lekt op diverse plekken olie en diesel.
===========================================

Ik weet zeker dat alle reparatie's bovenstaand echt niet gaat lukken voor 3200 euro

Ik denk dat een reeel bedrag eerder 6000 / 7000 euro inkl. btw zal zijn, maar ik hoop

voor jouw dat het goedkoper uit zal vallen, want niemand zit op dit soort kosten te wachtten.
Pfffffffffffffffffffffffffff :nuts :nuts
Voor de hoeveelste keer gooi je die bedragen nu op een topic, we weten het nu onderhand wel een keer Robert :zwaai
Prachtig hahahahaha :sjaal
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: VW T5 soms slecht starten en airco

Bericht door robertTREBOR »

Het kost wat om in een T5 te rijden maar je krijgt er ook wel wat voor terug ! :sjaal :sjaal :sjaal
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: VW T5 soms slecht starten en airco

Bericht door ktmkrik »

robertTREBOR schreef:Het kost wat om in een T5 te rijden maar je krijgt er ook wel wat voor terug ! :sjaal :sjaal :sjaal
Hoezo kost wat valt reuze mee...als jij zo klakkeloos de T5 bij een dealer dropt en dan ook nog verwacht dat het meevalt tja dan kom je op de koffie.
Maarrrrrr ben je soms verbannen op het Up forum?? :zwaai
teevijf
Berichten: 57
Lid geworden op: 30 jan 2007, 20:12

Re: VW T5 soms slecht starten en airco

Bericht door teevijf »

ktmkrik schreef:
robertTREBOR schreef:Het kost wat om in een T5 te rijden maar je krijgt er ook wel wat voor terug ! :sjaal :sjaal :sjaal
Hoezo kost wat valt reuze mee...als jij zo klakkeloos de T5 bij een dealer dropt en dan ook nog verwacht dat het meevalt tja dan kom je op de koffie.
Maarrrrrr ben je soms verbannen op het Up forum?? :zwaai
:bifun :bifun
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: VW T5 soms slecht starten en airco

Bericht door ronald tdi »

Jongens we gaan he-le-maal of topic......


Tis nu wel duidelijk
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: VW T5 soms slecht starten en airco

Bericht door robertTREBOR »

Echt gezellig hier ! :jumpklap :jumpklap

Leuk om zulke hartverwarmende reactie's te krijgen :proost :proost

Om het weekend leuk te beginnen de allernieuwste hit van Kiesza om beetje in de juiste stemming te komen !


http://www.3fm.nl/nieuws/detail/358616/ ... J-Favorite" onclick="window.open(this.href);return false;
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
kennyw
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 apr 2014, 20:38

Re: VW T5 soms slecht starten en airco

Bericht door kennyw »

UPDATE,

Ik heb de auto vorige naar jb autoservice gebracht. Vandaag belde Jos met slecht nieuws.

Tandempomp lekt.
nokkenas versleten
spruitstuk stuk
Cilinderkop te ver versleten.
Airco pomp stuk
aandrijfas ook vervangen
interkooler lek.

Na overleg hebben we besloten om een compleet blok te vervangen met 60000km van de vw dealer.
Alleen een nieuwe type 2.5tdi met 174pk. Hij moest ook de software aanpassen bij deze blok en wordt ook gechipt naar 190pk vanwege de software aanpassingen.

Hoe denken jullie hierover het nieuwere type blok met standaard 174pk?
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Re: VW T5 soms slecht starten en airco

Bericht door Deki »

kennyw schreef:UPDATE,

Ik heb de auto vorige naar jb autoservice gebracht. Vandaag belde Jos met slecht nieuws.

Tandempomp lekt.
nokkenas versleten
spruitstuk stuk
Cilinderkop te ver versleten.
Airco pomp stuk
aandrijfas ook vervangen
interkooler lek.

Na overleg hebben we besloten om een compleet blok te vervangen met 60000km van de vw dealer.
Alleen een nieuwe type 2.5tdi met 174pk. Hij moest ook de software aanpassen bij deze blok en wordt ook gechipt naar 190pk vanwege de software aanpassingen.

Hoe denken jullie hierover het nieuwere type blok met standaard 174pk?
zo lekker vorige eigenaar heeft die T5 naar de t%^%s gereden zo te zien... totaal geen onderhoud !

Sterkte Kenny :toppie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: VW T5 soms slecht starten en airco

Bericht door Multivan Generation »

kennyw schreef:Na overleg hebben we besloten om een compleet blok te vervangen met 60000km van de vw dealer.
Alleen een nieuwe type 2.5tdi met 174pk. Hij moest ook de software aanpassen bij deze blok en wordt ook gechipt naar 190pk vanwege de software aanpassingen.

Hoe denken jullie hierover het nieuwere type blok met standaard 174pk?
De nieuwe blokken geven minder problemen en is dus een verbetering,
de oude motorcomputer die je nu hebt, daarop kun je de nieuwere software voor de nieuwere motor wel gebruiken,
maar dat is puur software aanpassing van de software. Chippen dus extra vermogen er uit halen is in mijn ogen onnodig.
Maar wel lekker :knipoog
Wellicht dat ze meteen het roetfilter (sensoren en regeneratie-proces) er uit programmeren, dat zou kunnen..
Plaats reactie