Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Versterkte koppeling monteren ...
Versterkte koppeling monteren ...
Hoi,
Ik wil mijn koppeling gaan vervangen voor een versterkte uitvoering.
http://www.performance-kupplung.de/shop ... 4-172.html
Is het noodzakelijk om ook een versterkt druklager te monteren, of kan ik gewoon een origineel standaard druklager gebruiken?
Ik wil mijn koppeling gaan vervangen voor een versterkte uitvoering.
http://www.performance-kupplung.de/shop ... 4-172.html
Is het noodzakelijk om ook een versterkt druklager te monteren, of kan ik gewoon een origineel standaard druklager gebruiken?
Groet, Peter
T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
Re: Versterkte koppeling monteren ...
Zou je dan niet liever een 1 massa vliegwiel erop doen, zoals hier:
http://www.ebay.de/itm/231322074493?_tr ... EBIDX%3AIT
Kan denk ik meer hebben als een 2massa wiel.
Druklager kan denk ik gewoon origineel
Peter
http://www.ebay.de/itm/231322074493?_tr ... EBIDX%3AIT
Kan denk ik meer hebben als een 2massa wiel.
Druklager kan denk ik gewoon origineel
Peter
- Pascal-141
- Berichten: 10829
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Versterkte koppeling monteren ...
Vast vliegwiel geeft een verhoogde kans op motorschade (krukas) , door de trillingen . Dat word nu opgevangen door het 2 massavliegwiel , als je dat vervangt door een vast vliegwiel is alle demping weg , en worden alle klappen rechtstreeks opgevangen door de krukas .ptr1968 schreef:Zou je dan niet liever een 1 massa vliegwiel erop doen, zoals hier:
http://www.ebay.de/itm/231322074493?_tr ... EBIDX%3AIT
Kan denk ik meer hebben als een 2massa wiel.
Druklager kan denk ik gewoon origineel
Peter
Je zou de eerste niet zijn met een gebroken krukas ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Versterkte koppeling monteren ...
dat leek mij ook, maar even back on topic mbt druklager ?Pascal-141 schreef:Vast vliegwiel geeft een verhoogde kans op motorschade (krukas) , door de trillingen . Dat word nu opgevangen door het 2 massavliegwiel , als je dat vervangt door een vast vliegwiel is alle demping weg , en worden alle klappen rechtstreeks opgevangen door de krukas .ptr1968 schreef:Zou je dan niet liever een 1 massa vliegwiel erop doen, zoals hier:
http://www.ebay.de/itm/231322074493?_tr ... EBIDX%3AIT
Kan denk ik meer hebben als een 2massa wiel.
Druklager kan denk ik gewoon origineel
Peter
Je zou de eerste niet zijn met een gebroken krukas ...
Groet, Peter
T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
Re: Versterkte koppeling monteren ...
Maakt niet uit want de veren die in het vliegwil zaten, zitten bij de mod. in de kopp. plaat, net als bij miljoenen andere diesels, waarbij de krukas niet zomaar breekt.
peter
peter
Re: Versterkte koppeling monteren ...
Ik zou bij een t4 niet voor een vast vliegwiel kiezen ,heb ik ook gedaan ,maar rijdt
voor geen meter.
Veel trillingen end.
Jan.H
voor geen meter.
Veel trillingen end.
Jan.H
Re: Versterkte koppeling monteren ...
exact..... VW heeft niet voor niks de T4 uitgevoerd met een 2MV. daar zullen echt wel doorslaggevende motieven voor zijn geweest.Jan H schreef:Ik zou bij een t4 niet voor een vast vliegwiel kiezen ,heb ik ook gedaan ,maar rijdt
voor geen meter.
Veel trillingen end.
Jan.H
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
- Multivan Generation
- Berichten: 33894
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Versterkte koppeling monteren ...
die motieven waarom wel en waarom niet kan ik per PDF toesturen..
Re: Versterkte koppeling monteren ...
Allemaal heel leuk, maar ik ben niet van plan een vast vliegwiel te gaan gebruiken. Ik blijf wel zitten met de vraag waar ik dit topic mee begon.
Ofwel, Is het noodzakelijk om ook een versterkt druklager te monteren, is dit er überhaupt, of kan ik gewoon een origineel standaard druklager gebruiken? Als iemand daar een antwoord op heeft graag
En daarna....misbruik dit topic voor hetgeen je wilt , be my guest.
Ofwel, Is het noodzakelijk om ook een versterkt druklager te monteren, is dit er überhaupt, of kan ik gewoon een origineel standaard druklager gebruiken? Als iemand daar een antwoord op heeft graag
En daarna....misbruik dit topic voor hetgeen je wilt , be my guest.
Groet, Peter
T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
Re: Versterkte koppeling monteren ...
ok genoeg gemisbruikt :)
Druklager kan mijn inziens gewoon origineel.
De kracht op je kopp. pedaal is meestal lichter bij nieuwe drukgroepen, door de jaren heen kan het zwaarder worden.
succes ermee,
Druklager kan mijn inziens gewoon origineel.
De kracht op je kopp. pedaal is meestal lichter bij nieuwe drukgroepen, door de jaren heen kan het zwaarder worden.
succes ermee,
Re: Versterkte koppeling monteren ...
Maar zit ik nog met de volgende vraag ,welke set ga jij nu gebruiken voor
jou bus ? Want als ik het goed begrijp heb jij ook een 88 pk .
Jan H.
jou bus ? Want als ik het goed begrijp heb jij ook een 88 pk .
Jan H.
Re: Versterkte koppeling monteren ...
Hoi Jan,
Ik heb een 102pk en ga de onderstaande gebruiken. De adverteerder geeft aan dat deze set ook voor een 88pk geschikt is.
http://www.performance-kupplung.de/shop ... 4-170.html
Ik heb een 102pk en ga de onderstaande gebruiken. De adverteerder geeft aan dat deze set ook voor een 88pk geschikt is.
http://www.performance-kupplung.de/shop ... 4-170.html
Groet, Peter
T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
Re: Versterkte koppeling monteren ...
Oke , ik ga de boel t.z.t. vervangen.
Bedankt.
Bedankt.
- Pascal-141
- Berichten: 10829
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Versterkte koppeling monteren ...
Ik vraag me af of er wel een versterkt druklager bestaat voor de ACV koppeling .Peter73 schreef:Allemaal heel leuk, maar ik ben niet van plan een vast vliegwiel te gaan gebruiken. Ik blijf wel zitten met de vraag waar ik dit topic mee begon.
Ofwel, Is het noodzakelijk om ook een versterkt druklager te monteren, is dit er überhaupt, of kan ik gewoon een origineel standaard druklager gebruiken? Als iemand daar een antwoord op heeft graag
En daarna....misbruik dit topic voor hetgeen je wilt , be my guest.
Ik heb het nog nooit gezien .
Maar de hydraulische druklagers van de ACV gaan normaalgezien wel lang mee hoor .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Versterkte koppeling monteren ...
Ik had ze ook nog niet kunnen ontdekken, maar je weet nooit vandaar de vraag. Dank voor de antwoorden. Als het meezit gaat het nwe spul er 26 maart in dus we gaan het zien.
Groet, Peter
T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle