Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Olie en koppakking probleem.
Olie en koppakking probleem.
Hier willen en hebben we in ieder geval oplosingen voor verzinnen. De koppakking weten we inmiddels een oplossing voor, voor het olieprobleem zijn we zoekende. Zo ziet zo'n 180pk motor er na 160dkm dus uit..........
Op de foto niet te zien, cilinders zijn taps naar boven, niet meer rond en met een stootrand waar je u tegen zegt,
.
(olie)aanslag?
En zuigers die beschadigt zijn en zuigerveren die vast zitten.
Jos.
Op de foto niet te zien, cilinders zijn taps naar boven, niet meer rond en met een stootrand waar je u tegen zegt,
.
(olie)aanslag?
En zuigers die beschadigt zijn en zuigerveren die vast zitten.
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Re: Olie en koppakking probleem.
Lijkt behoorlijk versleten voor een motor die 160.000 km heeft gelopen. Waardoor komt dit? Te hoog vermogen?
2.5 TDI 4Motion 173 PK 380 Nm
Re: Olie en koppakking probleem.
Vermogen is het probleem niet. De 140pk, getuned of niet, heeft hier geen last van. We zijn aan het kijken wat er aan de hand is. Voor het koppakking probleem hebben we een goede oplossing.
Jos.
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Olie en koppakking probleem.
Jos , ik veronderstel dat de zuigers van de 180 bi-turbo anders zijn , dan die van de 140 ? Dan zullen de zuigerveren van de 140 ook niet passen op de zuigers van de 180 veronderstel ik ?jos_br schreef:Vermogen is het probleem niet. De 140pk, getuned of niet, heeft hier geen last van. We zijn aan het kijken wat er aan de hand is. Voor het koppakking probleem hebben we een goede oplossing.
Jos.
De 163pk bi-turbo uit de Amarok heeft ook geen last van olieverbruik , en de 170pk (single turbo)uit de Scirocco en Passat heeft er ook geen last van . Misschien zijn deze zuigers wel compatibel ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Olie en koppakking probleem.
Probleem zit hem ook niet in de zuigers, de veren zijn in ieder geval dezelfde........
Jos.
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Re: Olie en koppakking probleem.
Dit is een 2.0 4 cilinder?
Ziet er goed uit...
Ongelooflijk he..
Ziet er goed uit...
Ongelooflijk he..
Re: Olie en koppakking probleem.
Jos,jos_br schreef:Probleem zit hem ook niet in de zuigers, de veren zijn in ieder geval dezelfde........
Jos.
Ik meen toch dat hier in het verleden een uitleg langskwam waarin werd geconstateerd dat de zuigerveren het probleem waren en onderling verschillend (tussen 140 en 180PK) en dat de zuigers ook van een andere toeleverancier kwamen, ik meen Mahle zuigers voor de 180pk en voor de 140pk een andere zuigerfabrikant?
Ook zou het overmatig olieverbruik na modeljaar 2013 niet meer voorkomen? Misschien eens onderzoeken wat er veranderd/gemodificeerd is nadien?
Kom binnenkort ff een bakkie bij je doen..
Re: Olie en koppakking probleem.
Mahle levert de zuigers voor de 180pk en Alcan voor de andere 2.0tdi. Zuigerveren zijn echter dezelfde......... (03L 198 151 C)
Jos.
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Re: Olie en koppakking probleem.
Kan het probleem dan niet toch aan het verschil in zuigers worden toegeschreven? Ik bedoel; wanneer dat het enige verschil is..
- Multivan Generation
- Berichten: 33926
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Olie en koppakking probleem.
Wellicht zit er ook verschil in eventuele coating van de cilinderwand/bussen?
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 03 nov 2015, 22:53
Re: Olie en koppakking probleem.
ikzelf heb ook een T5 biturbo 2011 DSG. vanaf 100000km 1l olie per1000 km. Dit is echter gestopt aan 145000 km. momenteel 168000 km en normaal olieverbruik. wel defecte EGR klep aan 160000 (vrij prijzige herstelling)
iemand hier een verklaring voor? wagen rijdt opnieuw fantastisch maar vertrouwen wat verloren en aan het rondkijken voor vervanging.
iemand hier een verklaring voor? wagen rijdt opnieuw fantastisch maar vertrouwen wat verloren en aan het rondkijken voor vervanging.