Ik ben erg benieuwd naar jullie ideeën/ervaringen met de T4 als trekker voor wat zwaardere aanhangers???
hoe het gaat met de lichtere motoren, en welke motor geprefereerd word, etc.

De ideale motor om aanhangers te trekken is de 102pk versie van de 2.5TDI .busbart schreef:Hallo,
Ik ben erg benieuwd naar jullie ideeën/ervaringen met de T4 als trekker voor wat zwaardere aanhangers???
hoe het gaat met de lichtere motoren, en welke motor geprefereerd word, etc.
Helemaal goed busbartbusbart schreef:Ik denk; hetzelfde als de "koekkoek", dat een plaatdeel zo vervormt dat er heel weinig voor nodig is om hem een geluid te laten maken dat klinkt als "kloeink", of "koekkoek"...
Een T4 heeft heel degelijk uitgevoerde chassisbalken , is niet te vergelijken met het blik van een gewone personenauto ... en een T4 trek je niet zomaar uit elkaar hoor .Olaf schreef:Helemaal goed busbartbusbart schreef:Ik denk; hetzelfde als de "koekkoek", dat een plaatdeel zo vervormt dat er heel weinig voor nodig is om hem een geluid te laten maken dat klinkt als "kloeink", of "koekkoek"...je trekt gewoon je hele bus uit elkaar ,met als gevolg dat je plaatwerk niet strak meer is.
Ik heb ooit met een 1.9 TD een zware 3,5T oprijwagen met een bobcat erop naar huis gehaald. Dat was wel met een golf 1, en aan 40 km/h.busbart schreef:Ik ben gisteren met mijn 1,9TD en een 600kg aanhanger op pad geweest om een 1200kg auto op te halen, en omdat het hier niet zo vlak is als in NL, merkte ik toch op enkele momenten dat het een hele kluif was voor het motortje.
Het koste je alleen een nieuwe versnellingsbakdennisnotebaart schreef:mijn bootje met 2x v8 cobra's er in op een aangepaste trailer,ff uit mn hoofd boot incl trailer 4100 kg, en dan was de boot afgeladen met fenders er in alle apparatuur,matrassen en toilet enz enz , IN de bus 2 bb motoren van 200 kg p/st en dan mn werk spullen er ook nog in.
ben ermee van uit zeeland mee naar antwerpen gereden , op de snelweg netjes 90 km/h en door de bebouwde kom netjes 50, ook remmen ging goed, de trailer die remt voortreffelijk,alleen optrekken vanaf 0 dat moet met beleid, maar ik heb geen moment gehad dat ik dacht van oeps dat gaat niet of oeps het gaat mis.
natuurlijk wettelijk niet toegestaan,maar als je vervoerder het laat afweten, wat moet je dan?
dan alle "sterke-stoere" verthalen over de onverwoestbare t4 onder de arm genomen en gewoon aangeknoop achter de bus,en maar gaan rijden .
conclusie...............................![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
WAT EEN BEESTACHTIG GOED EN STERK STUKJE TECHNIEK VAN VW !!!