Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
PDF filter verwijderen en software aanpassen
-
- Berichten: 1627
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22
PDF filter verwijderen en software aanpassen
Ik wil graag mijn ervaring delen.
Na een lange tijd eindelijk de stap kunnen nemen.
Filter er uit en software aanpassen.
Contact opgenomen met multivan generation (Peter) en vanalles door genomen.
Vanwege vakantie tijd moest ik even wachten om de filter vervangende pijp te kunnen bestellen.
Deze binnen gekomen afspraak gemaakt met Peter om op een zatetdag het software gedeelte te doen dus vrijdag middag de pijp vetvangen.
Wel een brug geregeld want er ondet kruipen en de klemmen los halen zag ik niet zo zitten.
Met 1,5 uur was ik klaar dus dat viel reuze mee.
Maar bij weg rijden rookte de bus gigantisch.
Latet bleek het de roet deeltjes te zijn die zich opgehoopt hadden in de turbo .
Zaterdag ochtend rustig aan naar zeeland.
Rond de 100 110 km/h gereden.
Daar aangekomen ging Peter direct aan de slag.
Eerst de oude eruit dan koffie zegt hij
Bij de koffie vraagt hij wat ik graag wil en daar houd hij dan rekening mee.
Na de joffie pakket software samen gesteld en uploaden maar.
Dan de proefrit.
Man man wat een verschil
Geluid in de bus is aan zienlijk lager.
Gas reageerd per direct.
Normaal schakkelde ik veel eerder ivm het geluid maar nu moey ik echt oppassen dat ik niet over de max. snelheid zit.
De motor loopt soepeltjes trek gigantisch en pakt het vetmogen netjes en rustig op al bij de 1800 toeren.
Ook op de cruise controle pakt hij het heel smooth op echt een totaal andere bus.
Maar cijfers zeggen soms nog meer.
Goed
Heen 100 a 110 8.3 op 100
Terug 125 tot 140 6.9 op 100
Met caravan erachter 9.7 op 100 voorheen rond de 12.
Maar het fijnste is toch het prettige rijden.
Ik kan er uren over praten echt waar
Maar in het kort
Gewoon doen
Na een lange tijd eindelijk de stap kunnen nemen.
Filter er uit en software aanpassen.
Contact opgenomen met multivan generation (Peter) en vanalles door genomen.
Vanwege vakantie tijd moest ik even wachten om de filter vervangende pijp te kunnen bestellen.
Deze binnen gekomen afspraak gemaakt met Peter om op een zatetdag het software gedeelte te doen dus vrijdag middag de pijp vetvangen.
Wel een brug geregeld want er ondet kruipen en de klemmen los halen zag ik niet zo zitten.
Met 1,5 uur was ik klaar dus dat viel reuze mee.
Maar bij weg rijden rookte de bus gigantisch.
Latet bleek het de roet deeltjes te zijn die zich opgehoopt hadden in de turbo .
Zaterdag ochtend rustig aan naar zeeland.
Rond de 100 110 km/h gereden.
Daar aangekomen ging Peter direct aan de slag.
Eerst de oude eruit dan koffie zegt hij
Bij de koffie vraagt hij wat ik graag wil en daar houd hij dan rekening mee.
Na de joffie pakket software samen gesteld en uploaden maar.
Dan de proefrit.
Man man wat een verschil
Geluid in de bus is aan zienlijk lager.
Gas reageerd per direct.
Normaal schakkelde ik veel eerder ivm het geluid maar nu moey ik echt oppassen dat ik niet over de max. snelheid zit.
De motor loopt soepeltjes trek gigantisch en pakt het vetmogen netjes en rustig op al bij de 1800 toeren.
Ook op de cruise controle pakt hij het heel smooth op echt een totaal andere bus.
Maar cijfers zeggen soms nog meer.
Goed
Heen 100 a 110 8.3 op 100
Terug 125 tot 140 6.9 op 100
Met caravan erachter 9.7 op 100 voorheen rond de 12.
Maar het fijnste is toch het prettige rijden.
Ik kan er uren over praten echt waar
Maar in het kort
Gewoon doen
Laatst gewijzigd door ronald tdi op 19 aug 2016, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: PDF filter verwijdeten en software aanpassen
Klinkt goed, maar wat voor T5 rij je?
-
- Berichten: 1627
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22
Re: PDF filter verwijdeten en software aanpassen
2.5 ltr 5 cil uit 2009.
Re: PDF filter verwijdeten en software aanpassen
Is de bus ook 'getuned' nu of komt alles door het verwijderen van het roetfilter.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
- Multivan Generation
- Berichten: 33911
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: PDF filter verwijdeten en software aanpassen
@ Erdem,
Beide is uitgevoerd.
Beide is uitgevoerd.
-
- Berichten: 1627
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22
Re: PDF filter verwijderen en software aanpassen
Ja klopt.
Nogmaals ik kan het een ieder aanraden.
Nogmaals ik kan het een ieder aanraden.
Re: PDF filter verwijderen en software aanpassen
Totdat de apk regelgeving wordt aangescherpt.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
-
- Berichten: 1627
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22
Re: PDF filter verwijderen en software aanpassen
Bij de rdw staat de bus geregistreerd als zijnde zonder filter.
En als er iets niet is kan men ook niet zien/controleren.
En als er iets niet is kan men ook niet zien/controleren.
Re: PDF filter verwijderen en software aanpassen
Dit klopt wat je zegt maar dit is gebeurd bij een overgang naar een ander systeem bij de rdw.
Ze zijn dit probleem achter de schermen nog aan het oplossen, dus het kan zijn dat er binnenkort wel weer staat dat je bus een roetfilter heeft.
Ze zijn dit probleem achter de schermen nog aan het oplossen, dus het kan zijn dat er binnenkort wel weer staat dat je bus een roetfilter heeft.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Re: PDF filter verwijderen en software aanpassen
Dat zal dan een juridische touwtrekkerij worden. De houder kan immers niet zomaar verantwoordelijk worden gesteld voor onvolkomenheden ((achteraf) dit is niet even een bug in het systeem maar al járen op deze manier geregistreerd.) in het registratiesysteem van de RDW lijkt mij..
Het wordt dan een milieudelict: Da's veelal een prijzige reprimande....
Persoonlijk vindt ik het geen punt, bij mij blijft ie er onder, ondanks de verhoogde (eventuele) risico's op defecten. Vind die ongefilterde dieseldampen prima om op te snuiven op een fancyfair voor oude auto's/motoren/ etc. (ben geen milieufreak) maar niet meer van deze tijd om mezelf en een ander mee op te zadelen.
Niet omdat het moet, maar gewoon omdat het kan...
Het wordt dan een milieudelict: Da's veelal een prijzige reprimande....
Persoonlijk vindt ik het geen punt, bij mij blijft ie er onder, ondanks de verhoogde (eventuele) risico's op defecten. Vind die ongefilterde dieseldampen prima om op te snuiven op een fancyfair voor oude auto's/motoren/ etc. (ben geen milieufreak) maar niet meer van deze tijd om mezelf en een ander mee op te zadelen.
Niet omdat het moet, maar gewoon omdat het kan...
Re: PDF filter verwijderen en software aanpassen
Zal overigens lastig worden om daarvoor met terugwerkende kracht een correctie voor te schrijven. De Post.nl heeft ze geleverd gekregen zonder roetfilters vanwege de risico's op defecten vanwege de vele start-stops.. Da's een uitzondering op de norm die er niet was
-
- Berichten: 1627
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22
Re: PDF filter verwijderen en software aanpassen
Hoe het ook lopen gaat. .....
Ondertussen rijd ons bussie heerlijk rustig met een veel lager verbruik, maar dan ook echt veel lager.
En het geluid is sterk minder.
Ondertussen rijd ons bussie heerlijk rustig met een veel lager verbruik, maar dan ook echt veel lager.
En het geluid is sterk minder.
- Multivan Generation
- Berichten: 33911
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: PDF filter verwijderen en software aanpassen
Hoi,
Zelfde ervaring met 5 cylinder 128kw 4 motion of de motor een gasmasker afzetten en aanzienlijk zuiniger. Wel wat problemen gehad aan massavliegwiel en rechter steekas op de rollenbank heeft onze VW 230pk 560 nm koppel. Massavliegwiel stuk sachs erin steekas stomp die in de bak gaat rechts getordeerd als een wokkel. Heavy duhty as laten monteren.
DPF weg pijp van EMS
EGR dicht
Software aangepast regenereren eruit en meer vermogen
Groet,
Marco
Zelfde ervaring met 5 cylinder 128kw 4 motion of de motor een gasmasker afzetten en aanzienlijk zuiniger. Wel wat problemen gehad aan massavliegwiel en rechter steekas op de rollenbank heeft onze VW 230pk 560 nm koppel. Massavliegwiel stuk sachs erin steekas stomp die in de bak gaat rechts getordeerd als een wokkel. Heavy duhty as laten monteren.
DPF weg pijp van EMS
EGR dicht
Software aangepast regenereren eruit en meer vermogen
Groet,
Marco
- Ralph Bakker
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 25 dec 2015, 15:15
- Locatie: Uden
Re: PDF filter verwijderen en software aanpassen
Wie heeft de software nu geremapped? Bedoel ook echt het aanpassen van de software die uit de wagen komt. Niet het downloaden en uploaden.