Na een lange tijd eindelijk de stap kunnen nemen.
Filter er uit en software aanpassen.
Contact opgenomen met multivan generation (Peter) en vanalles door genomen.
Vanwege vakantie tijd moest ik even wachten om de filter vervangende pijp te kunnen bestellen.
Deze binnen gekomen afspraak gemaakt met Peter om op een zatetdag het software gedeelte te doen dus vrijdag middag de pijp vetvangen.
Wel een brug geregeld want er ondet kruipen en de klemmen los halen zag ik niet zo zitten.
Met 1,5 uur was ik klaar dus dat viel reuze mee.
Maar bij weg rijden rookte de bus gigantisch.
Latet bleek het de roet deeltjes te zijn die zich opgehoopt hadden in de turbo .
Zaterdag ochtend rustig aan naar zeeland.
Rond de 100 110 km/h gereden.
Daar aangekomen ging Peter direct aan de slag.
Eerst de oude eruit dan koffie zegt hij

Bij de koffie vraagt hij wat ik graag wil en daar houd hij dan rekening mee.
Na de joffie pakket software samen gesteld en uploaden maar.
Dan de proefrit.
Man man wat een verschil
Geluid in de bus is aan zienlijk lager.
Gas reageerd per direct.
Normaal schakkelde ik veel eerder ivm het geluid maar nu moey ik echt oppassen dat ik niet over de max. snelheid zit.
De motor loopt soepeltjes trek gigantisch en pakt het vetmogen netjes en rustig op al bij de 1800 toeren.
Ook op de cruise controle pakt hij het heel smooth op echt een totaal andere bus.
Maar cijfers zeggen soms nog meer.
Goed
Heen 100 a 110 8.3 op 100
Terug 125 tot 140 6.9 op 100
Met caravan erachter 9.7 op 100 voorheen rond de 12.
Maar het fijnste is toch het prettige rijden.
Ik kan er uren over praten echt waar
Maar in het kort
Gewoon doen