Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

vragen over de T4
fredje
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 jan 2011, 19:46

Re: Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

Bericht door fredje »

Ik woon ook buiten de ring maar denk je dat de luchtvervuiling bij de ring ophoud?ik wil mijn busje niet kwijt het is zo.n fijn ding en ik betaal maar 40 euro per maand af en toe moet ik de stad in en daarom heb ik hem om laten keuren.ik heb wel een brommertje want parkeren kost hier 4 euro per uur maar nu hebben ze in hun oneindige wijsheid besloten dat je niet meer op het fietspad mag straks en met helm met 25 km.per uur tussen de auto,s op de weg moet en net wat jij zegt ben ik wel bang dat ze straks weer iets anders verzinnen om ons het leven zuur te maken,dit is toch ook absurd,zelfde auto alleen inplaats van bestelauto personenauto op het kenteken en dan is het wel goed.je wordt er gestoord van dat inhalige zootje
fredje
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 jan 2011, 19:46

Re: Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

Bericht door fredje »

Vandaag telefoontje gehad van belasting,en houd het lage tarief, dus alles is nu rond, ben benieuwd naar jan. 2017
Hanssyncro
Berichten: 925
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

Bericht door Hanssyncro »

:yes
Groetjes, Petra
Gebruikersavatar
BasT4
Berichten: 239
Lid geworden op: 14 jun 2009, 17:11
Locatie: 020
Contacteer:

Re: Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

Bericht door BasT4 »

Afbeelding

Nu de Fiat Ducato Buerstner Camper uit 1992 van mijn compagnon nog.
Daarvoor ben ik bezig met Fiat nederland.
Zeer behulpzaam! Zij gaan mij een CVO sturen.
T4 Multivan 2.5 TDI ACV, maart/1999, Westfalia slaapdak, keuken achterin.
fredje
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 jan 2011, 19:46

Re: Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

Bericht door fredje »

Succes ermee,is dit 1 van de 7 toegangswegen amsterdam in? Waar staat deze ?ga ik lekker even langsrijden en testen.

Groeten,
Fred
fredje
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 jan 2011, 19:46

Re: Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

Bericht door fredje »

Hoi Bas,

Wat is een CVO?
Gebruikersavatar
BasT4
Berichten: 239
Lid geworden op: 14 jun 2009, 17:11
Locatie: 020
Contacteer:

Re: Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

Bericht door BasT4 »

fredje schreef:Succes ermee,is dit 1 van de 7 toegangswegen amsterdam in? Waar staat deze ?ga ik lekker even langsrijden en testen.

Groeten,
Fred
Deze staat op de Gooiseweg Amsterdam in.
fredje schreef:Hoi Bas,

Wat is een CVO?
https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/ ... n-CVO.aspx

Om Amsterdam in te mogen na 01-01-2017 met een diesel van voor 2000 moet deze geregiseerd staan als personen auto. (catagorie M1)
https://www.rdw.nl/sites/tgk/Paginas/Vo ... 3%ABn.aspx

Met een CVO die M1 aangeeft kan je na een RDW keuring Amsterdam nog steeds in.

Eigenlijk te gek voor woorden dat je met de juiste papieren de mileu zone kan omzeilen.

Ik denk jaarlijks (APK) meten op uitstoot en daar de toegang aanhangen.
Teveel uitstoot geen toegang.

Op deze manier kunnen onze T4's en menig andere auto's op de weg blijven mits aangepast. (dmv roet kat e.d.)

Het kan niet zo zijn dat een M1 T4 (1999) wel wordt toegelaten en een N1 T4 (1999) niet.

Begrijp even niet dat de Bovag en/of de ANWB dit niet aanhangig maakt bij een rechter....
T4 Multivan 2.5 TDI ACV, maart/1999, Westfalia slaapdak, keuken achterin.
fredje
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 jan 2011, 19:46

Re: Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

Bericht door fredje »

Ik vind het ook waanzin,een woordje verschil van n1 naar m1 in je kentekenbewijs en je mag met precies dezelfde auto wel de ring in,het kost je tijd en ca.100 euro .je wordt bij de apk toch goedgekeurd dus wat is het probleem?ik heb net gecontroleerd bij kentekencheck voor de milieuzone en had een mooie blauwe vink,nu geloof ik het pas echt!!

Gr.Fred
Gebruikersavatar
BasT4
Berichten: 239
Lid geworden op: 14 jun 2009, 17:11
Locatie: 020
Contacteer:

Re: Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

Bericht door BasT4 »

jan2009 schreef:Probeer dat nu niet in Rotterdam.
:knipoog
Wat lees ik op http://www.gezonderelucht.nl/:

Langdurige ontheffing
Er zijn verschillende langdurige ontheffingen:
•Voor een voertuig dat om medische redenen is aangepast. Je komt in aanmerking als:◦je een Europese gehandicaptenkaart (B) hebt;
◦je auto voor minimaal 500 euro is aangepast;
◦je een vast woon-, studie- of werkadres hebt in Rotterdam;
◦de auto al vóór 1 juni 2015 in je bezit had en op je naam had staan.

•Voor een 'bedrijfstimer'. Dit is een auto van 25 tot 40 jaar oud die zelf het bedrijf is. Bijvoorbeeld een oude trouwauto of foodtruck waarmee je je geld verdient.
•Voor ondernemers die wonen en/of werken in Rotterdam en failliet dreigen te gaan door de milieuzone.
•Voor situaties waarin je wacht op de levering van je nieuwe 100% elektrische of CNG-auto. En je tot die tijd met je oude auto in de milieuzone wilt blijven rijden.
•Voor voertuigen die schoner zijn dan verwacht op basis van hun Datum Eerste Toelating (DET) of kentekenbewijs ('Right to Challenge').


Iemand al geprobeerd om met een aftermarket partikel kat aan een ontheffing te komen?

http://www.ebay.nl/itm/Diesel-Partikelf ... 2093834928
T4 Multivan 2.5 TDI ACV, maart/1999, Westfalia slaapdak, keuken achterin.
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

Bericht door odorf »

Met zo'n euro 2 partikelfilter ga je in Rotterdam niet ver komen. Hij moet letterlijk volledig 100% euro 3 zijn. Ik heb het met de gemeente besproken.

Een T4 met een datum eerste toelating uit 2001-2002-2003 mag er zo in ook al is hij euro 0.

Maar Mijn '94'er moet door een BOVAG garage na inbouw voorzien worden van een verklaring met TUV certificaat dat hij euro 3 is geworden.
Dan mag ik 178,- euro dokken en gaat de gemeente kijken of ze mij MOGELIJK een ontheffing verlenen. Niets gegarandeerd. Er is ook kans dat ze in 2018 gaan opschalen naar euro 4. Ik vind het vooralsnog daarom niet waard om voor een jaar 1000+ euro uit te geven aan zo'n aanpassing.

Odorf
Gebruikersavatar
BasT4
Berichten: 239
Lid geworden op: 14 jun 2009, 17:11
Locatie: 020
Contacteer:

Re: Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

Bericht door BasT4 »

T4 Multivan 2.5 TDI ACV, maart/1999, Westfalia slaapdak, keuken achterin.
Plaats reactie