Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
de jaarlijkse APK deel II
- de Masseur
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 14:17
de jaarlijkse APK deel II
nou....wat moet ik zeggen?
door mijn hernia kan ik op dit moment bijna niet zitten. teveel pijn. staan dan maar....
vanochtend garage gebeld - had beter kunnen ZITTEN!!!
zoals reeds verbeld:
nwe stofhoes
nwe stuurpomp (oude lekte olie)
door olie lek kompleet nwe distributie (vorig jaar juni voor het laatst gedaan ) riem, rol, bout, keerring en ga zoooooo maar door.......
multiriem
APK
olie+filter
zonder te blozen - door te telefoon....eeeeeeeeeeh ja - het is EUR 886.50.-!!!
bijna mijn halve salaris -
schrok me eem beroerte! dus bij wie kunnen we aanschuiven voor de rest van de maand? let wel - ik krijg pas de 15e weer mijn salaris!!
morgen ophalen...........
eh trouwens WEL GOEDGEKEURD!!!
groet Andreas 251
door mijn hernia kan ik op dit moment bijna niet zitten. teveel pijn. staan dan maar....
vanochtend garage gebeld - had beter kunnen ZITTEN!!!
zoals reeds verbeld:
nwe stofhoes
nwe stuurpomp (oude lekte olie)
door olie lek kompleet nwe distributie (vorig jaar juni voor het laatst gedaan ) riem, rol, bout, keerring en ga zoooooo maar door.......
multiriem
APK
olie+filter
zonder te blozen - door te telefoon....eeeeeeeeeeh ja - het is EUR 886.50.-!!!
bijna mijn halve salaris -
schrok me eem beroerte! dus bij wie kunnen we aanschuiven voor de rest van de maand? let wel - ik krijg pas de 15e weer mijn salaris!!
morgen ophalen...........
eh trouwens WEL GOEDGEKEURD!!!
groet Andreas 251
een echte Oostenrijker
zeilgek zonder boot
T4 gek MET T4
Mountainbikegek met fiets
skileraar en alles wat met buitensport te maken heeft
zeilgek zonder boot
T4 gek MET T4
Mountainbikegek met fiets
skileraar en alles wat met buitensport te maken heeft
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
vraag me dat wel vaqker af....wat denkt een garagist nou als ie een klant zo'n rekening (en hoger) presenteerd..... "dat heb die man zo effe liggen voor me" ofzo?
Ik ben in de gelukkige positie dat ik vrij veel zelf kan doen.... Als ik de auto voor alles naar de garage moest brengen....denk dat we er dan echt geen twee konden betalen hoor....
Ik ben in de gelukkige positie dat ik vrij veel zelf kan doen.... Als ik de auto voor alles naar de garage moest brengen....denk dat we er dan echt geen twee konden betalen hoor....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
:alarm :alarm :alarm :alarm , laatste APK koste me 1700.00 uries, nieuwe waterpomp, multiriem, distr.riem, looprollen, spanrollen, trillingsdemper, aandrijftandwiel distr.riem, fuseekogel, stuurkogel, lassu linkerbalk vòòr, lassu rechterbalk vòòr, lassu linkerdeurdorpel, olieverversen, oliefilter, remmen, koelvloeistof, enz. enz. (reed op winterbanden) , Daarna conti contact 2, 225/60/15, urie 616,00, , dan klaar??? 500 KM. gereden, lekker lopu die kar tot,,,,,,,,,,,,, , turbo dood, FF urie???????, hoezo t4forever?? (gaat al wel die T4, 4T mee x 50000 KM / jr- :klappen :klappen
T400000undweiter.
Kor425
Kor425
Net de rekening van mijn apk en grote-beurt binnen, heb denk ik toch iets meer mazzel.
totaal rek. € 394.72 , de grootste klapper is het uurloon € 157.50
Heeeeeeeeeeel klein gaatje in de uitlaat( gungum) en een stadslichtje vervangen, kan er weer mee door tot nov. 2008!!!
Groet
Linze en Reino
http://www.reinos-lingerie.nl
totaal rek. € 394.72 , de grootste klapper is het uurloon € 157.50
Heeeeeeeeeeel klein gaatje in de uitlaat( gungum) en een stadslichtje vervangen, kan er weer mee door tot nov. 2008!!!
Groet
Linze en Reino
http://www.reinos-lingerie.nl
- Charles 1065
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
- Locatie: Silvolde
Toch als je kijkt naar prijzen die we moeten betalen voor onderhoud of reparaties is dat toch een smak geld en net wat de masseur zegt vaak de helft of nog meer van je maand salaris (wij praten in de zorg over de fooi die we krijgen!) daar wordt ik niet vrolijk van en inderdaad is de grootste kosten post het uurloon, ook is dat wel weer te begrijpen maar het blijft rauw op je dak vallen zon hoge rekening die zonder spier vertrekking aan je wordt overhandigd!!
Het is niet altijd mogelijk om het totale kostenplaatje op voorhand te brekenen, de dealers hebben geen glazen bol (neemt niet weg dat ze zeer duur zijn). Enneuh, ik denk niet dat er iemand is die graag onaangename verassingen heeft....Johan191 schreef:Een paar voorbeelden zijn voorbijgekomen.
Dat is nou exact de reden waarom ik een prijsopgave vooraf wil.
DAT moet er aan gebeuren, en DAT gaat het me kosten.
Ik heb een hekel aan onaangename verrassingen.
Ik krijg de indruk dat er velen zijn die gefrustreerd zijn door het feit dat er kosten aan zijn/haar T4 zijn, en dat is niet de fout van de garage. Dingen versleiten en moeten vervangen worden na een tijdje....
Maar ik vind wel dat sommige dealers steken laten valen. Toen ik een opgave vroeg voor een dis.riem, waterpomp en de spanrollen kreeg ik een prijs. Vroeg ik daarna of er geen andere dingen meer voor nodig waren zoals vloeistoffen oid. O ja, komt dit er nog bij en dat nog en daar ging hij los.maartent5 schreef:
Het is niet altijd mogelijk om het totale kostenplaatje op voorhand te brekenen, de dealers hebben geen glazen bol (neemt niet weg dat ze zeer duur zijn). Enneuh, ik denk niet dat er iemand is die graag onaangename verassingen heeft....
Ik krijg de indruk dat er velen zijn die gefrustreerd zijn door het feit dat er kosten aan zijn/haar T4 zijn, en dat is niet de fout van de garage. Dingen versleiten en moeten vervangen worden na een tijdje....
Dat een dealer geen glazen bol heeft is waar, maar ik vind wel dat veel dealers weinig service bieden. Als ik een offerte uitbreng naar een dealer en ik ben langer bezig, hoef ik ook niet zomaar een uur meer te berekenen. Dat krijg je ongetwijfeld te horen van ze
T4 2.5TDI 88pk 1999
- Multivan Generation
- Berichten: 33907
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Bij een merkdealer betaal je een hoger arbeidsloon,
dat komt omdat de vakgerichte opleidingen en ook de representatie goed moeten zijn. Ga je bij een niet-merk gebonden dealer, dan ben je qua arbeidsloon vaak goedkoper uit.
Ik blijf het een beetje raar vinden dat ik hierboven las, dat bij een APK een multiriem etc vervangen moet worden.
Als ik voor een APK ga, dan is het de keuring en het roetmeting en voila dat was het...
Wat wel veel mensen doen, is de APK meteen laten samenvallen met een beurt, zodat ze de APK-kosten niet moeten betalen, echter geeft dit wel een vertekend beeld...van de kosten..
dat komt omdat de vakgerichte opleidingen en ook de representatie goed moeten zijn. Ga je bij een niet-merk gebonden dealer, dan ben je qua arbeidsloon vaak goedkoper uit.
Ik blijf het een beetje raar vinden dat ik hierboven las, dat bij een APK een multiriem etc vervangen moet worden.
Als ik voor een APK ga, dan is het de keuring en het roetmeting en voila dat was het...
Wat wel veel mensen doen, is de APK meteen laten samenvallen met een beurt, zodat ze de APK-kosten niet moeten betalen, echter geeft dit wel een vertekend beeld...van de kosten..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
de dealer garage weet wel wat iets kost en hoe lang ze bezig zijn hoor en als ze dat nu nog niet weten na jaren met bv t4 te werken dan kunnen ze beter inpakken.
vorig jaar brak me gaspedaal af van me werkbus een ford transit van bj 2002 of was 2001 maakt ni uit dat eennalaaste nw type, ik de boel bekijken en weer inme kaar gezet met tireraps en de pedaal zit met drie m10 moeren vast ,na een min of 15 de boel vast en kon ik rustig gas geven , ik was in assen en kon mooi naar timmerman aldaar de ford dealer
naar het magazijn vragen of er een pedaal op voorraad ligt en die lag er , ik zei doe maar mee zet hem er wel eem in , waar op ik te horen kreeg dat de chef werkplaats het wel eem zal doe neem maar een bakje koffie het kan wel een uurtje duren , ik zei ;ik loop wel eem mee kan ik hem vertelen hoe het moet want in 10 min kan je klaar zijn , een paar keken me aan en zeiden ben je ook auto monteur ,nee hoe dacht je dat ik hier ekomen ben met een electroninch gaspedaal een draadje door verbinden met gas geven???
na drie moeren los te draaien en de stekker om zetten was ik met 8 min weer vertrokken (tijd blackbox)
vorig jaar brak me gaspedaal af van me werkbus een ford transit van bj 2002 of was 2001 maakt ni uit dat eennalaaste nw type, ik de boel bekijken en weer inme kaar gezet met tireraps en de pedaal zit met drie m10 moeren vast ,na een min of 15 de boel vast en kon ik rustig gas geven , ik was in assen en kon mooi naar timmerman aldaar de ford dealer
naar het magazijn vragen of er een pedaal op voorraad ligt en die lag er , ik zei doe maar mee zet hem er wel eem in , waar op ik te horen kreeg dat de chef werkplaats het wel eem zal doe neem maar een bakje koffie het kan wel een uurtje duren , ik zei ;ik loop wel eem mee kan ik hem vertelen hoe het moet want in 10 min kan je klaar zijn , een paar keken me aan en zeiden ben je ook auto monteur ,nee hoe dacht je dat ik hier ekomen ben met een electroninch gaspedaal een draadje door verbinden met gas geven???
na drie moeren los te draaien en de stekker om zetten was ik met 8 min weer vertrokken (tijd blackbox)
ze weten idd wel wat iets kost (duh), maar ze weten niet altijd op voorhand te zeggen wat er allemaal aan jouw bus moet gedaan worden. Bepaalde gebreken kunnen aan het licht komen als er aan de wagen gewerkt wordt (zelf al meegemaakt). Een dealer kan jou bv. perfect zeggen wat een LMM kost, maar kan niet zeggen dattie kapot is voordat hij de auto aan de computer heeft gehangen.
JJ@ schreef:de dealer garage weet wel wat iets kost en hoe lang ze bezig zijn hoor en als ze dat nu nog niet weten na jaren met bv t4 te werken dan kunnen ze beter inpakken.
vorig jaar brak me gaspedaal af van me werkbus een ford transit van bj 2002 of was 2001 maakt ni uit dat eennalaaste nw type, ik de boel bekijken en weer inme kaar gezet met tireraps en de pedaal zit met drie m10 moeren vast ,na een min of 15 de boel vast en kon ik rustig gas geven , ik was in assen en kon mooi naar timmerman aldaar de ford dealer
naar het magazijn vragen of er een pedaal op voorraad ligt en die lag er , ik zei doe maar mee zet hem er wel eem in , waar op ik te horen kreeg dat de chef werkplaats het wel eem zal doe neem maar een bakje koffie het kan wel een uurtje duren , ik zei ;ik loop wel eem mee kan ik hem vertelen hoe het moet want in 10 min kan je klaar zijn , een paar keken me aan en zeiden ben je ook auto monteur ,nee hoe dacht je dat ik hier ekomen ben met een electroninch gaspedaal een draadje door verbinden met gas geven???
na drie moeren los te draaien en de stekker om zetten was ik met 8 min weer vertrokken (tijd blackbox)