Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

de jaarlijkse APK deel II

vragen over de T4
Gebruikersavatar
de Masseur
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 jan 2007, 14:17

de jaarlijkse APK deel II

Bericht door de Masseur »

nou....wat moet ik zeggen?

door mijn hernia kan ik op dit moment bijna niet zitten. teveel pijn. staan dan maar....

vanochtend garage gebeld - had beter kunnen ZITTEN!!!

zoals reeds verbeld:

nwe stofhoes
nwe stuurpomp (oude lekte olie)
door olie lek kompleet nwe distributie (vorig jaar juni voor het laatst gedaan :bonk ) riem, rol, bout, keerring en ga zoooooo maar door.......
multiriem
APK
olie+filter

zonder te blozen - door te telefoon....eeeeeeeeeeh ja - het is EUR 886.50.-!!!
bijna mijn halve salaris - :ie
schrok me eem beroerte! dus bij wie kunnen we aanschuiven voor de rest van de maand? let wel - ik krijg pas de 15e weer mijn salaris!!

morgen ophalen...........

eh trouwens WEL GOEDGEKEURD!!! :jumpklap :gekte :bifun

groet Andreas 251
een echte Oostenrijker
zeilgek zonder boot
T4 gek MET T4
Mountainbikegek met fiets
skileraar en alles wat met buitensport te maken heeft
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Bericht door harry t5 191 »

Ja-------------Transporter rijden in altijd fijn. :klappen :klappen

Misschien goed idee om een fonds op te richten voor moeilijke gevallen zoals deze? :knipoog
Sterkte,maar je kunt er weer een jaar tegen!
Succes met je rug,

:wjw :T54LIFE :zwaai
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

vraag me dat wel vaqker af....wat denkt een garagist nou als ie een klant zo'n rekening (en hoger) presenteerd..... "dat heb die man zo effe liggen voor me" ofzo?

Ik ben in de gelukkige positie dat ik vrij veel zelf kan doen.... Als ik de auto voor alles naar de garage moest brengen....denk dat we er dan echt geen twee konden betalen hoor....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
kor425
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 aug 2007, 17:42
Locatie: Emmerich

Bericht door kor425 »

:alarm :alarm :alarm :alarm , laatste APK koste me 1700.00 uries, nieuwe waterpomp, multiriem, distr.riem, looprollen, spanrollen, trillingsdemper, aandrijftandwiel distr.riem, fuseekogel, stuurkogel, lassu linkerbalk vòòr, lassu rechterbalk vòòr, lassu linkerdeurdorpel, olieverversen, oliefilter, remmen, koelvloeistof, enz. enz. :ie (reed op winterbanden) :ie , Daarna conti contact 2, 225/60/15, urie 616,00, :muur :muur , dan klaar??? :ie 500 KM. gereden, lekker lopu die kar tot,,,,,,,,,,,,, :ie :ie :ie :ie :muur :ie :muur :ie , turbo dood, FF urie???????, hoezo t4forever?? :happy (gaat al wel die T4, 4T mee x 50000 KM / jr- :klappen :klappen
T400000undweiter.
Kor425
Gebruikersavatar
Snappie
Berichten: 82
Lid geworden op: 22 apr 2007, 14:50
Locatie: Bolsward

Bericht door Snappie »

Net de rekening van mijn apk en grote-beurt binnen, heb denk ik toch iets meer mazzel. :gekte :toppie
totaal rek. € 394.72 , de grootste klapper is het uurloon :ie € 157.50 :muur :muur
Heeeeeeeeeeel klein gaatje in de uitlaat( gungum) en een stadslichtje vervangen, kan er weer mee door tot nov. 2008!!! :jumpklap

Groet
Linze en Reino


http://www.reinos-lingerie.nl
JJ@
Berichten: 1125
Lid geworden op: 13 jun 2007, 18:35

Bericht door JJ@ »

daarom ga ik gewoon als het moet naar een goede banden boer hier in de buurt die een goede garage met personeel er bij heeft ,
Laatst gewijzigd door JJ@ op 19 okt 2007, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kor425
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 aug 2007, 17:42
Locatie: Emmerich

Bericht door kor425 »

, heb ik ook gedaan :bonk :muur
T400000undweiter.
Kor425
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Bericht door Charles 1065 »

Toch als je kijkt naar prijzen die we moeten betalen voor onderhoud of reparaties is dat toch een smak geld en net wat de masseur zegt vaak de helft of nog meer van je maand salaris (wij praten in de zorg over de fooi die we krijgen!) daar wordt ik niet vrolijk van en inderdaad is de grootste kosten post het uurloon, ook is dat wel weer te begrijpen maar het blijft rauw op je dak vallen zon hoge rekening die zonder spier vertrekking aan je wordt overhandigd!!
JJ@
Berichten: 1125
Lid geworden op: 13 jun 2007, 18:35

Bericht door JJ@ »

heb vorige week me achteruitrijschakelaar die op de versnellings bak zit vervangen nog geen 5 min werk en dat ding kost 11 euro durf te wedden dat het bij de dealer 85 euro had gekost :groteogen
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Johan191 »

Een paar voorbeelden zijn voorbijgekomen.
Dat is nou exact de reden waarom ik een prijsopgave vooraf wil.
DAT moet er aan gebeuren, en DAT gaat het me kosten.
Ik heb een hekel aan onaangename verrassingen.
Gebruikersavatar
maartent5
Berichten: 262
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:16

Bericht door maartent5 »

Johan191 schreef:Een paar voorbeelden zijn voorbijgekomen.
Dat is nou exact de reden waarom ik een prijsopgave vooraf wil.
DAT moet er aan gebeuren, en DAT gaat het me kosten.
Ik heb een hekel aan onaangename verrassingen.
Het is niet altijd mogelijk om het totale kostenplaatje op voorhand te brekenen, de dealers hebben geen glazen bol (neemt niet weg dat ze zeer duur zijn). Enneuh, ik denk niet dat er iemand is die graag onaangename verassingen heeft....

Ik krijg de indruk dat er velen zijn die gefrustreerd zijn door het feit dat er kosten aan zijn/haar T4 zijn, en dat is niet de fout van de garage. Dingen versleiten en moeten vervangen worden na een tijdje....
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Bericht door hendrikus »

maartent5 schreef:
Het is niet altijd mogelijk om het totale kostenplaatje op voorhand te brekenen, de dealers hebben geen glazen bol (neemt niet weg dat ze zeer duur zijn). Enneuh, ik denk niet dat er iemand is die graag onaangename verassingen heeft....

Ik krijg de indruk dat er velen zijn die gefrustreerd zijn door het feit dat er kosten aan zijn/haar T4 zijn, en dat is niet de fout van de garage. Dingen versleiten en moeten vervangen worden na een tijdje....
Maar ik vind wel dat sommige dealers steken laten valen. Toen ik een opgave vroeg voor een dis.riem, waterpomp en de spanrollen kreeg ik een prijs. Vroeg ik daarna of er geen andere dingen meer voor nodig waren zoals vloeistoffen oid. O ja, komt dit er nog bij en dat nog en daar ging hij los.

Dat een dealer geen glazen bol heeft is waar, maar ik vind wel dat veel dealers weinig service bieden. Als ik een offerte uitbreng naar een dealer en ik ben langer bezig, hoef ik ook niet zomaar een uur meer te berekenen. Dat krijg je ongetwijfeld te horen van ze
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Bij een merkdealer betaal je een hoger arbeidsloon,
dat komt omdat de vakgerichte opleidingen en ook de representatie goed moeten zijn. Ga je bij een niet-merk gebonden dealer, dan ben je qua arbeidsloon vaak goedkoper uit.

Ik blijf het een beetje raar vinden dat ik hierboven las, dat bij een APK een multiriem etc vervangen moet worden.
Als ik voor een APK ga, dan is het de keuring en het roetmeting en voila dat was het...

Wat wel veel mensen doen, is de APK meteen laten samenvallen met een beurt, zodat ze de APK-kosten niet moeten betalen, echter geeft dit wel een vertekend beeld...van de kosten..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
JJ@
Berichten: 1125
Lid geworden op: 13 jun 2007, 18:35

Bericht door JJ@ »

de dealer garage weet wel wat iets kost en hoe lang ze bezig zijn hoor en als ze dat nu nog niet weten na jaren met bv t4 te werken dan kunnen ze beter inpakken.

vorig jaar brak me gaspedaal af van me werkbus een ford transit van bj 2002 of was 2001 maakt ni uit dat eennalaaste nw type, ik de boel bekijken en weer inme kaar gezet met tireraps en de pedaal zit met drie m10 moeren vast ,na een min of 15 de boel vast en kon ik rustig gas geven , ik was in assen en kon mooi naar timmerman aldaar de ford dealer
naar het magazijn vragen of er een pedaal op voorraad ligt en die lag er , ik zei doe maar mee zet hem er wel eem in , waar op ik te horen kreeg dat de chef werkplaats het wel eem zal doe neem maar een bakje koffie het kan wel een uurtje duren , ik zei ;ik loop wel eem mee kan ik hem vertelen hoe het moet want in 10 min kan je klaar zijn , een paar :groteogen keken me aan en zeiden ben je ook auto monteur ,nee hoe dacht je dat ik hier ekomen ben met een electroninch gaspedaal een draadje door verbinden met gas geven???
na drie moeren los te draaien en de stekker om zetten was ik met 8 min weer vertrokken (tijd blackbox)
Gebruikersavatar
maartent5
Berichten: 262
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:16

Bericht door maartent5 »

ze weten idd wel wat iets kost (duh), maar ze weten niet altijd op voorhand te zeggen wat er allemaal aan jouw bus moet gedaan worden. Bepaalde gebreken kunnen aan het licht komen als er aan de wagen gewerkt wordt (zelf al meegemaakt). Een dealer kan jou bv. perfect zeggen wat een LMM kost, maar kan niet zeggen dattie kapot is voordat hij de auto aan de computer heeft gehangen.
JJ@ schreef:de dealer garage weet wel wat iets kost en hoe lang ze bezig zijn hoor en als ze dat nu nog niet weten na jaren met bv t4 te werken dan kunnen ze beter inpakken.

vorig jaar brak me gaspedaal af van me werkbus een ford transit van bj 2002 of was 2001 maakt ni uit dat eennalaaste nw type, ik de boel bekijken en weer inme kaar gezet met tireraps en de pedaal zit met drie m10 moeren vast ,na een min of 15 de boel vast en kon ik rustig gas geven , ik was in assen en kon mooi naar timmerman aldaar de ford dealer
naar het magazijn vragen of er een pedaal op voorraad ligt en die lag er , ik zei doe maar mee zet hem er wel eem in , waar op ik te horen kreeg dat de chef werkplaats het wel eem zal doe neem maar een bakje koffie het kan wel een uurtje duren , ik zei ;ik loop wel eem mee kan ik hem vertelen hoe het moet want in 10 min kan je klaar zijn , een paar :groteogen keken me aan en zeiden ben je ook auto monteur ,nee hoe dacht je dat ik hier ekomen ben met een electroninch gaspedaal een draadje door verbinden met gas geven???
na drie moeren los te draaien en de stekker om zetten was ik met 8 min weer vertrokken (tijd blackbox)
Plaats reactie