Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Reinigen en bescherming binnenkant motor

vragen over de T4
Plaats reactie
binck
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 apr 2007, 20:14

Reinigen en bescherming binnenkant motor

Bericht door binck »

hallo,

Heeft er iemand van jullie ervaring met het reinigen en beschermen van de binnenkant van de motor.
Ik heb van LM een produkt gekregen voor de reiniging van binnen en 1 produkt voor een beschermlaag aan te brengen in de motor.
Het 1e produkt moet een kwartier in de oude olie meedraaien en daarna de boel verversen. In de nieuwe olie gaat het 2e produkt. (een soort slick50)
Ook de brandstofpomp ga ik reinigen met een pompreiniger, dit omdat hij blijft roken.
Of moet ik gewoon gas geven :jump Hij rookt het hardst als ik rustig aan rij of als het meisie met de wagen op stap gaat. :love

Alvast bedankt voor je reaktie

Jean-Paul
Gebruikersavatar
maartent5
Berichten: 262
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:16

Bericht door maartent5 »

hmm... geloof niet echt in die dingen.... bedoel je asta3000?
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Bericht door harry t5 191 »

Ik geloof ook niet in toevoegingen.
Een goed lopende motor moet niet roken!
Zoek liever de oorzaak van het roken.
Als de toevoegingen zo fantastisch waren ,werden ze wel standaard in de brandstof gedaan.

:wjw :T54LIFE :zwaai
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1688
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Bericht door henkru »

Ik heb er slick 50 in zitten en ik moet zeggen hij rookt minder en de motor is een stuk stiller.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Gebruikersavatar
F. de Boer
Berichten: 311
Lid geworden op: 07 okt 2007, 21:18
Locatie: Akkrum

Bericht door F. de Boer »

Komt het roken niet door een vervuilde inlaat spruitstuk of een niet goed functionerende egr-klep.
Heb er zelf ook last van gehad.
Heb egr dicht gemaakt en 2x inlaatspruitstuk -reiniger gebruikt.

En heb er geen last meer van.

F. de Boer
binck
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 apr 2007, 20:14

Bericht door binck »

Oke mannen, bedankt voor jullie reactie.
Het roken is begonnen toen mijn waterpomp vast liep bij 60000 km.Toen is alles vernieuwd en gemaakt
Ik heb de bus nog eens teruggebracht om te kijken of alles wel op tijd stond en de compresie laten meten of er niks lekte, alles was oke.
Ik wil dat mijn buske nog ff meegaat en ben er dus extra zuinig op, 5000/6000 km de olie eraf, nieuwe erop en nu krijg ik dat spul toch en denk er goed aan te doen om het te gebruiken.

Jean-Paul
Plaats reactie