Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

inhouden bij vol gas

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Carlo
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 jul 2007, 20:00
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

inhouden bij vol gas

Bericht door Carlo »

Zeer sporadisch maar toch; in de hoogste versnelling rijdend geef ik vol gas en dan slaat de motor dood. Motor blijft lopen maar gas doet niets meer.

Vanmiddag in de Velsertunnel had ik het weer eens. Omdat ik nergens kon stoppen heb ik het contact snel uit - en vervolgens aan gezet. De auto pakt het dan direct weer op en ik kan weer accelereren.

Wellicht dat iemand het probleem herkent. De auto is getuned maar daarvoor had ik het ook wel eens.

Nogmaals het komt zeer zelden voor dus een storing die ongetwijfeld moeilijk is te vinden.

Gaarne jullie reactie...
Gebruikersavatar
clim
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:33

Bericht door clim »

Ik heb hier ook last van gehad.
Heb bij Rene de motor laten uitlezen daar kwam uit dat het aan het gaspendaal lag.
Rene had er nog een liggen deze ingebouwd en een proefrit gemaakt waarna het probleem weg was en ook niet meer is terug gekomen.

Groeten clim.
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Bericht door Egbert&Manon »

Hoi Carlo,
Je kan de volgende dingen controleren:
Er zijn 6 (vacuum)slangetjes waarvan er wel eens eentje kan scheuren.
Van de waste-gate wil wel eens een boutje lostrillen (moet met 2 vastzitten)
Is je luchtfilter nog schoon?
Je EGR-buis kan verstopt zijn.
Intercooler(slangen) controleren op lekkage.

Groetjes Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Je gas pedaal is naar de knoppen, even kijken voor een ander exemplaar.

Als je hem laat uitlezen, dan weet je het 100% zeker.

Succes.

René
Gebruikersavatar
Carlo
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 jul 2007, 20:00
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

Bericht door Carlo »

Binnenkort weer een beurt, ik zal het de komende tijd even in de gaten houden. Dank aan allen voor de reactie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33893
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Het lijkt wel of je bus dan in noodloop gaat..
Hoeveel toeren kun je in zo'n geval maximaal geven?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Carlo
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 jul 2007, 20:00
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

Bericht door Carlo »

Hoi Peter,

Ja ik lees wel vaker over "noodloop" maar weet eerlijk gezegd niet eens wat dan precies inhoudt. Als ik je vertel dat de auto terugvalt naar stationair en ik opnieuw moet starten om alles weer "normaal lopend" te krijgen; is de auto dan in de "noodloop" gevallen ?

Zoals ik al eerder schreef; ik heb het probleem niet dagelijks. Het probleem doet zich sporadisch voor bij plankgas in 5. Ik heb er net 4.500 kilometer met de caravan op zitten en er niet één keer last van gehad.

Om nu te spreken van een storing... Moet wel zeggen dat het afgelopen zondag in de Velsertunnel wel gruwelijk slecht uitkwam want ik moest nog omhoog de tunnel uit....
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33893
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Noodloop is een begrenzing in de motorcomputer.
Hierdoor wordt het toerental begrensd, zodat er niet meer schade kan optreden en de dicht bijzijnde dealer gehaald kan worden.

Afhankelijk van de ernst van de storing kan het maximum toerental dan bijvoorbeeld 3000 rpm bedragen, hoeveel gas je ook geeft.

Maar het lijkt erop dat het iets anders is,
omdat hij naar stationair toerental terugvalt, dus lijkt het te liggen in het gaspedaal, die geen juist signaal doorgeeft aan de motorcomputer.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Carlo
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 jul 2007, 20:00
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

Bericht door Carlo »

Nou, Rene was daar ook al vrij stellig in.

Dan nog een laatste domme vraag; als het gaspedaal kapot is dan moet ik daar toch vaker last van hebben én in álle versnellingen ?

Groet,

Carlo
Gebruikersavatar
Adrie 260
Berichten: 784
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Sommelsdijk G.O.

Bericht door Adrie 260 »

Hallo Carlo

Het kan inderdaad in alle versnellingen voorkomen, maar moet dan wel onder bepaalde ( on ) gunstige omstandigheden gebeuren.
Zelf heb ik het ook gehad en dan alleen bij het uitrijden van de tunnel en tegelijk inhalen, dus gas d'r-op.
Snel contact uit en weer aan en je kan gewoon weer doorrijden, maar de eerste keer schrik je je een bult.
Vervang je gaspedaal ( ik meen 3 schroefjes en een stekker ) en je kunt er weer tegen, als je nieuw gaat halen ga dan even zitten als je de prijs vraagt. :bonk :ie
De groewten uut Sommersdiek
Gebruikersavatar
Carlo
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 jul 2007, 20:00
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

Bericht door Carlo »

Maak me gek !!! :jump
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Nieuwe kost iets van 55,- euro, dus valt reuze mee hoor :happy

enne uit noodloop komt ie alleen maar als je contact uitzet en "het"probleem niet meer "zichtbaar" is voor de computer. Bij een slecht gaspedaal is het probleem het ene moment er wel en het andere moment niet aanwezig.

René
Plaats reactie