Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
roetfilter zelf meenemen
- Henk Peter 856
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
- Locatie: Nunspeet
roetfilter zelf meenemen
Wie heeft hier ervaring mee.
Haal de bestelde roetfilter bij de garage op en zeg dat je die zelf gaat monteren. (misschien monteer je de roetfilter pas over jaren of helemaal niet)
Bij apk keuring wordt toch niet gekeken naar een roetfilter.
En de RDW kijkt er ook niet naar.
Haal de bestelde roetfilter bij de garage op en zeg dat je die zelf gaat monteren. (misschien monteer je de roetfilter pas over jaren of helemaal niet)
Bij apk keuring wordt toch niet gekeken naar een roetfilter.
En de RDW kijkt er ook niet naar.
- Christoffel
- Berichten: 422
- Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
- Locatie: Barneveld
- Henk Peter 856
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
- Locatie: Nunspeet
- Multivan Generation
- Berichten: 33895
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
De RDW is een overheidsorgaan.
Mijn vader wilde onder zijn Golf 4, waarvan de kat kapot was, ook een roetfilter hebben, scheelde hem veel kosten voor dat stukkie pijp onder de auto.
Katalysator heeft hij in moeten leveren en in het roetfilter werd inderdaad een nummer geslagen.
Is het bij de RDW geregistreerd, dan krijgt de garagist zijn geld voor montage etc..
Mijn vader wilde onder zijn Golf 4, waarvan de kat kapot was, ook een roetfilter hebben, scheelde hem veel kosten voor dat stukkie pijp onder de auto.
Katalysator heeft hij in moeten leveren en in het roetfilter werd inderdaad een nummer geslagen.
Is het bij de RDW geregistreerd, dan krijgt de garagist zijn geld voor montage etc..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Christoffel
- Berichten: 422
- Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
- Locatie: Barneveld
Er is ook niet gesproken dat een roetfilter verplicht is.
Ook oxidatie katalisatoren zijn in NL niet bij wet verplicht.
Echter voor de type goedkeuring, ofwel eerste toelating op de weg in Nederland moest de auto aan bepaalde emissie eisen voldoen.
Er is echter geen controle meer naderhand zoals dit het geval is bij personenwagen en bedrijfswagens met benzine motoren.
Bij deze groep is een visuele controle op de aanwezigheid bij APK verplicht evenals de werking dmv 4 gasmeting.
Dit is bij een dieselmotor niet even te doen, vandaar geen controle punt, blijft de roetuitstoot over als controlepunt. Een oxidatie katalisator heeft verder geen invloed op de roetuitstoot, vandaar.
Wil je nu gebruik maken van fiscaal voordeel bij aanschaf en montage van een roetfilter, m.a.w. de overheid betaald een gedeelte mee, zal er controle van overheidswegen moeten zijn, ja en daar komt het RWD om de hoek kijken.
Alle voertuigen zijn daar geregistreerd, zo ook de eventuele opbouw van een roetfilter, vandaar dat deze daar afgemeld moet worden. Het nummer wat in het roetfilter geslagen wordt is voor de controle achteraf.
Voor de APK zal het geen controle punt zijn.
Voor verdere info zie website RDW
Chris
Ook oxidatie katalisatoren zijn in NL niet bij wet verplicht.
Echter voor de type goedkeuring, ofwel eerste toelating op de weg in Nederland moest de auto aan bepaalde emissie eisen voldoen.
Er is echter geen controle meer naderhand zoals dit het geval is bij personenwagen en bedrijfswagens met benzine motoren.
Bij deze groep is een visuele controle op de aanwezigheid bij APK verplicht evenals de werking dmv 4 gasmeting.
Dit is bij een dieselmotor niet even te doen, vandaar geen controle punt, blijft de roetuitstoot over als controlepunt. Een oxidatie katalisator heeft verder geen invloed op de roetuitstoot, vandaar.
Wil je nu gebruik maken van fiscaal voordeel bij aanschaf en montage van een roetfilter, m.a.w. de overheid betaald een gedeelte mee, zal er controle van overheidswegen moeten zijn, ja en daar komt het RWD om de hoek kijken.
Alle voertuigen zijn daar geregistreerd, zo ook de eventuele opbouw van een roetfilter, vandaar dat deze daar afgemeld moet worden. Het nummer wat in het roetfilter geslagen wordt is voor de controle achteraf.
Voor de APK zal het geen controle punt zijn.
Voor verdere info zie website RDW
Chris
- Christoffel
- Berichten: 422
- Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
- Locatie: Barneveld
Er is ook niet gesproken dat een roetfilter verplicht is.
Ook oxidatie katalisatoren zijn in NL niet bij wet verplicht.
Echter voor de type goedkeuring, ofwel eerste toelating op de weg in Nederland moest de auto aan bepaalde emissie eisen voldoen.
Er is echter geen controle meer naderhand zoals dit het geval is bij personenwagen en bedrijfswagens met benzine motoren.
Bij deze groep is een visuele controle op de aanwezigheid bij APK verplicht evenals de werking dmv 4 gasmeting.
Dit is bij een dieselmotor niet even te doen, vandaar geen controle punt, blijft de roetuitstoot over als controlepunt. Een oxidatie katalisator heeft verder geen invloed op de roetuitstoot, vandaar.
Wil je nu gebruik maken van fiscaal voordeel bij aanschaf en montage van een roetfilter, m.a.w. de overheid betaald een gedeelte mee, zal er controle van overheidswegen moeten zijn, ja en daar komt het RWD om de hoek kijken.
Alle voertuigen zijn daar geregistreerd, zo ook de eventuele opbouw van een roetfilter, vandaar dat deze daar afgemeld moet worden. Het nummer wat in het roetfilter geslagen wordt is voor de controle achteraf.
Voor de APK zal het geen controle punt zijn.
Voor verdere info zie website RDW
Chris
Ook oxidatie katalisatoren zijn in NL niet bij wet verplicht.
Echter voor de type goedkeuring, ofwel eerste toelating op de weg in Nederland moest de auto aan bepaalde emissie eisen voldoen.
Er is echter geen controle meer naderhand zoals dit het geval is bij personenwagen en bedrijfswagens met benzine motoren.
Bij deze groep is een visuele controle op de aanwezigheid bij APK verplicht evenals de werking dmv 4 gasmeting.
Dit is bij een dieselmotor niet even te doen, vandaar geen controle punt, blijft de roetuitstoot over als controlepunt. Een oxidatie katalisator heeft verder geen invloed op de roetuitstoot, vandaar.
Wil je nu gebruik maken van fiscaal voordeel bij aanschaf en montage van een roetfilter, m.a.w. de overheid betaald een gedeelte mee, zal er controle van overheidswegen moeten zijn, ja en daar komt het RWD om de hoek kijken.
Alle voertuigen zijn daar geregistreerd, zo ook de eventuele opbouw van een roetfilter, vandaar dat deze daar afgemeld moet worden. Het nummer wat in het roetfilter geslagen wordt is voor de controle achteraf.
Voor de APK zal het geen controle punt zijn.
Voor verdere info zie website RDW
Chris
- Henk Peter 856
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
- Locatie: Nunspeet