Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
lmm uitgelezen
- black caravelle
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:16
- Locatie: limburg
lmm uitgelezen
Hallo allemaal,
Ik merk al een tijdje dat het vermogen van mijn bus afneemt, vooral bij inhalen of rijden met caravan is dit duidelijk te merken.
zodoende maar eens een vagcom usb kabeltje besteld om de LMM uit te lezen
uit de gemeten waardes komt naar voren dat de lmm niet hoger komt dat ca 800 terwijl 980 gevraagd wordt.
Nu mijn vraag :
-wie heeft ervaring met het schoonmaken van de lmm ?
-nieuwe LMM bosch of pierburg en voor en nadelen? en welk type moet ik hebben
Ik heb een AHY 2,5tdi 111kW , alle info is welkom
[/quote]
Ik merk al een tijdje dat het vermogen van mijn bus afneemt, vooral bij inhalen of rijden met caravan is dit duidelijk te merken.
zodoende maar eens een vagcom usb kabeltje besteld om de LMM uit te lezen
uit de gemeten waardes komt naar voren dat de lmm niet hoger komt dat ca 800 terwijl 980 gevraagd wordt.
Nu mijn vraag :
-wie heeft ervaring met het schoonmaken van de lmm ?
-nieuwe LMM bosch of pierburg en voor en nadelen? en welk type moet ik hebben
Ik heb een AHY 2,5tdi 111kW , alle info is welkom
[/quote]
groetjes black caravelle 111kW
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 15 nov 2007, 18:48
LMM
heb zelf net hetzelfde probleem gehad.
en vevangen door een 2e hands bij een demontagebedrijf.
dit scheelt een stuk in prijs €120,= , en echt hij rijd weer als een speer
het schoonmaken heeft geen zin. er zitten 3 voelers in.
je kan er ook niet bij er zit gaas voor.
de middelste is voor de temperatuur (koude start)
hij doet het of is stuk.
dit kan je eenvoudig nameten met een weerstandsmeter (Ohm)
waar de stekker in komt (pierburg) zitten 6 pennetjes.
tegenover elkaar genummerd met 1 en 2, 3 en 4, 5 en 6.
meet deze door. wanneer 1 stuk is vervang dan de gehele LMM.
voor een T4 zijn er 3 merken. Bosh, Pierburg en nog 1.
Pierburg zit in de T4 t/m 1999. volgen zeggen is dit nog steeds de beste.
de nieuwere versie is goedkoper gemaakt (€79,= ex btw)
deze kan je vanaf de bovenkant er in draaien.
deze gaat wel snellet stuk.
hierin zit n.l een grote voelplaat met 3 verschillende meetwaarden.
een strip met daarop een soort printplaat folie.
hieraan zitten kleine voeldraden die naar de electronica gaan.
ik hoop dat je hier wat aan hebt. Groeten Mallepietje.
en vevangen door een 2e hands bij een demontagebedrijf.
dit scheelt een stuk in prijs €120,= , en echt hij rijd weer als een speer
het schoonmaken heeft geen zin. er zitten 3 voelers in.
je kan er ook niet bij er zit gaas voor.
de middelste is voor de temperatuur (koude start)
hij doet het of is stuk.
dit kan je eenvoudig nameten met een weerstandsmeter (Ohm)
waar de stekker in komt (pierburg) zitten 6 pennetjes.
tegenover elkaar genummerd met 1 en 2, 3 en 4, 5 en 6.
meet deze door. wanneer 1 stuk is vervang dan de gehele LMM.
voor een T4 zijn er 3 merken. Bosh, Pierburg en nog 1.
Pierburg zit in de T4 t/m 1999. volgen zeggen is dit nog steeds de beste.
de nieuwere versie is goedkoper gemaakt (€79,= ex btw)
deze kan je vanaf de bovenkant er in draaien.
deze gaat wel snellet stuk.
hierin zit n.l een grote voelplaat met 3 verschillende meetwaarden.
een strip met daarop een soort printplaat folie.
hieraan zitten kleine voeldraden die naar de electronica gaan.
ik hoop dat je hier wat aan hebt. Groeten Mallepietje.
- black caravelle
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:16
- Locatie: limburg
Ik ben net klaar met het schoonmaken van me LMM eens kijken of dit het gewenste resutaat oplevert en voor hoelang, :alarm
het schijn dat als een lmm gereinigd word je de beschermlaag ook weghaald en deze nu nog sneller vervuild,
Ik moet vannacht nog werken en ik kan pas morgennmiddag een nieuwe log maken van de LMM met Vagcom
verder is een LMM voor een 151pk tdi toch net iets anders en ook een stukje zeldzamer te vinden op een sloop,en dus ook iets prijziger
het schijn dat als een lmm gereinigd word je de beschermlaag ook weghaald en deze nu nog sneller vervuild,
Ik moet vannacht nog werken en ik kan pas morgennmiddag een nieuwe log maken van de LMM met Vagcom
verder is een LMM voor een 151pk tdi toch net iets anders en ook een stukje zeldzamer te vinden op een sloop,en dus ook iets prijziger
groetjes black caravelle 111kW
- black caravelle
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:16
- Locatie: limburg
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: LMM
120eur voor een tweedehands LMM ?mallepietje schreef:heb zelf net hetzelfde probleem gehad.
en vevangen door een 2e hands bij een demontagebedrijf.
dit scheelt een stuk in prijs €120,=
Een NIEUWE kost 80a90eur ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Christoffel
- Berichten: 422
- Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
- Locatie: Barneveld
IK heb mijn LMM van Pierburg hier gekocht 50€
http://stores.benl.ebay.be/autoteileman ... esstQQtZkm
Als je nog wat andere spullen nodig hebt kan je de verzendingskosten een beetje verdelen en dan is het echt goedkoop.
http://stores.benl.ebay.be/autoteileman ... esstQQtZkm
Als je nog wat andere spullen nodig hebt kan je de verzendingskosten een beetje verdelen en dan is het echt goedkoop.
RON
- black caravelle
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:16
- Locatie: limburg
@bouwer
je hebt een laptop nodig met het programma Vagcom en usb diagnosestekker
verder is er zeer veel informatie te vinden bij de tips en trucs van weetjewel en op http://gerritspeek.nl/vag-com.html of http://www.ross-tech.com/
je hebt een laptop nodig met het programma Vagcom en usb diagnosestekker
verder is er zeer veel informatie te vinden bij de tips en trucs van weetjewel en op http://gerritspeek.nl/vag-com.html of http://www.ross-tech.com/
groetjes black caravelle 111kW
- black caravelle
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:16
- Locatie: limburg
pierburg lmm ook te lage waardes
vandaag nieuwe pierburg lmm gemonteerd en meteen met VagCom logje gemaakt , maar de gemeten waarde blijf ook nu fors onder de gevraagde waarde van 980 :alarm :alarm
pas rond de 3500rpm komt deze er net boven, in dezelfde grafiek ook de turbodruk gelogd ook deze komt pas rond 3200 rpm boven de gevraagde waarde.
met andere woorden probleem zit waarschijnlijk ergens anders
ik zit te denken aan een verstopping of iets waardoor de luchtflow niet gehaald word bij lagere toerentallen.
luchtfilter is enkele maanden geleden vervangen,buis uit luchtfilter gehaald,pierburg LMM geplaatst,EGR is afgedopt, slangen tussen turbo,interkoeler en inlaatspruitstuk visueel gecontroleerd.
morgen maar verstelbare schoepen van vtg turbo controleren
Heeft iemand nog ander suggesties??? want ik weet het nu ook langzamerhand niet meer
pas rond de 3500rpm komt deze er net boven, in dezelfde grafiek ook de turbodruk gelogd ook deze komt pas rond 3200 rpm boven de gevraagde waarde.
met andere woorden probleem zit waarschijnlijk ergens anders
ik zit te denken aan een verstopping of iets waardoor de luchtflow niet gehaald word bij lagere toerentallen.
luchtfilter is enkele maanden geleden vervangen,buis uit luchtfilter gehaald,pierburg LMM geplaatst,EGR is afgedopt, slangen tussen turbo,interkoeler en inlaatspruitstuk visueel gecontroleerd.
morgen maar verstelbare schoepen van vtg turbo controleren
Heeft iemand nog ander suggesties??? want ik weet het nu ook langzamerhand niet meer
groetjes black caravelle 111kW
- m.c van den berg
- Berichten: 1453
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
- Locatie: Beesd
- black caravelle
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:16
- Locatie: limburg
@ rene ,
vandaag alle vacuumslangen vervangen,en opnieuw uitgelezen
kreeg nu melding van koelwatertemp sensor G62 :alarm ,verder geen symptomen waargenomen dat sensor defect is zoals beschreven op de vagcom site .
misschien maar preventief vervangen? kost rond de 30 euro heb ik me laten vertellen.
na testritje lijkt hij weer iets beter te trekken maar niet zoals het hoort, heb nog geen kans gehad om goede rit te maken
na opnieuw uitlezen geen meldingen meer.
morgen is een nieuwe dag met nieuwe kansen
vandaag alle vacuumslangen vervangen,en opnieuw uitgelezen
kreeg nu melding van koelwatertemp sensor G62 :alarm ,verder geen symptomen waargenomen dat sensor defect is zoals beschreven op de vagcom site .
misschien maar preventief vervangen? kost rond de 30 euro heb ik me laten vertellen.
na testritje lijkt hij weer iets beter te trekken maar niet zoals het hoort, heb nog geen kans gehad om goede rit te maken
na opnieuw uitlezen geen meldingen meer.
morgen is een nieuwe dag met nieuwe kansen
groetjes black caravelle 111kW