Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

lmm uitgelezen

vragen over de T4
Gebruikersavatar
black caravelle
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:16
Locatie: limburg

lmm uitgelezen

Bericht door black caravelle »

Hallo allemaal,

Ik merk al een tijdje dat het vermogen van mijn bus afneemt, vooral bij inhalen of rijden met caravan is dit duidelijk te merken. :ie
zodoende maar eens een vagcom usb kabeltje besteld om de LMM uit te lezen
uit de gemeten waardes komt naar voren dat de lmm niet hoger komt dat ca 800 terwijl 980 gevraagd wordt. :gif
Nu mijn vraag :
-wie heeft ervaring met het schoonmaken van de lmm ?
-nieuwe LMM bosch of pierburg en voor en nadelen? en welk type moet ik hebben
Ik heb een AHY 2,5tdi 111kW , alle info is welkom


[/quote]
groetjes black caravelle 111kW
mallepietje
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2007, 18:48

LMM

Bericht door mallepietje »

heb zelf net hetzelfde probleem gehad.
en vevangen door een 2e hands bij een demontagebedrijf.
dit scheelt een stuk in prijs €120,= , en echt hij rijd weer als een speer
het schoonmaken heeft geen zin. er zitten 3 voelers in.
je kan er ook niet bij er zit gaas voor.
de middelste is voor de temperatuur (koude start)
hij doet het of is stuk.
dit kan je eenvoudig nameten met een weerstandsmeter (Ohm)
waar de stekker in komt (pierburg) zitten 6 pennetjes.
tegenover elkaar genummerd met 1 en 2, 3 en 4, 5 en 6.
meet deze door. wanneer 1 stuk is vervang dan de gehele LMM.
voor een T4 zijn er 3 merken. Bosh, Pierburg en nog 1.
Pierburg zit in de T4 t/m 1999. volgen zeggen is dit nog steeds de beste.

de nieuwere versie is goedkoper gemaakt (€79,= ex btw)
deze kan je vanaf de bovenkant er in draaien.
deze gaat wel snellet stuk.
hierin zit n.l een grote voelplaat met 3 verschillende meetwaarden.
een strip met daarop een soort printplaat folie.
hieraan zitten kleine voeldraden die naar de electronica gaan.

ik hoop dat je hier wat aan hebt. Groeten Mallepietje.
Gebruikersavatar
black caravelle
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:16
Locatie: limburg

Bericht door black caravelle »

Ik ben net klaar met het schoonmaken van me LMM eens kijken of dit het gewenste resutaat oplevert en voor hoelang, :alarm
het schijn dat als een lmm gereinigd word je de beschermlaag ook weghaald en deze nu nog sneller vervuild,
Ik moet vannacht nog werken :gif en ik kan pas morgennmiddag een nieuwe log maken van de LMM met Vagcom
verder is een LMM voor een 151pk tdi toch net iets anders en ook een stukje zeldzamer te vinden op een sloop,en dus ook iets prijziger :gif :gif
groetjes black caravelle 111kW
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Haal gewoon een lmm bij de ster dealer en rijden maar, heb er al de nodige km's op zitten en dan ga ik niet liggen klooien met een exemplaar vd sloop.

50 euro op sloop en 80 euro nieuw

René
Gebruikersavatar
black caravelle
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:16
Locatie: limburg

Bericht door black caravelle »

@rene
ik heb een bosch nr 0280217329 erin zitten, weet je toevallig welke pierburg ik moet hebben?? :toppie
groetjes black caravelle 111kW
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: LMM

Bericht door Pascal-141 »

mallepietje schreef:heb zelf net hetzelfde probleem gehad.
en vevangen door een 2e hands bij een demontagebedrijf.
dit scheelt een stuk in prijs €120,=
120eur voor een tweedehands LMM ? :groteogen

Een NIEUWE kost 80a90eur ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Christoffel
Berichten: 422
Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
Locatie: Barneveld

Bericht door Christoffel »

Even dit.

De meetstift, de daadwerkelijke lmm is van alle diesels T4 en LT 2 na 1998 hetzelfde, echter alleen het huis waar ze in zitten, is verschillend. Dit is het gedeelte wat je op het luchtfilterhuis schroeft.

Chris
dukerider
Berichten: 185
Lid geworden op: 01 sep 2007, 16:54
Locatie: Wuustwezel Belgium

Bericht door dukerider »

IK heb mijn LMM van Pierburg hier gekocht 50€ :jump
http://stores.benl.ebay.be/autoteileman ... esstQQtZkm
Als je nog wat andere spullen nodig hebt kan je de verzendingskosten een beetje verdelen en dan is het echt goedkoop.
RON
richie
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 jan 2007, 16:41
Locatie: Wateringen

Bericht door richie »

Heel bijzonder dat het motormanagement 980 eenheden vraagt.

Optrekkend in de 3e versnelling vol gas is de vraag constant 850 eenheden, en dat is het maximum. De gemonteerde Pierburg LMM levert 1275 eenheden.

Dus ruim voldoende.

Gr

Richie
bouwer
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 nov 2007, 21:58
Locatie: tzum

Bericht door bouwer »

Wat heb je verder nodig behalve het USB kabeltje?
Hoe lees je de LMM dan uit?

Ik heb pas een t4 gekocht, voor aanschaf is de LMM vervangen.
Wel door een gebruikt exemplaar, soms valt het vermogen tegen en soms is het wel goed.
Gebruikersavatar
black caravelle
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:16
Locatie: limburg

Bericht door black caravelle »

@bouwer

je hebt een laptop nodig met het programma Vagcom en usb diagnosestekker
verder is er zeer veel informatie te vinden bij de tips en trucs van weetjewel en op http://gerritspeek.nl/vag-com.html of http://www.ross-tech.com/ :toppie
groetjes black caravelle 111kW
Gebruikersavatar
black caravelle
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:16
Locatie: limburg

pierburg lmm ook te lage waardes

Bericht door black caravelle »

vandaag nieuwe pierburg lmm gemonteerd en meteen met VagCom logje gemaakt :lach , maar de gemeten waarde blijf ook nu fors onder de gevraagde waarde van 980 :alarm :gif :alarm
pas rond de 3500rpm komt deze er net boven, in dezelfde grafiek ook de turbodruk gelogd ook deze komt pas rond 3200 rpm boven de gevraagde waarde.
met andere woorden probleem zit waarschijnlijk ergens anders :bonk
ik zit te denken aan een verstopping of iets waardoor de luchtflow niet gehaald word bij lagere toerentallen.
luchtfilter is enkele maanden geleden vervangen,buis uit luchtfilter gehaald,pierburg LMM geplaatst,EGR is afgedopt, slangen tussen turbo,interkoeler en inlaatspruitstuk visueel gecontroleerd.
morgen maar verstelbare schoepen van vtg turbo controleren :censor

Heeft iemand nog ander suggesties??? want ik weet het nu ook langzamerhand niet meer :bonk
groetjes black caravelle 111kW
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Bericht door m.c van den berg »

had van de week ook in eens de lmm kapot :gif
even een pierburg gekocht en rijden maar :happy :happy
met dank aan Marja
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Had je nog foutmeldingen toen je vagcom aangesloten had. Zo ja, welke??
Zitten alle onderdrukslangen nog goed

René
Gebruikersavatar
black caravelle
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:16
Locatie: limburg

Bericht door black caravelle »

@ rene ,
vandaag alle vacuumslangen vervangen,en opnieuw uitgelezen
kreeg nu melding van koelwatertemp sensor G62 :alarm ,verder geen symptomen waargenomen dat sensor defect is zoals beschreven op de vagcom site .
misschien maar preventief vervangen? kost rond de 30 euro heb ik me laten vertellen.
na testritje lijkt hij weer iets beter te trekken maar niet zoals het hoort, heb nog geen kans gehad om goede rit te maken :muur
na opnieuw uitlezen geen meldingen meer.
morgen is een nieuwe dag met nieuwe kansen :bonk
groetjes black caravelle 111kW
Plaats reactie