Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
gestoorde turbo
gestoorde turbo
Als ik zo rond de 130 km.p.u rijd dan hoor ik het fluiten van de turbo nogal wisselen, lijkt net of er ergens een ventiel open en dicht gaat.
Waneer ik iets harder of langamer rij dat fluit de turbo mooi gelijkmatig.
Deze motor zit er nu 9000 kilometer in en bij mijn vorige motor had ik precies hetzelfde.
Kan iemand mij vertellen of dit normaal is, of wat er aan kan mankeren.
2.5 tdi gechipt door marja.
Waneer ik iets harder of langamer rij dat fluit de turbo mooi gelijkmatig.
Deze motor zit er nu 9000 kilometer in en bij mijn vorige motor had ik precies hetzelfde.
Kan iemand mij vertellen of dit normaal is, of wat er aan kan mankeren.
2.5 tdi gechipt door marja.
- Multivan Generation
- Berichten: 33910
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
- Multivan Generation
- Berichten: 33910
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Misschien is de magneetklep van je wastegate niet helemaal jofel meer?
Maar als je de connectie naar Marja toch al eens hebt gehad, dan zou ik het ook eens aan hen voorleggen![fun :toppie](./images/smilies/toppie.gif)
Maar als je de connectie naar Marja toch al eens hebt gehad, dan zou ik het ook eens aan hen voorleggen
![fun :toppie](./images/smilies/toppie.gif)
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
snowman schreef:Aan trekkracht mis ik niks, hij houdt ook niet in of zo.
.............................................
Ik zie dan wel de naald van mijn turbodruk meter ineens omhoog schieten van 0,6 naar 0,9 bar.
![neutral :ie](./images/smilies/ie.gif)
![neutral :ie](./images/smilies/ie.gif)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Hartstikke bedankt voor de snelle tips, ik denk dat ik eerst maar eens een andere wastegate ga proberen.
Mijn motor is kort geleden gecontroleerd en afgesteld op een testkast van een volkswagen bedrijfswagen dealer in amsterdam maar daar kwamen geen problemen naar voren, allen de brandstofpomp stond niet 100% op tijd maar dat is opgelost.
Normaal gesproken moet de turbodruk volgens mij vrij geleidelijk oplopen met een regelmatig fluittoontje, het is bij 130 net alsof er ergens een ventiel af en toe open en dicht gaat, misschien werkt inderdaad de wastegate niet soepel.
Mijn motor is kort geleden gecontroleerd en afgesteld op een testkast van een volkswagen bedrijfswagen dealer in amsterdam maar daar kwamen geen problemen naar voren, allen de brandstofpomp stond niet 100% op tijd maar dat is opgelost.
Normaal gesproken moet de turbodruk volgens mij vrij geleidelijk oplopen met een regelmatig fluittoontje, het is bij 130 net alsof er ergens een ventiel af en toe open en dicht gaat, misschien werkt inderdaad de wastegate niet soepel.
Berrie en Rene schreef:Op de turbo zit een veiligheids klep die versteld middels een vacuum slang, als je deze vacuum slang volgt kom je bij de magneet klep die de Waste gate bediend.
Rene
Hartelijk bedankt voor de reacties, komende maand ben ik een paar dagen vrij dus dan heb ik mooi de tijd om een en ander te proberen.
groetjes
snowman