Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

dip met wegrijden

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

dip met wegrijden

Bericht door dennisvt4 »

met hoeveel toeren moet je een gechipte t4 met eps uitlaat en dichte egr soepel weg kunnen rijden

een td blauwe I rijdt soepeler weg dan de mijne, dat verschil lijkt mij zo groot

zijn er hier ervaringen mee
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
keestdi
Berichten: 210
Lid geworden op: 21 aug 2007, 08:31
Locatie: emmeloord

op trekken

Bericht door keestdi »

heb je de buis al uit je lucht filter,heb ook een witte blauwe I gaat zonder buis als de brandweer. :happy
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

TDI's hebben allemaal, niet alleen die van VW, wegrijdtproblemen, zodra het rolt gaat het als de brandweer, het loskomen heeft ie wat moeite mee... is standaard
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Bericht door dennisvt4 »

het is ook alleen rond de 8 a 900 toeren. echt met net gas geven en de koppeling loslaten. net alsof ie iets te ver terug valt in vergelijking met de 88 pk versie...

is natuurlijk appels met peren vergelijken
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Gebruikersavatar
keescv
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:50
Locatie: anna paulowna

Re: dip met wegrijden

Bericht door keescv »

zelf een opel vivaro doet dat cdti doet dat ,alleen dan even erger dan mijn oude t4
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: dip met wegrijden

Bericht door dennisvt4 »

kan het niet te maken hebben met de beruchte lmm ? heb ook een gevoel dat ie bovenin het toeren gebied te traag is, maar dat is echt een gevoel want kan goed zijn dat dat dus niet zo is
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Gebruikersavatar
keescv
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:50
Locatie: anna paulowna

Re: dip met wegrijden

Bericht door keescv »

haal de stekker er maar af als je dan geen verschil merkt dan is hij defect ,anders tot circa 2000 toeren heb je trekkracht en opeens is deze weg.

en anders even laten uitlezen.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: dip met wegrijden

Bericht door Roger B. (11)61 »

slaat je management geen storing op als je de stekker eraf haalt?

en wederom de vraag waarom die jongens die de LMM vervangen door een diode keihard beweren dat de LMM niet gebruikt wordt voor je motorsturing, alleen voor de roetbegrenzing? hier lees ik regelmatig dat ie met defecte LMM niet goed trekt
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: dip met wegrijden

Bericht door dennisvt4 »

daar zit wel wat in maar het kan toch wel een oplossing zijn voor de steeds kapot gaande lmm

deze die er nu bij mij inzit is anderhalf tot 2 jaar geleden vervangen, maar om te zeggen dat ie echt slecht trekt dat niet maar er zit een vw chip in, met die gedachte heb ik het idee dat ie gewoon ietsie mist. maar dat is gewoon een gevoel
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33914
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: dip met wegrijden

Bericht door Multivan Generation »

De chip die VW leverde, is onderin niet erg soepel dat klopt wel,
boven de 2000 rpm is het een beetje aan-uit schakelaar en boven de 3000 rpm gaat de fut er al een beetje uit.

Ook vergelijk je een 88 pk met jouw 102 pk en dat is eigenlijk geen eerlijk vergelijk,
omdat een 88 pk een versnellingsbak heeft met kortere verhoudingen als een 102 pk versnellingsbak.

Onderin de 1ste 2 versnellingen is een 88 pk misschien wel sneller.

Maar vanaf de 3de versnelling wordt het anders..

Je LMM is pas echt van belang in het begin van het koppelgebied,
onderin de toeren zal hij toch grotendeels dicht gestuurd worden (niet van toepassing bij een EGR-plaatje).

Een andere chip zou wonderen kunnen doen, maar ik vraag me eerst af,
hoe was het eerst bij je bus???

Een andere chip is eigenlijk een paardemiddel..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: dip met wegrijden

Bericht door dennisvt4 »

het vergelijken kan ook niet dat had ik zelf ook al ergens gezet

er zit een vw chip in maar hoe die was weet ik niet daar ik de bus niet zo lang heb.
het is ook niet erger geworden maar het is een gevoel dat ik heb

vandaar dat ik nu ook bezig ben om een obd kabel te bemachtigen zodat ik eens de pc er kan aanhangen en het een en ander uit te lezen.
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Plaats reactie