Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

olie lampje

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33915
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

geniet van de zon,
doen wij wel een nieuwjaarsduik zonder jou :lach
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

:lach :klappen
JJ@
Berichten: 1125
Lid geworden op: 13 jun 2007, 18:35

Bericht door JJ@ »

Multivan Generation schreef:geniet van de zon,
doen wij wel een nieuwjaarsduik zonder jou :lach
ikke ook nait hur veel te koud :bifun
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Johan191 »

Berrie en Rene schreef:De verlichting kun je aftakken van een dashboard lampje ( of je moet al zo'n extra verdeelblok bovenop je zekeringen kast hebben) dan kun je hem daarvanaf pakken (is ook veiliger)
Dan is ie dimbaar middels je verlichtingsknop.

René
Hoi René, sorry dat iik effe inhaak op dit onderwerp, maar gezien bovenstaande tekst heb ik de volgende vraag, kan dit de reden zijn waarom ik wel een dimmer heb, maar deze alleen 2 standen heeft. Uit of Aan, dimfunktie werkt niet.
Ik heb de 2.4 zekeringkast, het extra blok wat ik bij meerderen boven het zekeringblok zie zitten heb ik niet ondanks dat ik nu een 2.5 TDI heb.
Mis ik iets ?
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Ha, die Johan, nee, in princiepe mis je niets, alleen zal de dimmer defekt zijn. Bij jouw is het dus of alles of niets. (wees blij) ik heb ook gehad dat ik helemaal geen verlichting had doordat de kern van de dimmer defekt was. Waarschijnlijk als je de lichtschakelaar demonteerd kun je het armpje wat over het spoeltje wrijft nog iets aandrukken wat de dimfunctie weer in orde maakt. Anders even kijken voor andere lichtschakelaar.

René
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33915
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

@ Johan,
die wieltjes om het dimmen te regelen zijn van een Golf 3 gelijk als met een T4.
En die staan op de sloop bij bosjes denk ik :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

olielampje

Bericht door j.d.hukema »

Volgens mijn laatste informatie werk de toerenteller via de dynamo.Als hij geen signaal krijgt van de toerenteller valt hij weg en gaat het olielampje branden .Dit is het verhaal van een vw monteur.Maar dynamo werkt goed .Ga eerst het verhaal van rene uit proberen .

Dick
JJ@
Berichten: 1125
Lid geworden op: 13 jun 2007, 18:35

Re: olielampje

Bericht door JJ@ »

j.d.hukema schreef:Volgens mijn laatste informatie werk de toerenteller via de dynamo.Als hij geen signaal krijgt van de toerenteller valt hij weg en gaat het olielampje branden .Dit is het verhaal van een vw monteur.Maar dynamo werkt goed .Ga eerst het verhaal van rene uit proberen .

Dick
dan moet het olie lampje gaan knipperen , dit staat ook in service boekje die bij de auto hoort
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

olielampje

Bericht door j.d.hukema »

Wat jij zegt klopt precies.Hij ging knipperen.Heb stekkers aangedrukt en de stekker op de dynamo. Gestart en geen uitval van toerenteller en geen knipperend lichtje. Nu maar afwachten.

Dick
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

als de stekker niet goed zit en het dynamosignaal (schijnt alleen bij oudere T4's van voor 1999 (direct) van de dynamo te komen trouwens) komt niet bij de tellerunit dan is dat voor de tellerunit alsof de dynamo geen signaal geeft
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

olielampje

Bericht door j.d.hukema »

he roger b

Heb het nog even na gevraagd .Maar volgens de garage heeft het niets met jaartal te maken .Je hebt dynamo,s waar twee signaal draden aanzitten en ze zijn er met een werd mij medegedeeld.Mijn auto is van 1999.Heb verder de hele dag gereden en gestart maar tot nu toe geen probleem meer gehad maar wacht de komende dagen nog even af

Dick
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

René heeft mij eens een schem laten zien waarop te zien is dat het toerental signaal vanaf de motormanagementcomputer naar de tellerunit gaat (daarom kan een teller van na 1999 niet in een oude T4 zonder dat je toerenteller het niet doet

dat bedoel ik (kan nog steeds zo zijn dat de dynam ohet toerntal signaal aan de managementcomputer geeft die dit aangepast doorstuurt naar de teller)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

olie lampje

Bericht door j.d.hukema »

Oke .Maar kan het er iets mee te meken hwebben dat ik een ruil dynamo twee maand geleden er op gezet heb.Probleem deed zich pas voor nadat ik de turbodrukmeter aangelegd heb .Misschien de stekkers iets losgwetrokken?

Dick
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Re: olie lampje

Bericht door j.d.hukema »

De juiste oplossing was die van berrie en rene. Nog geen storing weer gehad.Iedereen die gereageerd heeft bedankt .

Dick :ikrij
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
Gebruikersavatar
Christoffel
Berichten: 422
Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
Locatie: Barneveld

Re: olie lampje

Bericht door Christoffel »

Roger,

De W aansluiting welke gebruik wordt voor het toerensignaal is alleen van toepassing bij de 2,4 en 1,9 diesel versie's, wegens het ontbreken van het motormanagment computer.

Bij de andere motoren signaal via motormanagment.

Chris
Afbeelding
Plaats reactie