Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Parkeersensoren achter doen niks

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Angelo-anneveld
Berichten: 886
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: Parkeersensoren achter doen niks

Bericht door Angelo-anneveld »

Wing64 schreef: 26 jul 2024, 19:34 Zojuist heb ik de zoemer gevonden. Hij zit inderdaad achter het dashboard. Vrij hoog linksboven. Hij zit alleen op een zo goed als onmogelijk bereikbare plek. Heeft iemand ervaring ermee hoe ik erbij kan komen?
Hij zit feitelijk een beetje net onder het instrumentarium, links. Daar kun je eigenlijk niet bijkomen. Hij zit denk ik op een soort kastje geschroefd. Wellicht kan/moet ik dat kastje loshalen. Maar hoe? Als iemand dat weet, dan verneem ik dat graag. Ik heb inmiddels alvast een zoemer besteld. Want, mocht ik dat stekkertje los kunnen krijgen, dan kan ik ook de andere zoemer op pluggen om te proberen of dat het is. De kosten van de zoemer zijn laag genoeg om dit alvast in huis te hebben.

Overigens hoor ik een lichte tik uit die hoek komen als ik de versnelling in de achteruit zet. Kan het zijn dat dit een poging is om de zoemer te activeren?

Zodra je hem in zijn R zet hoor je normaal een lange pieptoon. Hoor je die nu niet ? Dan is dat je zoemer die defect is.
Gebruikersavatar
Wing64
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jul 2024, 21:14
Locatie: Elburg

Re: Parkeersensoren achter doen niks

Bericht door Wing64 »

Ik hoor niks als ik hem in z'n R zet. Nu ik hem enigszins blootgesteld heb hoor ik, met een niet draaiende motor, wel een lichte tik uit die hoek komen als ik hem in z'n R zet. Ik heb een zoemer besteld. Die komt morgen aan. Nu nog kijken hoe ik hem eruit krijg. Want hij zit op een rot plek en volgens mij ook met twee schroeven vastgedraaid (ik kan het niet zien, enkel een beetje kunnen voelen hoe het ws gemonteerd zit). Weet iemand of dat correct is, of dat ik hem los moet wrikken met een schroevendraaier (bij een Golf 7 moet je hem loswrikken heb ik op Youtube gezien).
Angelo-anneveld
Berichten: 886
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: Parkeersensoren achter doen niks

Bericht door Angelo-anneveld »

Wing64 schreef: 26 jul 2024, 22:24 Ik hoor niks als ik hem in z'n R zet. Nu ik hem enigszins blootgesteld heb hoor ik, met een niet draaiende motor, wel een lichte tik uit die hoek komen als ik hem in z'n R zet. Ik heb een zoemer besteld. Die komt morgen aan. Nu nog kijken hoe ik hem eruit krijg. Want hij zit op een rot plek en volgens mij ook met twee schroeven vastgedraaid (ik kan het niet zien, enkel een beetje kunnen voelen hoe het ws gemonteerd zit). Weet iemand of dat correct is, of dat ik hem los moet wrikken met een schroevendraaier (bij een Golf 7 moet je hem loswrikken heb ik op Youtube gezien).
Hij is toch stuk, dus ik zou hem lekker laten zitten en de stekker er alleen afhalen. Nieuwe erop, tywrap erom en klaar is kees
Gebruikersavatar
Wing64
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jul 2024, 21:14
Locatie: Elburg

Re: Parkeersensoren achter doen niks

Bericht door Wing64 »

Dat zou ook mijn alternatieve plan zijn als ik die stekker eraf kreeg ;-(. Ik heb al zitten drukken/trekken/knijpen. Maar ik heb hen nog niet los kunnen krijgen. Weet je toevallig wat de "truc" is om de stekker te demonteren?
Angelo-anneveld
Berichten: 886
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: Parkeersensoren achter doen niks

Bericht door Angelo-anneveld »

Wing64 schreef: 26 jul 2024, 22:46 Dat zou ook mijn alternatieve plan zijn als ik die stekker eraf kreeg ;-(. Ik heb al zitten drukken/trekken/knijpen. Maar ik heb hen nog niet los kunnen krijgen. Weet je toevallig wat de "truc" is om de stekker te demonteren?
Stuur me even je 06 via prive.
Stuur ik je een foto hoe die vast zit.
Of via de email
Gebruikersavatar
Wing64
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jul 2024, 21:14
Locatie: Elburg

Re: Parkeersensoren achter doen niks

Bericht door Wing64 »

Ik heb je een privébericht gestuurd. Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 34131
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Parkeersensoren achter doen niks

Bericht door Multivan Generation »

Hij zit met 2 boutjes geschroefd
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Wing64
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jul 2024, 21:14
Locatie: Elburg

Re: Parkeersensoren achter doen niks - het probleem is opgelost

Bericht door Wing64 »

Zo, het probleem is opgelost. De zoemer zit geschroefd op een blok. Dat blok kun je loshalen door twee bouten los te draaien. Ik heb vanavond de zoemer vervangen en mijn PDC systeem werkt weer naar behoren. Bedankt voor jullie tips.
Plaats reactie