Hallo,
Ik heb een camper, zelf Interieur gemaakt met 4 zitplaatsen, 2.5TDI(AJT) uit 2000 die niet meer start.
Wat heb ik reeds gedaan:
-Filter vervangen
-Andere pomp gemonteerd. Dit was nodig omdat ik verkeerde brandstof had getankt en hij kapot is gelopen.
-Pomp of tijd gezet. (0.55mm) met cylinder 1 op BDP en pomp in de correcte positie
-Verstuiver doorgespoten met HBM verstuiver tester. Geeft mooi 4 of 5 (aantal staat me niet meer bij) straaltjes
Bij het starten komt er brandstof uit de pomp via de hogedruk uitgangen. Ook als ik de leidingen monteer komt brandstof bij de verstuivers.
Wil nog de stopklep vervangen.
Heeft iemand nog een idee?
Alle hulp is welkom. Sta op het punt hem te verkopen omdat ik niet meer tijd wil investeren.
Groet Ray uit Arnhem
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Motor start niet meer.
- Multivan Generation
- Berichten: 34356
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Motor start niet meer.
Een TDI zet je niet met een meetklok je op tijd.
Je zet hem op de merktekens en bij de versnellingsbak een halve tand verder.
Daarna sluit je een laptop aan bij een draaiende motor en met vcds zet je hem dynamisch op tijd.
Als je zelf die mogelijkheid niet hebt, dan zijn er bedrijven die dat prima voor je kunnen doen.
Je zet hem op de merktekens en bij de versnellingsbak een halve tand verder.
Daarna sluit je een laptop aan bij een draaiende motor en met vcds zet je hem dynamisch op tijd.
Als je zelf die mogelijkheid niet hebt, dan zijn er bedrijven die dat prima voor je kunnen doen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 22 jun 2024, 12:54
Re: Motor start niet meer.
Hoi Multivan Generation,
Maar de motor loopt niet en dan?
En bedoel je dan een halve tand op het vliegwiel of de tandriem en met of tegen de rotatie richting?
Ik hoor graag van je.
Maar de motor loopt niet en dan?
En bedoel je dan een halve tand op het vliegwiel of de tandriem en met of tegen de rotatie richting?
Ik hoor graag van je.
- Multivan Generation
- Berichten: 34356
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Motor start niet meer.
Als je de motor , zoals in veel werkplaatshandboeken op de merktekens zet, wat logisch is,RayStruik1966 schreef: 14 aug 2024, 19:44 Hoi Multivan Generation,
Maar de motor loopt niet en dan?
En bedoel je dan een halve tand op het vliegwiel of de tandriem en met of tegen de rotatie richting?
Ik hoor graag van je.
dan start een T4 2,5 TDI motor niet.
De ervaring leert dat als je de distributiezijde (bijrijderskant van de motor) op alle merktekens zet,
en je gaat dan naar de brandstofzijde van de motor (bestuurderszijde) dan zijn de merktekens lastig te bepalen.
Aan de onderzijde zijn ze lastig op 1 lijn te zien, door de verspringing, maar daar moeten ze wel exact op 1 lijn staan.
Dan de spanner met het vaantje in het midden en het vliegwiel, gezien vanaf de bovenzijde in het gat van de versnellingsbak, moet dus een halve tand verder staan, dus ongeveer een halve tand naar de voorzijde van de auto.
- Bijlagen
-
Werkplaats riemen afstelling.pdf
- afbeelding 1-1 zo staat het in de boekjes maar dan start hij niet
- (577.01 KiB) 37 keer gedownload
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Multivan Generation
- Berichten: 34356
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Motor start niet meer.
Hoe wel?
Merktekens op de pomp foto 1 en 2 moeten op 1 lijn liggen
foto 3 is ter referentie, dus ongeveer een halve tand verder als het merkteken in de bak.
Dan zou die wel moeten starten.
En daarna met draaiende motor de laptop er aan en met bijvoorbeeld VCDS
kies voor engine
measuringblocks
000 go
TDI settings --> kies jouw uitvoering en motorcomputer
Basic settings en dan gaat de motor op hardware matige settings lopen.
De waarde moet dan ongeveer op 58 a 60 komen te liggen,
dus met draaiende motor bijstellen.
Is een heel precies werkje
dus zou ik als ik jou was niet zelf doen, maar een dieselspecialist.
Of een goede garage
Groeten en succes
Peter
PS stopklep vervangen heeft geen zin, er komt toch diesel uit? Als er geen diesel uitkomt is het een ander verhaal..
Merktekens op de pomp foto 1 en 2 moeten op 1 lijn liggen
foto 3 is ter referentie, dus ongeveer een halve tand verder als het merkteken in de bak.
Dan zou die wel moeten starten.
En daarna met draaiende motor de laptop er aan en met bijvoorbeeld VCDS
kies voor engine
measuringblocks
000 go
TDI settings --> kies jouw uitvoering en motorcomputer
Basic settings en dan gaat de motor op hardware matige settings lopen.
De waarde moet dan ongeveer op 58 a 60 komen te liggen,
dus met draaiende motor bijstellen.
Is een heel precies werkje
dus zou ik als ik jou was niet zelf doen, maar een dieselspecialist.
Of een goede garage
Groeten en succes
Peter
PS stopklep vervangen heeft geen zin, er komt toch diesel uit? Als er geen diesel uitkomt is het een ander verhaal..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 22 jun 2024, 12:54
Re: Motor start niet meer.
Thx. Gaan we proberen.
- Multivan Generation
- Berichten: 34356
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Motor start niet meer.
Is het gelukt? Ben je al verder gekomen?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...