Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 2006 California Koelkast vraag

vragen over de T5
Plaats reactie
frans_t4

T5 2006 California Koelkast vraag

Bericht door frans_t4 »

Hallo Allen,
Op de eerste plaats een voorspoedig 2025 gewenst en veel plezier met onze campertjes een nog jaartje 1/4 tarief plezier met onze busjes.

Ben al een poosje niet meer actief geweest hier, komt mede door het feit dat we weinig of geen problemen hebben gehad met onze California T5 bus uit 2006.
3j geleden is er vlgns mij de 5e waterpomp in gegaan en deze laatste houd het goed vol.
Maar nu,
We hadden tijdens de kerstdagen wat extra koelkast ruimte nodig, dus de bus aan de 230V en de koelkast aan gezet.
Echter deze ging bij een instelling van 5gr niet aan :ie
De koelkast ging pas aan bij een temperatuur instelling van -5 graden om vervolgens bij ongeveer 4-6 graden weer uit te gaan, echter de hysterese was onvoorspelbaar.
De laatste jaren hadden we al best veel hysterese in de temperatuur, zo moesten we de instelling meestal rond de 3-4gr zetten voordat de koelkast aan ging en meestal ging hij dan uit bij 7-8gr.

Nu heb ik het vermoeden dat,
- of de temperatuur opnemer in de koelkast defect is.
- of de uitlezing in het bedieningspaneeltje de fout in gaat.
Mijn vraag herkend iemand dit probleem?? en is er een oplossing?
Ik ga denk ik nog wel even mijn paneeltje er uit halen en kijken of er een contact probleem is met het signaal wat van de koelkast afkomt.
Echter heb ik niet zo het schema van de koelkast,
Gaat het signaal van de sensor in de koelkast eerst naar de Danfoss unit van de koelkast en dan door naar het paneel, of gaat het signaal eerst naar het paneel en dan weer naar de koelkast Danfoss unit?
Wie ohhhh wie...

Grt, Frans
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
chv

Re: T5 2006 California Koelkast vraag

Bericht door chv »

Ik zou om te beginnen een simpel thermometertje halen bij Blokker/Action/Hema oid en die in de koelkast leggen om te zien wat de werkelijke temperatuur is om op grond daarvan de temperatuurvoeler te controleren.

En tegelijkertijd tijd ff aan Webmaster Henk vragen om dit topic over te plaatsen naar het subforum T5 camper.
Dan zit je meteen bij je doelgroep :sjaal
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
frans_t4

Re: T5 2006 California Koelkast vraag

Bericht door frans_t4 »

chv schreef: 30 dec 2024, 15:29 Ik zou om te beginnen een simpel thermometertje halen bij Blokker/Action/Hema oid en die in de koelkast leggen om te zien wat de werkelijke temperatuur is om op grond daarvan de temperatuurvoeler te controleren.

En tegelijkertijd tijd ff aan Webmaster Henk vragen om dit topic over te plaatsen naar het subforum T5 camper.
Dan zit je meteen bij je doelgroep :sjaal
Dat is het eerste wat ik heb gedaan, ik heb al tijden een digitaal thermometertje in gebruik.
Sinds dat wij de California hebben, heb ik een bedraad thermometertje in de koelkast hangen.
Vandaar dat ik weet wat de temperaturen zijn en die sporen niet met de wat de instelling van de box zijn.

Ik begin maar eens eerst de bedrading en de diverse connectoren na te lopen.

Ik weet niet of Henk mee kijkt maar misschien dat hij deze post kan verplaatsen.

grt Frans.
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Plaats reactie