Op de eerste plaats een voorspoedig 2025 gewenst en veel plezier met onze campertjes een nog jaartje 1/4 tarief plezier met onze busjes.
Ben al een poosje niet meer actief geweest hier, komt mede door het feit dat we weinig of geen problemen hebben gehad met onze California T5 bus uit 2006.
3j geleden is er vlgns mij de 5e waterpomp in gegaan en deze laatste houd het goed vol.
Maar nu,
We hadden tijdens de kerstdagen wat extra koelkast ruimte nodig, dus de bus aan de 230V en de koelkast aan gezet.
Echter deze ging bij een instelling van 5gr niet aan

De koelkast ging pas aan bij een temperatuur instelling van -5 graden om vervolgens bij ongeveer 4-6 graden weer uit te gaan, echter de hysterese was onvoorspelbaar.
De laatste jaren hadden we al best veel hysterese in de temperatuur, zo moesten we de instelling meestal rond de 3-4gr zetten voordat de koelkast aan ging en meestal ging hij dan uit bij 7-8gr.
Nu heb ik het vermoeden dat,
- of de temperatuur opnemer in de koelkast defect is.
- of de uitlezing in het bedieningspaneeltje de fout in gaat.
Mijn vraag herkend iemand dit probleem?? en is er een oplossing?
Ik ga denk ik nog wel even mijn paneeltje er uit halen en kijken of er een contact probleem is met het signaal wat van de koelkast afkomt.
Echter heb ik niet zo het schema van de koelkast,
Gaat het signaal van de sensor in de koelkast eerst naar de Danfoss unit van de koelkast en dan door naar het paneel, of gaat het signaal eerst naar het paneel en dan weer naar de koelkast Danfoss unit?
Wie ohhhh wie...
Grt, Frans