Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Transporter 88pk TDI heeft weinig vermogen
Re: Transporter 88pk TDI heeft weinig vermogen
Ik sta achter bovenstaande verhalen, een 88pk met 102pk verstuivers draaid wel, maar zeker niet lekker, zal flink stinken ook.
Ik heb nog 4 mooie 88pk verstuivers volgens mij.
Je kan ook een gechipte ecu bestellen, dan ben je voor 260 euro en 10 min sleutelen ook klaar.
Ik heb nog 4 mooie 88pk verstuivers volgens mij.
Je kan ook een gechipte ecu bestellen, dan ben je voor 260 euro en 10 min sleutelen ook klaar.
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Ik heb een ander Ecu besteld met ander software en iets aangepast kwa vermogen. Nu komt morgen die Ecu met de post aan maar ging vandaag mijn startmotor stuk..die heb ik ook besteld en hoop dat alles er is voor het weekend want maandag moet ik op klus 600 km van huis af en moet dan mee terug naar huis een giek van een kraan en een graspickup van laderwagen en een contra gewicht van een rupskraan van ongeveer 900 kilo op de aanhangwagen mee nemen dus hoop op wat power straks!
- Multivan Generation
- Contacteer:
Hopelijk heb je de boutjes van de startmotor al ingespoten met kruipolie, ze kunnen na al die jaren best vastzitten.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Dat was niet nodig de startmotor lag er met 10 minuten af. De startmotor was wel al eens gewisseld vandaar misschien dat het makkelijk ging.
Ondertussen start de bus gewoon weer en ben ik op klus gegaan maar zonder vermogen… de Ecu kwam net aan dat ik net weg reed. Nú morgen met de af geladen bus op huis aan en maandag de dan de Ecu monteren en hopen op meer power! Ik laat het resultaat wel horen!
Heb vanmorgen de Ecu in de bus gezet en het scheelt wel.
Loopt prima en trekt beter als voorheen.
Tis alleen lastig om te bepalen of ie trekt zo als het hoort.
Ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal.
Laverda schreef: 09 jan 2025, 22:15 Ik heb ondertussen contact met iemand die een Ecu voor mijn bus kan aanpassen dus ik ben benieuwd hoe de t4 dan rijd. Ik geloof dat er 102 pk software op komt met wat aanpassingen en dan schijnt ie prima te gaan trekken. Als ik de Ecu in huis heb laat ik het even horen wat de bevindingen dan zijn!
Laverda schreef: 15 jan 2025, 19:07 Ik heb een ander Ecu besteld met ander software en iets aangepast kwa vermogen.
Een T4 is natuurlijk nooit een acceleratiewonder maar als ik jouw berichten zo op een rijtje zet blijft het ook een beetje vaag wat er nu precies met de ecu gebeurd is. Heb je nu echt meer vermogen of is het nog steeds een 88pk?Laverda schreef: 27 jan 2025, 13:46 Heb vanmorgen de Ecu in de bus gezet en het scheelt wel.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Mijn twee centen. Hoe kan je nu van een bus (of gelijk welke auto) met 88pk nu verwachten dat die vlot rijdt?
Of ook: hoe kan je nu van een zo'n ouwe bus verwachten dat ie tiptop in orde is, als je niet over een perfecte onderhoudsgeschiedenis beschikt?
Goedkoop gaat volgens mij nu wel duurkoop worden.
waarom denk ik nu aan het onderschrift van MultivanGeneration?

Of ook: hoe kan je nu van een zo'n ouwe bus verwachten dat ie tiptop in orde is, als je niet over een perfecte onderhoudsgeschiedenis beschikt?

Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
Er staat 102pk software op de Ecu omdat er 102pk verstuiver gemonteerd zijn dus dat is zeker. Het is gedaan door Femo uit Joure die schijnt wel te weten wat ie doet.
Laatst gewijzigd door Laverda op 27 jan 2025, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Probleem was dat ie dat ik er mee ging rijden hij misschien maar 65 pk had dus er is zeker vooruitgang.
Goedkoop wordt duurkoop? Leg mijn dat eens uit?Muug schreef: 27 jan 2025, 17:48 Mijn twee centen. Hoe kan je nu van een bus (of gelijk welke auto) met 88pk nu verwachten dat die vlot rijdt?![]()
Of ook: hoe kan je nu van een zo'n ouwe bus verwachten dat ie tiptop in orde is, als je niet over een perfecte onderhoudsgeschiedenis beschikt?![]()
Gewoon, da's mijn gevoel als ik je topic lees. Niet-lopende bus gekocht. Dit vervangen. Dat vervangen. Zus vervangen. Zo vervangen. Nog steeds niet echt in orde nu. Dus ja, dan ga ik er van uit dat de kans heel realistisch is dat je het komende jaar (minstens) nog wel een pak extra kosten gaat hebben. Nu ja, da's gewoon mijn gevoel hoor. Ik hoop dat ik de bal totaal mis sla.
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
- Jan anno NU
Nou nouMuug schreef: 27 jan 2025, 17:48 Mijn twee centen. Hoe kan je nu van een bus (of gelijk welke auto) met 88pk nu verwachten dat die vlot rijdt?![]()

Ik denk dat je nog nooit hebt ervaren hoe een licht gekietelde VW T4 TDI 88PK en goed onderhouden rijdt.
Als je zo,n bus goedt op toeren houdt en niet als een bejaarde laag in de toeren , (ja dat kost een druppel extra diesel wellicht ), gaat die prima en vlot mee in het verkeer !
Zo,n bus is ontworpen als werk bus , waar wij zelf vele jaren met plezier mee hebben gereden ,

Als je een bus koop van 1 eigenaar met complete onderhoud historie zo als ik dat gedaan heb zegt dat dus helemaal niets over hoe de bus is. Want hij was even goed stuk..Muug schreef: 28 jan 2025, 09:03 Gewoon, da's mijn gevoel als ik je topic lees. Niet-lopende bus gekocht. Dit vervangen. Dat vervangen. Zus vervangen. Zo vervangen. Nog steeds niet echt in orde nu. Dus ja, dan ga ik er van uit dat de kans heel realistisch is dat je het komende jaar (minstens) nog wel een pak extra kosten gaat hebben. Nu ja, da's gewoon mijn gevoel hoor. Ik hoop dat ik de bal totaal mis sla.
En omdat ik geen ervaring heb met vw/t4 busjes heb ik geen idee hoe zo’n ding zou moeten rijden en trekken.
Vandaag heb ik 250 km gereden en zo kan ik er goed mee rijden en mijn werk mee uitvoeren dus ik zeg missie geslaagd!
Dus kort samen gevat is de bus nu goed en heb ik de juiste info op dit forum gevonden.
Ha ja ik vind dat je gelijk heb want als je gewoon goed gas geeft en door trek tot 3000 toeren gaat ie prima van zijn plaats!Jan anno NU schreef: 28 jan 2025, 16:31Nou nouMuug schreef: 27 jan 2025, 17:48 Mijn twee centen. Hoe kan je nu van een bus (of gelijk welke auto) met 88pk nu verwachten dat die vlot rijdt?![]()
![]()
Ik denk dat je nog nooit hebt ervaren hoe een licht gekietelde VW T4 TDI 88PK en goed onderhouden rijdt.
Als je zo,n bus goedt op toeren houdt en niet als een bejaarde laag in de toeren , (ja dat kost een druppel extra diesel wellicht ), gaat die prima en vlot mee in het verkeer !
Zo,n bus is ontworpen als werk bus , waar wij zelf vele jaren met plezier mee hebben gereden ,
![]()
Voor mijn is het ook gewoon een werk bus dus ben er zeker niet al te zuinig op..