Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Even voorstellen Ronnie

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
RonnieT4

Even voorstellen Ronnie

Bericht door RonnieT4 »

Ik ben Ronnie, ben 45 jaar jong en in het dagelijks leven doe ik vanalles wat met de fietssport te maken heeft. Trainer/coach voor wedstrijd renners. Doe vanalles mbt de cross competitie in zuidholland bij onze club. Voor zover dat lukt met mijn gezondheids geneuzel.

Ik lees al stiekum een jaartje mee. Als je vw t4 in tikt op google komt er altijd wat van dit forum voorbij :yes .
Ik heb rond ‘00 bij de vw dealer gewerkt en kan dus wel een beetje sleutelen. Vorig jaar kreeg ik het ineens in mijn bol naar een campertje te kijken. Uiteraard een vw en kwam al snel bij t4’s. Een paar bekeken en de goedkoopste bij de grootste oplichter gekocht… Ik was niet helemaal scherp en een auto van een particulier kopen met mooie praatjes die op naam staat van een autobedrijf is nooit een goed idee….
Anyway, het ding stond hier. In een oude kas/lege caravan stalling van een kennis maar aan de slag gegaan. Als eerst de voorruit eruit, want hij lekte ook water, door het dak onder de strip.. toen ook de roestborstel over de dorpels, rond de voorruit, onder deurrubbers, deurvangers enz enz. Ander voorportier en schuifdeur gehaald en gespoten. Tussendoor nog wat apk puntjes zoals uitlaat, verlichting, claxon etc aangepakt… Paar keer een dagje en weekendje weg geweest en dat bevalt me super goed! Mn ex ook trouwens 😂

De bus is een originele cali van ‘92, 4 persoons in LD7V met de 2.4 diesel. Heerlijk 5 pittertje, gaat prima de heuvels door. Genieten!
Ondertussen blijft het weer droog binnen, werkt bijna alles naar behoren en mag de bus weer 2 jaar de weg op na een klein beetje laswerk op de schuine extra balk linksvoor. Nu vooral bezig met dingen finetunen. Tapijtje reinigen. Dash frame vervangen want alles breekt af. Interieur opleuken met handige dingetjes. Kastjes indelen. En het gas moet er nog in. De gaspitten vorig jaar erin gezet. Neig toch sterk naar een bun achterin zoals bij de latere types. En dan tot slot gaat ie over 2 weken naar een maat in de garage waar de bak, koppeling, kop en distributie aangepakt worden…. Ik heb er geld voor achter gehouden, heb helaas niet de ruimte meer zulke klussen te kunnen doen op het gemak. Paar fotootjes
Bijlagen
Mooie matte deurtjes in de kleur is beter dan krokante in de blanke lak
Mooie matte deurtjes in de kleur is beter dan krokante in de blanke lak
Voorruit eruit om roest te behandelen ( wat alweer terug komt )
Voorruit eruit om roest te behandelen ( wat alweer terug komt )
Zoals ie was bij aankoop
Zoals ie was bij aankoop
Laatst gewijzigd door RonnieT4 op 25 apr 2025, 09:40, 3 keer totaal gewijzigd.
RonnieT4

Re: Even voorstellen

Bericht door RonnieT4 »

Eerste tripje op de foto :ikrij

Is deze bus bekend hier? Heb er papieren bij waaruit blijkt dat de laatste eigenaren uit Haarlem en Utrecht kwamen.
Deze laatste heeft er weinig meer aan gedaan vrees ik voordat het opgelapt is met een likje verf bij een beunhaas in Stuifzand..

Verder denk ik eraan wat kosten van het opknappen terug te verdienen door middel van verhuur. Zijn er mensen met ervaring hierin? Bijvoorbeeld goboony?
Bijlagen
IMG_5373.jpeg
IMG_5372.jpeg
Laatst gewijzigd door RonnieT4 op 24 apr 2025, 00:52, 1 keer totaal gewijzigd.
krekwakwol

Bericht door krekwakwol »

Welkom hier Ronnie en veel succes met de werkzaamheden aan je bus.
De (onze) T4 Carhago van '91 had standaard al een gasbun links achterin, misschien heeft een Westfalia dat ook en past die bij jou achterin.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
RonnieT4

Bericht door RonnieT4 »

krekwakwol schreef: 24 apr 2025, 00:51 Welkom hier Ronnie en veel succes met de werkzaamheden aan je bus.
De (onze) T4 Carhago van '91 had standaard al een gasbun links achterin, misschien heeft een Westfalia dat ook en past die bij jou achterin.
Bedankt, is ook hobby. Geniet je des te meer van het werk wat je erin stopt.. Ja ik denk dat het een originele bak word met wat aanpassingen aan de kast die nodig zijn. Staat hier op het forum ook.
bvddobb

Bericht door bvddobb »

Ziet er in ieder geval al weer heel mooi uit! Cool, hoor! :toppie
Plaats reactie