Ik lees al stiekum een jaartje mee. Als je vw t4 in tikt op google komt er altijd wat van dit forum voorbij

Ik heb rond ‘00 bij de vw dealer gewerkt en kan dus wel een beetje sleutelen. Vorig jaar kreeg ik het ineens in mijn bol naar een campertje te kijken. Uiteraard een vw en kwam al snel bij t4’s. Een paar bekeken en de goedkoopste bij de grootste oplichter gekocht… Ik was niet helemaal scherp en een auto van een particulier kopen met mooie praatjes die op naam staat van een autobedrijf is nooit een goed idee….
Anyway, het ding stond hier. In een oude kas/lege caravan stalling van een kennis maar aan de slag gegaan. Als eerst de voorruit eruit, want hij lekte ook water, door het dak onder de strip.. toen ook de roestborstel over de dorpels, rond de voorruit, onder deurrubbers, deurvangers enz enz. Ander voorportier en schuifdeur gehaald en gespoten. Tussendoor nog wat apk puntjes zoals uitlaat, verlichting, claxon etc aangepakt… Paar keer een dagje en weekendje weg geweest en dat bevalt me super goed! Mn ex ook trouwens
De bus is een originele cali van ‘92, 4 persoons in LD7V met de 2.4 diesel. Heerlijk 5 pittertje, gaat prima de heuvels door. Genieten!
Ondertussen blijft het weer droog binnen, werkt bijna alles naar behoren en mag de bus weer 2 jaar de weg op na een klein beetje laswerk op de schuine extra balk linksvoor. Nu vooral bezig met dingen finetunen. Tapijtje reinigen. Dash frame vervangen want alles breekt af. Interieur opleuken met handige dingetjes. Kastjes indelen. En het gas moet er nog in. De gaspitten vorig jaar erin gezet. Neig toch sterk naar een bun achterin zoals bij de latere types. En dan tot slot gaat ie over 2 weken naar een maat in de garage waar de bak, koppeling, kop en distributie aangepakt worden…. Ik heb er geld voor achter gehouden, heb helaas niet de ruimte meer zulke klussen te kunnen doen op het gemak. Paar fotootjes