Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

t 5

vragen over de T5
Plaats reactie
jeroen
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 feb 2007, 12:14

t 5

Bericht door jeroen »

Heb net met een smakkelijke glimlag het tevredennheidsonderzoek t 5 (functioneringsgesprek bus) zitten lezen..
Zou best erg graag een t 5 willen hebben maar volgens mij zijn ze er nu ongeveer 5 jaar ?? dat is waarschuinlijk meer mijn prijslklasse.. zijn er mensen met een eerste generatie die ook erg tevreden zijn of zitten daar toch nog wel wat kinderziektes in..
Een nieuwe 130 pk en dan chippen....wie heeft dat ooit geprobeerd ???

vindt trouwens mijn t4 2.5 Marja Chip al behoorlijk vlot..Maar als je dan toch heel voorzichtig aan nieuw denkt dan ....zo'n 174 heeft ook nogges 400 Nm koppel...jammie >>
Jeroen
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Re: t 5

Bericht door EricP »

Mijne is van eind 2003 (bouw) begin 2004 (aflever) en heeft op de befaamde waterpomp na geen enkel probleem gehad. 130 pk komt zeer goed met het verkeer mee alleen GTi tjes eruit trekken is wat teveel gevraagd.
Voor de rest een prima auto ( en bus natuurlijk)

Groet EricP
Gebruikersavatar
zwoegerd
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jan 2008, 08:14

Re: t 5

Bericht door zwoegerd »

de mijne is van juli 2003 en doet het uitstekend.
Hij heeft er nu ongeveer 130000 op staan en rijd als nieuw, de 174 pk's zijn wel lekker vooral met die jochies aan het stoplicht.
Zeer tevreden erover en wat betreft de mankementen, ik weet het niet heb er nog niks aan gehad en hoop het ook zo te houden, bus een paar maanden in bezit. :jumpklap :jumpklap
jeroen
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 feb 2007, 12:14

Re: t 5

Bericht door jeroen »

Ik zoek geloof ik ook wel zoiets, ben heel benieuwd naar iemand die een 130 pk heeft laten chippen en hoeveel wordt dat dan..Rij vaak met aanhangwagen 400 Nm spreekt me wel erg aan..

jeroen
Luitjes
Berichten: 117
Lid geworden op: 16 jan 2008, 23:56

Re: t 5

Bericht door Luitjes »

Dan ben ik benieuwd of er al mensen zijn die een T5 pas rond de 180.000 km of meer hebben laten chippen (is dit dan nog wel verstandig?)
Gebruikersavatar
zwoegerd
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jan 2008, 08:14

Re: t 5

Bericht door zwoegerd »

waarom wil iedereen toch chippen????
Als je toch 130 pk hebt is toch voldoende, wil je meer koop je toch een 174 pk-tje, hier kun je gerust en aanhanger aanhangen en je bus volladen.
Je mag toch maar 120 in nederland en er zijn zoveel rotondes dus voor de zuinigheid hoef je het denk ik niet te doen. Als je het voor de zuinigheid doet kun je het beste een ford transit kopen, deze zijn in aanschaf al vele duizenden goedkoper en dat verschil krijg je met chippen in 5 jaar echt niet terugverdiend op je brandstof.
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: t 5

Bericht door Roel »

Ik heb mijn 130Pk onlangs laten chippen, de reden was voor mij dat ik af en toe het turbogat voelde en wat meer trekkracht onderin i.v.m caravan.
bevalt me prima...... dat het verbruik minder wordt ligt volgens mij nog altijd aan je rechter voet :ikrij
mijn t5 is trouwens van 2007
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Thé Vier
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 mar 2007, 13:28
Locatie: Zuid-Holland

Re: t 5

Bericht door Thé Vier »

Kun je een 1.9 TDi 62KW ook laten chippen en wat krijg je er dan voor terug.


Sorry Roel, maar ik heb je beestje een mep verkocht
Plaats reactie