Hoi,
De Extreme kun je volgens mij zeker vergelijken met een Unimog.
Beide hebben portaalassen wat ze zo,n enorme grondspeling geven en inderdaad hebben beide een hoog zwaartepunt.
Daar heb je grotendeels last van op de weg.
Daar kan ik bij de Extreme weinig over zeggen omdat er MT banden op zaten.
Dus niet boven de 120 geweest, maar horen en zien verging je.
Volgens Peter Seikel is dat een stuk minder met AT banden.
(persoonlijk verdenk ik de portaaloverbrenging van de herrie)
Overigens Heb ik met een Unimog eens 100 gereden en zat toch wel met het zweet in de bilnaad.
Maar was ook met MT banden.
Zowel de T5 Seikel als de Seikel Extreme hebben skidplates dus bodemschade is uitgesloten.
Een ander onderstel, beide verhoogd met eibach en bilstein.
Voor de Extreme komen daar de portalen nog bij.
De andere overbrenging zorgt voor de lage gearing.
Dit is bij de Extreme ook echt extreem.
Dat ding gaat echt omhoog bij 100 % .
Mijn mond viel open.
hendrikus schreef:Denk niet dat erg veel mensen met een bus van dik 50mille dit ding ff door de bagger sturen
Persoonlijk denk ik wel dat mensen daarmee de modder in gaan.
Daar koop je hem tenslotte voor.
Ik ben er in ieder geval een van, en alles ( op wat krassen op de skidplates en carrosserie na) werkt nog steeds naar behoren.
De reden dat ik met een Defender vergelijk is omdat ik daar 10 jaar mee heb gereden, dus het beste kan vergelijken.
De T5 Seikel is wat minder en de Extreme is beter in het terrein.
De grote winst van de Extreme boven de Unimog is zijn lagere gewicht.
Voor een Unimog heb je 2 trekkers nodig om uit het zand te krijgen.
De tweede om de neus van de eerste op de grond te houden.
Geen pretje.
Gr.Ron