Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
VW Multivan Panamericana
VW Multivan Panamericana
Voor de liefhebber
http://www.autoweblog.de/50226711/vw_mu ... ndebus.php
Hij lust wel wat in benzine uitvoering: Dieser schöpft aus 3,2 Litern Hubraum und sechs Töpfen 235 PS - braucht dafür aber auch satte 13,3 Liter auf 100 Kilometer.
http://www.autoweblog.de/50226711/vw_mu ... ndebus.php
Hij lust wel wat in benzine uitvoering: Dieser schöpft aus 3,2 Litern Hubraum und sechs Töpfen 235 PS - braucht dafür aber auch satte 13,3 Liter auf 100 Kilometer.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Re: VW Multivan Panamericana
Das ist ein super geile auto..........
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Re: VW Multivan Panamericana
maar dit model bestaat toch al een poosje? Als je op mobile.de kijkt staan er al aardig wat te koop tenminste
T4 2.5TDI 88pk 1999
-
- Berichten: 1164
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:18
- Locatie: ommen
Re: VW Multivan Panamericana
Bij T5 algemeen en dan IAA 2006 heb ik al foto geplaatst
Groetjes Driekus Ardesch
- ron philippo
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:27
- Locatie: haarlem
- Contacteer:
Re: VW Multivan Panamericana
Bestaat al een tijdje, dit is de gewone (niet extreme) versie van seikel.
Het hogere brandstof gebruik komt voornamelijk door de lagere gearing.
Gr.Ron
Het hogere brandstof gebruik komt voornamelijk door de lagere gearing.
Gr.Ron
-
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:53
- Locatie: Borger Hunebedhoofdstad
- Contacteer:
Re: VW Multivan Panamericana
Ik had de Seikel al wel gezien maar deze nog niet. Mooie uitvoering als je geen zin hebt om jeep of landrover te rijden. Wel iets aparts!
- ron philippo
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:27
- Locatie: haarlem
- Contacteer:
Re: VW Multivan Panamericana
De t5 seikel of panamerica is in het terrein vergelijkbaar met de jeep.
De Landrover defender presteert daar een stuk beter.
Op de weg als de bus die je gewend bent alleen een stuk harder geveerd.
Vorige week heb ik een uurtje met Peter Seikel met de Extreme gereden.
Da,s toch wel andere koek.
Gedraagt zich in het terrein als een Unimog zonder het grote Unimog probleem, je zit met een unimog niet snel vast maar als het gebeurt heb je een leopard nodig om eruit te komen.
Door het lagere gewicht van de Extreme kan een landrover of Toyota je er uit krijgen.
Voor mij is de Extreme over de kop, maar mijn hemel wat is het een genot om met dat ding te rijden.
Waar ik met mijn Seikel met een aanloop en 3000 toeren naar boven moet raggen, doet de Extreme dat stationair met kruipsnelheid.
En dan kun je hem halverwege nog stilzetten ook.
Volgens mij red je dat met een Landrover alleen als je buiten de lengte sper ook breedte sperren erop hebt zitten.
Wie weet, als het kind de deur uit is, en ik ben nog gezond van lijf en leden, dat ik mij zo'n ding aanschaf en weer naar Zuid-africa rijd.
Ik kan er in ieder geval elke nacht over dromen.
Gr.Ron
De Landrover defender presteert daar een stuk beter.
Op de weg als de bus die je gewend bent alleen een stuk harder geveerd.
Vorige week heb ik een uurtje met Peter Seikel met de Extreme gereden.
Da,s toch wel andere koek.
Gedraagt zich in het terrein als een Unimog zonder het grote Unimog probleem, je zit met een unimog niet snel vast maar als het gebeurt heb je een leopard nodig om eruit te komen.
Door het lagere gewicht van de Extreme kan een landrover of Toyota je er uit krijgen.
Voor mij is de Extreme over de kop, maar mijn hemel wat is het een genot om met dat ding te rijden.
Waar ik met mijn Seikel met een aanloop en 3000 toeren naar boven moet raggen, doet de Extreme dat stationair met kruipsnelheid.
En dan kun je hem halverwege nog stilzetten ook.
Volgens mij red je dat met een Landrover alleen als je buiten de lengte sper ook breedte sperren erop hebt zitten.
Wie weet, als het kind de deur uit is, en ik ben nog gezond van lijf en leden, dat ik mij zo'n ding aanschaf en weer naar Zuid-africa rijd.
Ik kan er in ieder geval elke nacht over dromen.
Gr.Ron
Re: VW Multivan Panamericana
om dit nu te gaan vergelijken met een unimog vind ik nogal wat. Denk niet dat erg veel mensen met een bus van dik 50mille dit ding ff door de bagger sturen, daarnaast heeft deze bus een enorm hoog zwaartepunt wat je ook niet wil met off roaden. Met een redelijk harde ondergrond zul je vast ver komen, maar als het echt modderig word denk ik dat je erg snel aan de grond zit of je bus flink beschadigd. Een Unimog staat toch aardig wat hoger op zn poten en zal met zn echte 4wd ook verder komen denk ik. Deze T5 heeft de gewone 4M aandrijving van VW neem ik aan en zal dan wss ook een lage gearing missen?? Om ziets dan te vergelijken met een Unimog of defender vind ik redelijk ver gaan.
T4 2.5TDI 88pk 1999
- ron philippo
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:27
- Locatie: haarlem
- Contacteer:
Re: VW Multivan Panamericana
Hoi,
De Extreme kun je volgens mij zeker vergelijken met een Unimog.
Beide hebben portaalassen wat ze zo,n enorme grondspeling geven en inderdaad hebben beide een hoog zwaartepunt.
Daar heb je grotendeels last van op de weg.
Daar kan ik bij de Extreme weinig over zeggen omdat er MT banden op zaten.
Dus niet boven de 120 geweest, maar horen en zien verging je.
Volgens Peter Seikel is dat een stuk minder met AT banden.
(persoonlijk verdenk ik de portaaloverbrenging van de herrie)
Overigens Heb ik met een Unimog eens 100 gereden en zat toch wel met het zweet in de bilnaad.
Maar was ook met MT banden.
Zowel de T5 Seikel als de Seikel Extreme hebben skidplates dus bodemschade is uitgesloten.
Een ander onderstel, beide verhoogd met eibach en bilstein.
Voor de Extreme komen daar de portalen nog bij.
De andere overbrenging zorgt voor de lage gearing.
Dit is bij de Extreme ook echt extreem.
Dat ding gaat echt omhoog bij 100 % .
Mijn mond viel open.
Daar koop je hem tenslotte voor.
Ik ben er in ieder geval een van, en alles ( op wat krassen op de skidplates en carrosserie na) werkt nog steeds naar behoren.
De reden dat ik met een Defender vergelijk is omdat ik daar 10 jaar mee heb gereden, dus het beste kan vergelijken.
De T5 Seikel is wat minder en de Extreme is beter in het terrein.
De grote winst van de Extreme boven de Unimog is zijn lagere gewicht.
Voor een Unimog heb je 2 trekkers nodig om uit het zand te krijgen.
De tweede om de neus van de eerste op de grond te houden.
Geen pretje.
Gr.Ron
De Extreme kun je volgens mij zeker vergelijken met een Unimog.
Beide hebben portaalassen wat ze zo,n enorme grondspeling geven en inderdaad hebben beide een hoog zwaartepunt.
Daar heb je grotendeels last van op de weg.
Daar kan ik bij de Extreme weinig over zeggen omdat er MT banden op zaten.
Dus niet boven de 120 geweest, maar horen en zien verging je.
Volgens Peter Seikel is dat een stuk minder met AT banden.
(persoonlijk verdenk ik de portaaloverbrenging van de herrie)
Overigens Heb ik met een Unimog eens 100 gereden en zat toch wel met het zweet in de bilnaad.
Maar was ook met MT banden.
Zowel de T5 Seikel als de Seikel Extreme hebben skidplates dus bodemschade is uitgesloten.
Een ander onderstel, beide verhoogd met eibach en bilstein.
Voor de Extreme komen daar de portalen nog bij.
De andere overbrenging zorgt voor de lage gearing.
Dit is bij de Extreme ook echt extreem.
Dat ding gaat echt omhoog bij 100 % .
Mijn mond viel open.
Persoonlijk denk ik wel dat mensen daarmee de modder in gaan.hendrikus schreef:Denk niet dat erg veel mensen met een bus van dik 50mille dit ding ff door de bagger sturen
Daar koop je hem tenslotte voor.
Ik ben er in ieder geval een van, en alles ( op wat krassen op de skidplates en carrosserie na) werkt nog steeds naar behoren.
De reden dat ik met een Defender vergelijk is omdat ik daar 10 jaar mee heb gereden, dus het beste kan vergelijken.
De T5 Seikel is wat minder en de Extreme is beter in het terrein.
De grote winst van de Extreme boven de Unimog is zijn lagere gewicht.
Voor een Unimog heb je 2 trekkers nodig om uit het zand te krijgen.
De tweede om de neus van de eerste op de grond te houden.
Geen pretje.
Gr.Ron
Re: VW Multivan Panamericana
heb ff het filmpje bekeken wat in een ander topic staat, maar wat een gedrocht is dat in het echt. Ik vind het net zo'n Suzuki-omwaai busje uit de jaren 80-90. Te hoog voor hun breedte. De unimog mag wel hoog op zn poten staan, maar is ook een stuk breder en langer. Dat staat hem veel beter.
En in het filmpje zie ik de Extreme eigenlijk ook alleen maar over ''harde'' wegen komen. Heb nergens een laag drek van een halve meter diep gezien.
Maar 25mille alleen voor de ombouw is toch wel serieus geld hoor. Ben je voor een knappe bus een dikke 60mille kwijt minimaal.
Maar ik moet toegeven, in zn klasse is er geen ander die hem nadoet :klappen
En in het filmpje zie ik de Extreme eigenlijk ook alleen maar over ''harde'' wegen komen. Heb nergens een laag drek van een halve meter diep gezien.
Maar 25mille alleen voor de ombouw is toch wel serieus geld hoor. Ben je voor een knappe bus een dikke 60mille kwijt minimaal.
Maar ik moet toegeven, in zn klasse is er geen ander die hem nadoet :klappen
T4 2.5TDI 88pk 1999